"Dünyaca ünlü isimlerin bizi seçmesi heyecan verici"

Dünyaca ünlü isimlerin tercih ettiği kedi ve köpek aksesuar markası Moshiqa’nın yaratıcısı Meryem Birsöz ve markasının ilham kaynağı Moshi ile bir araya geldik.

"Dünyaca ünlü isimlerin bizi seçmesi heyecan verici"

Röportaj: Bade ÇAKAR

Fotoğraflar: Betül YAZICIOĞLU

Jennifer Aniston, Leonardo DiCaprio gibi dünyaca ünlü isimlerin en yakın dostları kedi ve köpekleri için tercih ettiği marka olan Moshiqa'nın yaratıcısı Türk bir tasarımcı, Meryem Birsöz... Hayatına bir sürpriz olarak giren ve en önemli parçası olan köpeği Moshi için tasarımlar yaratmaya başlayan Birsöz, köpek ve kediler için olan eksiklikleri fark ederek tasarımlarını markası altında toplamaya karar vermiş. Japonya, Amerika ve Türkiye'de satışı yapılan Moshiqa markasının arkasında yatan hikayeyi dinlemek için bir araya geldiğimiz Meryem Birsöz ile gerçekleşen çekimimizde minik Moshi de bize eşlik etti.

Meryem Hanım önce sizi tanıyabilir miyiz?
Yaratıcılığımı farklı alanlarda da uygulayan ve çevremdeki her şeye tutkuyla ilgi duyan heyecanlı bir karakterim var. Mersin'de doğdum. Tarsus Amerikan Koleji'ni bitirdikten sonra ABD'de Northeastern Üniversitesi'nde uluslararası ticaret, finans ve pazarlama üçlü lisans eğitimi aldım; akabinde de yüksek lisans eğitimimi İtalya'da Istituto Europeo di Design'da moda pazarlama yönetimi alanında tamamladım. Amerika'da Fortune 500 listesinde bulunan TJX Corporation'ın merkez ofisinde kariyerime başladım. Türkiye'de uluslararası bazı projelere danışmanlık yaptıktan sonra, 5 yıl önce kurduğum Moshiqa markasının bir dünya markası olması için çalışmalarımı devam ettiriyorum.

Moda hayatınıza ne zaman ve nasıl girdi?
Çok küçük yaşlardan beri renklerle, dokularla ilgiliyim ve çocukluğumdan beri resim yapıyorum. Boston'da okuduğum yıllarda Boston School of Fashion Design'da eğitim aldım. İlerleyen yıllarda da Ressam Vedat Örs'le çalıştım. Daha sonra da İtalya'da Istituto Europeo di Design'da moda pazarlama yönetimi okudum.

Köpek ve kediler için aksesuar tasarımları yapıyorsunuz. Nasıl oldu da bu alana yöneldiniz?
Ben Amerika'da iki yıl, Türkiye'de 1.5 yıl tekstil üzerine çalıştım. Sonra Milano'da moda pazarlama mastırı yaptım ve döndüm. İstanbul'a geldikten sonra sürpriz olarak köpeğim Moshi hayatıma girdi. O böyle kışları soğuktan titremeye başlayınca, ben de kendimi ünlü markaların çocuk reyonlarına bakarken buldum ve kendi kendime bir pazar araştırması yaptım. Gerçekten de köpek ve kediler için pazarda eksik vardı. Ben de bir marka yaratmaya karar verdim. Milano'ya dönüp Dolce&Gabbana, Prada gibi markalara danışmanlık yapan profesörümle bir hafta sonu araştırma yürüttük. Döner dönmez burada bir atölye kurdum ve kalıpları oturtturmaya başladık.

Moshiqa ne demek?
Benim en sevdiğim Japon tatlısının adı 'Mochi', bu yüzden köpeğimin ismini Moshi koydum. Moshiqa ismini üretirken 'qa' ekledik bu da Uzakdoğu kültürlerinde ölümsüz enerji demek. Oradan türettik.

Ne tarz ürünleriniz var?
Köpek ve kediler için özel tasarlanmış olan taşıma çantaları, sahipleriyle ortak giyebilecekleri tasarımlar, sıra dışı gövde tasmaları, bonding bilekli kayışlar. Bornozlar, yüzde yüz kaşmir süveterler, yağmurluklar, kabanlar var.

İlk olarak Japonya, ardından Amerika ve daha sonra Türkiye'de marka olarak ilerlemişsiniz. Bunun ardındaki nedeniniz neydi?
Aslında ilk olarak yurtdışındaki mağazalarda oluşumuz, önceden düşünüp tasarladığım bir durum değildi. Bir bakıma şartlar bu şekilde gelişti diyebilirim. Benim Türkiye'de bulunduğum zamanlarda Amerika'daki bağlantılarımla ilişkimi koparmamam oldukça önemli bir etken oldu. İlk olarak mağaza talepleri de oradaki bağlantılarım aracılığıyla bana ulaştı ve bundan dolayıdır ki ilk olarak Moshiqa ürünleri Amerika'daki mağazalarda satılmaya başlamış oldu.

Nişantaşı'ndaki mağazanızda tasarımlarınız yer alıyor, bunların dışında özel üretim de yapıyor musunuz?
Hazır tasarımlarımız olduğu gibi özel üretim de yapıyoruz. Özellikle yeni evlenen bazı çiftler, köpekleri için kendi gelinlik ve damatlıklarıyla uyumlu kostüm siparişi veriyor ve bunları çok özel tasarımlar olarak çalışıyoruz. Bu konudaki en heyecan verici gelişme ise bizzat Paris Hilton'un kendi köpekleri için özel tasarımlar konusunda çalışmamızı istemesi oldu.

Paris Hilton'ın dışında Lady Gaga gibi ürünlerinizi evcil hayvanlarına giydiren dünyaca ünlü isimler var. İlk ondan böyle bir talep gelince neler hissettiniz?
Tabii ki çok heyecanlandım. Aslında her ünlüye ulaşmamızın ayrı bir hikayesi var ve hepsi de birbirinden mucizevi. Birçok dünyaca ünlü Hollywood starı ve ünlü Moshiqa ürünlerini tercih ediyor.

Başka ünlü isimler de var mı, tasarımlarınızı tercih eden?
Jennifer Aniston (Doll), Demi Moore (Vida Blue), Leonardo DiCaprio (Django), Melinda Kerr (Frankie) ve Lisa Vanderpump (Gigi), Moshiqa ürünlerini kullandı. Son günlerde şarkıcı John Legend, eşi Chrissy Teigen ve sevgili köpekleri Penny, Pippa ve Puddy de bu seçkin kulübe katıldılar. Ve en son da Paris Hilton.

Evcil hayvan modası dünyada olduğu kadar ülkemizde de popüler mi?
Ülkemizde hızla gelişmekte olan bir sektör ve Moshiqa sadece ülkemizde değil, global olarak da dönüştürücü ve öncü bir etki yapıyor.

Gelecek planlarınız arasında neler var?
Global bir marka olmanın gereklerini tam olarak yerine getirmek istiyorum. Bunu yaparken de önümüzdeki yılların getireceği bütün teknolojik gelişmelere açık bir strateji izlemek istiyorum. Bu ay Los Angeles'da ilk yurtdışı mağazamızı açmaya gidiyorum. Bunun yanı sıra New York ve Miami, Paris, Milano ve Tokyo'da Moshiqa store'larının olmasını hayal ediyorum. Bu konuda oldukça hızlı ilerleyebileceğimizi de hissediyorum.

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.