YAZIYI GÖNDER
Adınız, Soyadınız
E-posta Adresiniz
Alıcı E-posta
Mesajınız
www.samdan.com.tr

"En büyük farkımız el yapımı ürünlerimiz"

Neriman Ataç el yapımı bikini tasarımlarıyla kısa sürede Miami ve Türkiye'de dikakt çekti. Ataç ile 'Narc' adını verdiği markasını ve gelecek planlarını konuştuk.

Röportaj: Mehmet ÜSTÜNDAĞ

Miami'de moda hayatına başlayan ve el yapımı özelliğiyle öne çıkan tasarımlarıyla Adriana Lima gibi ünlü isimlerin dikkatini çeken bikini markası Narc, kısa sürede Türk kadının da tercihlerinden oldu. Farklı tasarım çizgisine sahip markanın yaratıcı Neriman Ataç, markası konusunda oldukça heyecanlı... Kısa sürede aldığı beğenilerden hoşnut olan Neriman Ataç ile Narc'ın tasarım çizgisini, kuruluşunu ve gelecek planlarını konuşmak için bir araya geldik.


İlk olarak sizi biraz tanıyabilir miyiz? Tasarım ne zaman hayatınıza girdi?
Geçen sene İstanbul Bilgi Üniversitesi İşletme-Ekonomi bölümünden mezun oldum. Okul bittikten sonrada aile şirketinde bana verilen görevimi yerine getiriyorum ve şu an sahibi olduğum oteli işletiyorum. Okulun son senesinde ise, yani 2016 yazında, ayrıca tasarladığım bikinilerimin üretimine başladım. Ben tasarımcı kimliğinden ziyade yeni bir marka ortaya çıkarmak istedim bu işe başlarken. Yani bebeklerine küçükken kıyafet yapmaktan başlayan tasarımcılardan değildim. Ama zevkli bir insan olduğumu söyleyebilirim (gülüyor).

Tasarım alanı olarak bikiniyi tercih etme nedeniniz neydi?
Bikiniyi tercih etmemin sebebi, tamamen bikini sevdam sanırım. Tatile bir valiz bikiniyle giden biriyim. Bir diğer sebebi de şu; var etmek istediğim marka el yapımı üretilen ürünlerden oluşuyordu, bunu da en iyi bikini üretiminde tüketiciye aktarabileceğime inandım. Yani el yapımı hırka, kazak, atkı yapmaktansa bikini olsun istedim. Öbür yandan şirkette kışın büyük sorumluluklarım var, yazın beni çok fazla yormayan, keyif alarak yaptığım bir işim daha olsun istedim. Tabii bunu sadece Türkiye için üreteceğimi planlarken kararlaştırmıştım. İşin içine Miami girince, bambaşka bir boyuta geldi. Hayatta planladıklarının aksine başka bir şey yaşarken bulabiliyor insan kendini...

Markanızı Miami'de kurdunuz, şimdi de İstanbul'da bir showroom açma süreci içerisindesiniz. Birçok Türk markasının aksini yapmışsınız yani...
​Miami'de başlamamızın en büyük sebebi, oradaki talebin yoğunluğuydu. Aslında biz oradaki insanların el işçiliğine verdikleri önemi pek hesaba katmadık, bir şey ürettiğiniz zaman talebin nereden ve ne yoğunlukta geleceğini çok kestiremeyebiliyorsunuz. Şu an Miami'de iki firmayla görüşmelerimiz devam ediyor. Eğer anlaşabilirsem ürünlerim mağazada yer alacak. Yıl içerisinde iki ay Miami'de olmam yetiyor, yeni stok, modeller ve faturalandırma işlemleri için... Şu an İstanbul'da kendi ofisimde küçük bir showroom hazırlığı yapıyorum. Bu durum biraz heyecanlandırıyor beni. Bu sene yeni koleksiyonumuzun parçalarını tüketiciyle paylaşırken ciddi bir talep gördük. Galiba Miami-İstanbul dengesi oturmaya başladı bu yıl... Öte yandan yazlık yerler için şu an beş mekanla görüşmelerimiz devam ediyor, sistematik olarak bana uyarsa ürünlerin satışını yapabilecekler. Bu yerler hitap etmek istediğim kesimin uğrak yerleri.

Bir yılda oldukça başarılı bir ivme kazanmışsınız. Peki, ilk markayı kurma süreci nasıldı sizin için?
Bu markayı hayata geçirirken her ayrıntısıyla kendim ilgilendim. Hala da öyle... Bu beni inanılmaz bir şekilde yorsa da, tüm kontrol bende olduğu için rahat uyuyorum. Bikini ve mayo pazarında rakip oranı oldukça yüksek... Bu yüzden ben marka politikalarımı rakiplerime göre belirlemektense yeni bir moda, yeni bir ürün olsun istedim. Yani beni farklı kılan bir olgu istedim. Sıradan olmayı sevmiyorum. Marka kurulum sürecinde inanılmaz derecede yoruldum. Çok zahmetli bir işe girdim öğrencilik hayatımın hemen akabinde. Bu yıl biraz daha yoğunluğu omuzlarımdan alan bir ekiple olduğum için işin keyif alma kısmındayım.


Tasarım süreciniz nasıl geçiyor sizin için? Nelerden ilham alıyorsunuz?
Tasarlama kısmında her şeye ben karar vermek zorundayım. Zaten kimseden fikir almayı seven biri değilim. Bu, hayatımın her alanında böyle... Narc markasının asıl sahibi olan ekibimle toplantılar yapıp, tasarlamayı planladığım detayları onlara aktarıyorum. Çok renkli ve eğlenceli bir ekibim var. Saati unuttuğumuz toplantılarımız sonucunda bütün tasarımları hemen hemen belirlemiş oluyoruz. Toplam 40 kişiden oluşuyor ekibim. Ekip içerisinde ipten sorumlu olanlar her rengi önüme koyuyor, taştan sorumlu olanlar taşları, aksesuardan sorumlu olanlar aksesuarları, sonra da ben de onları bir araya getirmeye başlıyorum. Böyle yaklaşık 55 model ürün ürettik bu yaz. Kıyafetlere gelince, tamamen zevkime uyan ürünleri üretime geçiriyorum. Benim hitap etmek istediğim insanların tarzını bildiğim için hayal gücümü ortaya koyuyorum. En büyük ilham kaynağım kendi zevkim ve inancım... Bir diğer ilham kaynağım da yok olan enerjimi yükseltmek için beni motive eden ekibim...

Kıyafet tasarımına göre mayo ve bikini daha kısıtlayıcı bir alan gibi duruyor. Yeni fikir bulmakta zorlanıyor musunuz?
Aksine kıyafet tasarımı beni daha çok kısıtlıyor. Biz bu yıl ürünlerimize kıyafeti de kattık, yazın giyinmeyi sevdiğimiz ürünlerin de üretimine başladık. 'Narc Fancy' koleksiyonumuzu oluştururken çok heyecanlandım, hemen her şey olsun diyen biri olduğum için çok koşturdum. İstanbul'da daha bahar mevsimiyken, Miami'ye yaz koleksiyonumu yollamak için hazırlıklara başladım, ama başka firmalarda yeni sezon olarak benzer ürünler, modeller görünce inanılmaz derecede üzülüp, rotamı değiştirdim. Başka modelleri üretime geçirmeye karar verdim ve o an kıyafet tasarımındaki kısıtlanma beni zorladı. Bikini için kısıtlı fikirlerim yok. Çünkü benim ürettiğim gömleğe benzer gömlek bulabilirler belki ama bikinilerim tarz olarak, model olarak beni rahatlatıyor. Yani handmade ürün arayan bir kadın bana ulaşacak artık. Asıl amacım bu zaten. Daha aklımda neler neler var (gülüyor).

Tasarımlarınızda vazgeçemediğiniz detaylar neler?
Tasarımlarımda daha çok bohem bir hava var. Yaz mevsimini yaz yapan detaylar vardır; kum, güneş, deniz kabukları gibi... Bu detaylardan deniz kabuklarını bu sene ürünlerimde kullanmak istedim. Koleksiyonun büyük bir bölümü genç kızların şıklık yarışına girdiği 'happy hour'da giyebilecekleri ürünlerden oluşuyor. Öte yandan ürünlerimde kadının kendisini içinde rahat, güzel ve şık hissetmesini sağlamaya çalışıyorum. Kıyafetlerimizde ise tamamen kendi markamızı hissettirecek detayları kullandık. Mesela gömleklerimizdeki düğmelerimiz kendi tasarımımız. Şortlarımız, tulumlarımız, elbiselerimiz için kullanılan fermuar detayımız markamızı tüketiciye hissettirmek için tasarlandı. Bunun için uluslararası bu servisi yapan bir firmayla çalıştık.

Tasarımlarınızı tercih eden isimler arasında kimler var?
Bu işe ilk başladığımda beni motive edip, bu yolda devam etmem gerektiğini Adriana Lima gibi birinden duyunca inanılmaz motive oldum. Kendisine doğum gününde bikinilerimi sunduk ve üç tane sipariş aldık. Hemen büyük bir heyecanla hazırladık ve gönderdik. Çok tatlı ve motive edici bir mesajla geri dönüş yaptı. Elinde olsa sosyal medya platformunda paylaşacağını, ama sözleşmesi gereği yapamadığını söyledi. Diğer yandan Şeyma Subaşı çok beğendi. Kızına da aynısını yolladık. Eliz Sakuçoğlu o güzel enerjisiyle beni motive eden ikinci büyük isim. Kendisine iki model yaptık. Çağla Gürsoy da çok severek sipariş verdi. Miami'deyken güzel resimlerini de paylaştı bizimle. Daha çok Miami'de yaşayan sosyal medya blogger'larından sipariş alıyoruz. Kıyafetler için de şu an dizilerle görüşüyorum. En son Eşkiya Dünyaya Hükümdar Olmaz dizisi için Meryem Üzerli, Sanem Çelik ve Deniz Çakır için ürünlerimizi yolladık. Bakalım ilerleyen zamanlarda göreceğiz.

Yeni sezonda plajlarda hangi trendler hakim olacak?
Tabii ki de Narc ürünleri trend olacak (gülüyor)... Şaka bir yana, gerçekten bu sene bizim ürünlerimizi her yerde görmeyi planlıyorum. İnsanlar zamanla sadeliğe geri dönebiliyor, bu yıl da sadelik ve şıklık ön planda olacak gibi geliyor bana. İnsanlar gösteriş yerine sade şıklığı tercih ediyor artık. Genç kızlar için bile geçerli bu. Ama bu sene dikkat çekmeyi planlıyoruz Narc olarak.

Kadınlar, bikini veya mayo alışverişinde nelere dikkat etmeliler?
Türk kadınlarında 'ayva göbek' sorunu var biraz. Onu göstermeyecek modeller ve renkler temin etmeleri gerektiğine inanıyorum. Bedenlerine göre ürün seçimi yapmalılar. Yani kilo problemi olan birinin bikini yerine mayo tercih etmesi daha güzel bir görünüm kazanmasını sağlayabilir. Biz bu yıl yüksek bel ürünlerimizin üretimini arttırdık. Çünkü büyük bedende çok şık durmayan bir malzeme handmade ürün. Biz marka olarak en büyük beden olarak 'medium' üretiyoruz. Tabii isteğe göre büyük beden yapıyoruz ama özel istek oluyor o. Talep yoğunluğundan biraz daha toparlayıcı ürünlerimizin üretimini de arttırdık bu yaz. Bir kadın olarak şık, güzel ve kendini içinde rahat hissedecekleri ürünleri tercih etmeliler bence moda diye kendilerine yakışmayanı giymesinler...

Gelecek için planlarınız neler?
Benim bu işe başlamamdaki en büyük sebep, olmayan bir şeyi yaratmaktı. Bunu da markalaştırmaktı... Benim için kariyerim her şeyden önce geliyor. Bunun için her geçen gün bir sürü yeni planla uyanıyorum. Planlarımın hepsini bir anda hayata geçiremeyebilirim belki, ama zamanla hepsine sahip olmayı hedefliyorum. Marka olarak gelecek için birçok planım var. Bakalım zaman neler gösterecek...

YORUM YAP

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan ŞAMDAN veya samdan.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN