"2.5 yılda 5 yıllık hedefime ulaştım"

Moda dünyasında kısa sürede dikkat çeken ve tasarımlarını ünlülerin de giydiği genç moda tasarımcısı Begüm Bakkal ile Sofa Hotel’de buluşarak yeni sezon koleksiyonunu ve gelecek planlarını konuştuk. Bakkal ayrıca, tasarımlarına modellik yaparak objektifle

"2.5 yılda 5 yıllık hedefime ulaştım"

Röportaj: Gülçin İşler FIRAT

Fotoğraflar: Betül YAZICIOĞLU

Begüm Bakkal, kendi adını taşıyan markası Begum Baccal ile moda otoritelerinin dikkatini çekmeyi başarmış genç bir tasarımcı. Yeni koleksiyonu 'Aşk' ile kış sezonunu aralayan Bakkal ile Sofa Hotel'de buluşarak heyecanına ortak olduk. Hem yeni koleksiyonunu hem de yeni planlarını konuştuğumuz Begüm Hanım koleksiyondan parçaları giyinerek tasarımlarına modellik de yaptı.

Yeni sezonda Begum Baccal tutkunlarını nasıl bir koleksiyon bekliyor?
Bu sezon her sezon olduğu gibi güçlü bir koleksiyon hazırladık. Diğer koleksiyonlarımızdan ayrıştırmam gerekirse bu koleksiyonumuzda oldukça romantik ve feminen kendi çizimim dijital baskılar göreceğiz. Bu çizimlerden doğan baskıları markamızın klasiklesen kalıplarıyla harmanlayarak beğeniye sunmaya hazırlanıyoruz.

Yeni koleksiyonunuzun adı 'Aşk'. Neden 'Aşk' ve tasarımlarınız nelerden oluşuyor?
Duyguların her birinin yön verdiği çizgiler var koleksiyonda. Bir balerinin dünyasından yola çıkılarak baslanan romantik bir yolculuğu anlatıyoruz. Her tasarımda bu naif ama dayanıklı ruhu görebileceğimiz, tutkuyu ve cesareti; gücü ve kırılganlığı bir arada deneyimleyebileceğimiz, detaylarındaki derin anlamlarda alıcısıyla buluşmayı hedefleyen bir koleksiyon oldu diyebilirim. Bunun temelinde benim genel bir ilham noktamın olmaması, duygulardan yola çıkmam yatıyor. Bu nedenle her koleksiyon biraz sürpriz dolu ve birbirinden tamamen farklı oluyor.

Öne çıkan renkler, malzemeler nelerdir?
Sonbahar-kış koleksiyonumda malzeme olarak ipek şifon, ipek saten, ipek organze, krep, örme kumaşlar ve tabii ki dantel kullandık. Ayrıca bu sezon koleksiyona özel ürettiğimiz ipek dokusu ve şifon dökümü olan bir kumaş yer alıyor. Kasnakta boncuk isleme, el islemeleri, el işleme kemerler öne çıkacak malzemeler... El işlemelerimiz de doğal yapısını koruyan gerçek inciler kullandık. Öne çıkacak renkler ise lame, gri, jade yeşili, narçiçeği.

Markanızın DNA'sını neler oluşturuyor?
DNA'mızı iyi kalıp, iyi dikiş, iyi kumaş ve işçilik oluşturuyor. Bununla birlikte ekip her şeyden önemli. Markamız için aile yapısını koruyarak çalışıyoruz.

Tasarımlarınızda hep güçlü ögelere vurgu yapıyorsunuz. Güçlü kadın tanımı size göre nedir?
Güç her şeyden önce bir kadının duruşudur. Bununla birlikte çalışan, üreten, kendi ayakları üzerinde duran, tek başına da yeterli olan kadın güçlüdür. Kadının doğasında güç vardır. Çünkü kadın annedir. Ve fakat yanlış anlaşılan bu konuyla alakalı şunu da söyleyebilirim ki; güçlü kadın ürkütücü değildir. Güçlü olmak demek duygusuz veya ukala olmak demek değildir. Kadınlar gücü ve kırılganlığı aynı anda doğalarında barındıran varlıklardır.

Tasarımlarınızı nasıl tanımlarsınız? Sizi kimler tercih ediyor?
Tasarımlarımı sade ve sofistike olarak tanımlıyorum. Her kadının anatomisine uygun, heykelimsi kıyafetler üretiyorum. Kadın vücudunu iyi tanıyorum. Modelleri, kalıpları ve kumaşları buna uygun çalışıyoruz. Her yaş grubundan ve her vücut tipinden oluşan geniş bir müşteri skalamız var.

Biraz geçmişe dönersek moda serüveniniz nasıl başladı?
Tekstil ve moda dünyasının içinde büyüdüm. Kanıma işlemiş olacak ki, kumaşlar ve kıyafetler her zaman ilgimi çekti. Kılığıma hep özen gösterirdim. Çocukken tasarımcı olmak gibi bir hayalim yoktu. Amacım dünya çapında bir sporcu olmaktı. Genç kızlığımda tekstile olan yeteneğimi keşfetmemle birlikte durumlar değişti.

Yola çıkış hikayeniz neydi?
Mimar Sinan'da okurken arkadaşımla birlikte bir koleksiyon çizdik ve koleksiyon gerçekten başarılı oldu. Ben de ailemin ve arkadaşlarımın desteğiyle bu koleksiyonu hayata geçirme kararı aldım; bugün buradayız.

Markanızın geldiği noktayı nasıl değerlendiriyorsunuz?
Markamızın geldiği noktada tasarımcısı olarak ben çok memnunum. 2.5 yılda 5 yıllık hedefimize ulaştık. Dolayısıyla hedefler büyüdü. Sınırları zorlamayı seviyorum.

Tasarımlarınızda olmazsa olmaz öğeleriniz var mıdır?
Tasarım her ne olursa olsun, bir çizimimi hayata geçirirken kullanabileceğim malzemenin olabilecek en yüksek kalitede olanını kullanmak markanın olmazsa olmazıdır.

Önümüzdeki ilkbahar-yaz sezonunda neler göreceğiz?
Romantik, bir o kadar da kışkırtıcı bir döneme girdik. Moda dünyası iki uç noktada. Bir tarafta en feminen tasarımlar; ihtişamlı, görkemli, seksi tasarımlar var.

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.