"10. yıl yeniden doğuş yılım oldu"

Dünyaca ünlü isimlerin tercih ettiği, Ece Şirin’in tasarımlarıyla, vizyonuyla hayat bulan Bee Goddess 10 yaşında. 10. yıla özel birçok yeniliğin hayat bulduğu markanın tutkunlarını bekleyen yenilikleri konuşmak üzere Ece Hanım ile Les Ottomans Hotel’de bi

"10. yıl yeniden doğuş yılım oldu"

Röportaj: Gülçin İşler FIRAT

Fotoğraflar: Canan Yetişti SATKIN

Ece Şirin, 10 yıl önce Les Ottomans Hotel'de 12 tasarımla başlayan Bee Goddess yolculuğunu bugün 17 koleksiyon ve 2 bin tasarıma ulaştıran başarılı bir tasarımcı ve girişimci. Markanın Türkiye'de 4 mağazası var ve dünyada da Dubai'de Harvey Nichols, Bloomingdale's, Amerika'da Maxfield, Londra'da Harrods gibi prestijli mağazalar olmak üzere, 18 satış noktasında tasarımları zevk ve stil sahibi kadınlarla buluşuyor. 2007 yılında başlayan yolculuğun bu yıl 10. yıldönümü ve bu nedenle marka tutkunlarını bekleyen harika sürprizler var. Ece Hanım ile ilk yolculuğun başladığı yerde, Hotel Les Ottomans'da buluşarak, hem yeni projelerini konuştuk hem de 10. yıla özel yenilikleri öğrendik.

Ece Hanım markanız Bee Goddess'ın 10. yılını kutluyorsunuz, bu sizin için ne ifade ediyor?
Büyük bir haz, mutluluk ve geleceğe doğru bu ışığı büyütmek için daha büyük bir motivasyon. Yaratıcılık ve tasarım anlamında en verimli, en zengin yıllarımdan biri oldu diyebilirim. 10. yıl Bee Goddess için bir yeniden doğuş yılı... Bunu 10. yıla özel 3 farklı koleksiyon ile kutluyorum: Eye Light (Göz Nuru), Mondrian ve Stardom.

Bu koleksiyonların 10. yıla özel bir anlamları var mı?
Evet. Öncelikle 10. yıla 'Göz Nuru' koleksiyonu ile girdik ve bu koleksiyon bizim için çok özel. Göz Nuru koleksiyonum ile hem kişisel enerjimi ve şansımı hem de işimin ışığını artırmasını arzuladım. Bu güçlü sembolü hayata geçirmekteki niyetim yeni bir farkındalık, yepyeni bir vizyon, yepyeni bir bakış açısı ile daha önce farkında bile olmadığım yeni ufuklara yönelmek... Dünya çapında çok büyük takdir topladı; önemli isimlerden özel siparişler alıyoruz. Mondrian, çok sevdiğim bir sanatçının mesajını Bee Goddess'ın özel tasarımları ile yorumluyor. Stardom ise bugüne dek çok beğenilen yıldız koleksiyonlarına yeni eklenen beş kollu Sirius Yıldızı ve 11 kollu yıldız yorumları ile yepyeni ışıklar katıyor.

10. yıla özel marka tutkunlarını bekleyen başka sürprizler neler, hemen öğrenelim.
10. yılın en güzel sürprizi Los Angeles'taki yeni noktamız Maxfield. Dünyanın en ikonik markalarını taşımakla tanınan kült mağazalardan biri olan Maxfield, dünya moda tutkunlarının da uğrak yeri. Bee Goddess olarak, ilk yurtdışı noktası olan Harrods'ta yer alarak perakendenin zirvesi olarak gerçek bir dünya markası olduğumuzu vurgularken, Maxfield yaratıcı çizgimizin gücünü ve özgünlüğünü ifade ediyor.

10 yılın dönüm noktaları neler?
10 yıl önce Les Ottomans'da 12 tasarımla başlayan yolculuğumuz bugün 17 koleksiyon, 2 bini aşan tasarım, 4 mağaza ve 18 corner'a ulaştı. Harrods' daki tek Türk mücevher markası olarak 5. yılımızı kutluyoruz. Orada da 5 sene içinde satışlarımız 10 katı artarak en çok satılan ilk 3 marka arasına girdik. Türkiye'deki en başarılı kadın girişimcileri arasında gösterildim. Telegraph Luxury tarafından 'Yılın En Vizyoner Mücevher Tasarımcısı' ünvanını alarak, uluslararası alanda ülkemi çok doğru temsil ettiğime inanıyorum. Geleceğe ışık tutanlar olarak fark yaratan, yol açan 14 uluslararası isim arasında olmak gerçekten gurur verici. Mücevher dünyasında gerçek anlamda bir dünya markası ve otorite olmayı başardık. Bugün moda dünyasının nabzını tutan Harrods' un basındaki Helen David' in en sevdiği ve sürekli destek verdiği markalardan biriyiz.

Ne kadar şahane! Ece Hanım, Londra ve Amerika'da mağaza açmaya hazırlanıyorsunuz, tebrik ediyorum sizi. Nasıl oluştu bu süreç?
Teşekkür ederim. Çok heyecan verici bir süreç ve zamanının geldiğine inanıyorum. Harrods'taki başarılarımız bu kararı almaktaki en büyük motivasyonum... Her gün mail ve sosyal medya üzerinden, ürünlerimizi yurtdışından nereden alabileceğini soran yüzlerce mesaj alıyorduk ve bunlar da çok etkili oldu. Londra'da fl agship mağazamızı açıyoruz. Mağazamızın konsept çalışmalarını da sevgili Melkan Gürsel ile tamamladık. Şubat ayında açılacak mağazamızın yanında yıl sonuna kadar Los Angeles'dan Beyrut'a, Hong Kong' da Las Vegas'a dünyanın dört bir yanında davet edildiğimiz trunk show'larımızı gerçekleştireceğiz ve tüm dünyada Bee Goddess marka elçileri ve fanları ile buluşacağız. Önümüzdeki ay da Amerika'ya yeni mağaza için araştırmalar yapmaya gidiyorum ve 2018' in ilk 6 ayında mağazalarımızı açmış olmayı planlıyoruz.

Sürekli yükselişte olan bir marka yaratmanın arkasında yatan başarı sırları neler?
Bee Goddess' ın kökleri, Anadolu'nun zengin mozaiğinden beslenen evrensel bir DNA'ya sahip. Buradaki en önemli nokta ise bu başarıyı kendi çabam ile arkada büyük yatırımcı fonları olmadan gerçekleştirmiş olmam... Bir girişimci olarak inanç, tutku ve çalışkanlıkla başladığım bu yolculuk, kendi hayat mitimi yazdığım bir yolculuğa dönüştü. Bugün farklı kültür ve milletlerden insanların aynı sembolü üzerinde taşıyıp bu paylaşımı devam ettirmelerine aracı olduğumu görmek bana daha çok ilham veriyor. Çok yenilikçi, çalışkan ve yaratıcıyız. O yüzden hep zirvedeyiz.

Bee Goddess'ı diğer markalardan ayıran en büyük fark nedir size göre?
Tasarımların zamansızlığı, özgün olması... Bee Goddess gerçek bir tasarım markası. Mana ile maddeyi bir araya getirmesi; bir felsefesi, söylemi olması ve bunun arkasında durması. Birçok tasarımcı sürekli yeni bir şeyler yapmaya çalışıyor, ben buna karşıyım. Mücevher, tüm aksesuarlar içinde en özel ve kişisel olanı. Tılsım mücevherini kaybeden her müşterimiz başka bir şey almak yerine aynısını alıyor. Biz dışarı bakan, trendleri takip eden, başkalarını taklit eden bir marka değiliz. Trend yaratan, taklit edilen bir markayız. İlk günden beri hem Türkiye'de hem dünyada taklit ediliyoruz. Bizim açtığımız yoldan birçok tasarımcı yürümeye başladı. Anlamı olan takı diye bir şey yoktu, bunu biz başlattık.

Taklit edilmenizin ötesinde çok sayıda dünyaca ünlü star tarafından da tercih ediliyorsunuz.
Evet, bu bizi çok mutlu ediyor ve gururlandırıyor. Mesela en son 'Game Of  rones' dizisinin 'Daenerys Targaryen Khaleesi' rolü ile milyonların gönlüne taht kurmuş olan Emilia Clark, Wimbledon'da Bee Goddess mücevherleriyle ışıldadı. O tam bir Bee Goddess tutkunu! Ben de ona özel bir ejderha tasarımı yaptım. En yakın zamanda bir araya gelip, ona şans ve büyük güç getirmesi için ejderhasını vereceğiz.

Türkiye'nin en başarılı kadın girişimcileri arasında yer alıyorsunuz. Bu yola çıktığınızda bu başarıları bekliyor muydunuz?
Dünya çapında bir başarı arzuladım. İş, bir oyun gibi. Kazanmak için oynamıyorum ama başarı beni hep çok motive etti. Bee Goddess ile dünyaya ışık saçacak bir marka yaratmak üzere yola çıktım. Herkese "Kalbinin sesini dinle ve kendi hayat mitini yaz" diye seslendim. 10 seneden beri söylediklerimi gerçekleştiriyorum. Bee Goddess mucizeler markası. Kendi içimize döndüğümüzde, ilahi yaratıcı güç ile irtibata geçtiğimizde kendi hayat mucizelerimizi yaratabiliyoruz. Bu başarının ardında hem benim hayata şifa ve sihir katma niyetim hem de markayı çok benimsemiş ve gücüne inanan ekibim ve marka elçilerimiz var.

Mücevher trendlerinde neler göreceğiz?
Benim gördüğüm kadarı ile 'more and more' zamanı. Belli ki sadelik döneminden sonra insanların ruhu takmak takıştırmak, ışıl ışıl pırıldamak istedi. Özellikle kulaklara takılan birden fazla minik küpelerden, parmaklara takılan stacking rings, kollara takılan rengarenk bileklikler, üst üste takılan kolyeler şu an trend. Son senelerde dünyada da sembolizm, okült ve manevi konulara büyük bir rağbet var. Modada bunun izdüşümlerini görüyoruz. Birçok tasarımcı adeta bu sihirli ve gizemli dünyanın zenginliklerini kitlelere aktarmaya başladı.

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.