İstanbul'da moda rüzgarları esmeye başladı

Türk modasının hem başarılı hem de genç moda tasarımcılarını, modaseverlerle bir araya getiren Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul (MBFWI), dün tüm görkemiyle başladı. 11. sezonunu gerçekleştiren MBFWI’da yer alacak tasarımcılarla bir araya gelerek yeni koleksiyonlarını konuştuk.

Bade ÇAKAR

Stil danışmanlarından, tasarımcılara, modelinden, makyaj artistine, fotoğrafçısından satın almacılara ve moda otoritelerine kadar moda sektörünün tüm aktörlerini bir araya getiren Mercedes- Benz Fashion Week Istanbul, podyum spotlarını açtı. 11. sezonunu gerçekleştiren organizasyon, her zamanki gibi bu sezon da Türk modası sektörünün devamlılığını sağlamayı amaçlıyor. Her sezon Türk modasının tanınmış isimlerinin yanı sıra yeni tasarımcıların da kendilerini tanıtma fırsatı sunulduğu MBFWI'da bu sezon New Gen ile birbirinden genç tasarımcı ilk defa koleksiyonlarını geniş kitleye tanıtma heyecanını yaşayacak. 2013 yılında beri birçok dünya moda haftasının isim sponsoru olan Mercedes-Benz'in desteğiyle devam eden Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul, 11. sezon için defilelerin yanı sıra farklı organizasyonlar düzenleyerek, yabancı satın alma uzmanlarını ve basını, Türk tasarımcılarıyla bir araya getirmeyi ve Türk modasını tanıtmayı amaçlıyor. Mehtap Elaidi, Raşit Bağzıbağlı, Lug Von Siga, DB Berdan, Aslı Filinta, Cihan Nacar, Niyazi Erdoğan, Sudi Etuz, Tuvanam, Tuba Ergin, Bahar Korçan, Nihan Peker ve Zeynep Tosun gibi önemli isimlerin yer aldığı 32 tasarımcı ve markanın 2018-2019 sonbahar-kış sezonu için hazırladıkları koleksiyonlarını tanıtacakları MBFWI, geçtiğimiz yıl olduğu gibi yine adres olarak Zorlu Performans Sanatları Merkezi'ni tercih etti. Türk moda sektörü için çok önemli olan MBFWI, 11 sezondur kendisini Türkiye'de kanıtlamış olan tasarımcıların yanı sıra sektöre yeni giriş yapan, genç tasarımcıların da kariyerlerine uluslararası olarak destek sağlıyor. Türk tasarımcıların global pazarda tanınmasını ve yer bulmasını sağlayan Türkiye'nin bu en önemli moda etkinliği, her sezon birçok yabancı basını, moda editörlerini, satın alma sorumlularını ağırlıyor. Bu sezon da MBFWI'yi yabancı basın ve satın alma sorumlularının yoğun ilgisi olduğu belirtiliyor. 102 şirket ve mağazayı temsilen dünyanın farklı ülkelerinden toplam 140 kişilik bir satın alma ekibi, MBFWI'yi takip ederek Türk tasarımcıların koleksiyonlarını mercek altına alacak.

BİZE ULAŞIN