"Sadece konaklama değil hayat tarzı sunuyoruz"

3. yaşını kutlayan 10 Karaköy’ün danışmanlığını yapan Tümay Management’in kurucusu Kerem Tümay ve SBE Group’un Ortadoğu ve Avrupa’dan sorumlu Operasyonlar Başkanı Chadi Farhat ile bir araya gelerek başarılarını konuştuk.

Bade ÇAKAR

Karaköy'ün eşsiz atmosferinde 3 yıldır misafirlerini ağırlayan 10 Karaköy, İstanbul'da butik otel kavramına yeni bir anlam kazandırmıştı. Otel işletmeciliği haricinde yiyecek, içecek ve eğlence sektöründe dünyada bilinirliği yüksek olan dünyaca ünlü SBE Group ile işbirliği yaparak aynı çatı altında buluşan 10 Karaköy, böylelikle başarılarına yenilerini ekleyerek, uluslararası platformda daha çok söz hakkına sahip oldu. Geçtiğimiz haftalarda 3. yaşını kutlayan 10 Karaköy'ün danışmanlığını yapan Tümay Management'in kurucusu Kerem Tümay ve SBE Group'un Ortadoğu ve Avrupa'dan sorumlu Operasyonlar Başkanı Chadi Farhat ile bir araya gelerek keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik.

10 Karaköy, bu yıl 3. yaşını kutluyor. Nasıl geçti bu 3 yıl sizin için?
Kerem Tümay:
10 Karaköy, İstanbul'un tarihi dokusunda önemli bir yeri olan Karaköy'de enternasyonal marka öncülüğünü 2014 yılında üstlendi. Bu yüzden açıldığımız yıl Karaköy semtini uluslararası mecrada tanıtmak ilk adımımız olmuştu. Kısa bir süre içerisinde bölgeye beklentilerimizin üzerinde misafir ağırlama şansına sahip olduk. Fakat ülkemizde yaşanan elim olaylar ve uluslararası krizlerin yaşanması ile turizm sektörü beklentilerimizi tam anlamıyla karşılayamadı. Ancak 10 Karaköy olarak pazarda rekabet grubumuzda liderlik konumumuzu devam ettiriyoruz. Bunun üzerine geçtiğimiz yaz aylarında belirli pazarlarda özellikle Ortadoğu'dan gelen turistlerle turizm tekrardan hareketlenmeye başladı. Bu sayede de otel doluluk oranlarında artışa geçildi ancak beklenen ortalama geceleme fiyatlarının altında kalınmıştı. 2018 yılında ise yakaladığımız bu güzel doluluk oranlarını, daha yüksek ortalama geceleme fiyatları ile güçlendirerek, en kısa zamanda fiyatlarımızı tekrar yükseltip, İstanbul'u hak ettiği yere, dünyanın en çok tercih edilen destinasyonlarına sokmayı hedefliyoruz.

Ayrıca güzel birlikteliğiniz de oldu bu süreçte; SBE Group ile işbirliği yaparak aynı çatı altında buluştunuz. SBE Group'un Ortadoğu ve Avrupa'dan sorumlu Operasyonlar Başkanı olarak siz 10 Karaköy ve İstanbul hakkında ne düşünüyorsunuz?
Chadi Farhat:
10 Karaköy, bizim İstanbul'daki çapamız. Türkiye'de açtığımız ilk otel ve bu yapı ile gurur duyuyoruz. Otelin açıldığı dönem Türkiye için biraz zor geçen bir zamandı. Ancak biz bu zorluklara rağmen Genel müdürümüz Eylem Atalay'ın liderliğindeki başarılı ekibimizle üstün sonuçlar elde ettik. Kişisel olarak İstanbul ve Türkiye hayranıyım. Özellikle kendine has bir semt olan Karaköy'e... Otellerimizi açtığımız yerlerin arka planına bakarsanız, farklı yerler tercih ettiğimizi görürsünüz, Karaköy gibi... SLS South Beach otelimizi ilk açtığımızda Miami'de yer alan Collins Caddesi, ünlü bir yer değildi. Şu an ise Miami'nin en ikonik caddesi oldu. Karaköy'ün de bir süreçten geçeceğini ve gelişeceğini biliyorduk, şimdi gurur duyuyoruz.

Otelin dışında SBE Group aynı zamanda gece kulübü, restoran gibi yatırımlar da yapıyor. Bütün yatırımlarınızın ortak özellikleri neler?
Farhat
: SBE Group, gece kulüpleri ile başlayan bir şirket... SBE Group'un başladığı nokta ile şu an olduğu nokta çok farklı. İlk otelimizi Beverly Hills'te açtık. SLS Hotels ile misafirperverlik mantığını da değiştirmiş olduk. Konuklarımıza sadece gece kulübü değil, aynı zamanda otelimizde yer alan Bazaar Restaurant'ımızla aşçılığımızla da bir serüven sunduk. Böylelikle gece hayatından otelciliğe ve lezzet alanına da girmiş olduk. Misafirlerimizin, "Otelin bir restoranı varmış" diye gelmelerini değil, lezzetlerimizin tadını çıkartmaları için gelmelerini istiyoruz. Aynı zamanda Residance'larımız da var artık. Biz bütün yatırımlarımızla konuklarımıza 360 derece bir tecrübe ve gerçek bir misafirperverlik sunuyoruz. Bizimle birlikte yaşayabilirler, konaklayabilirler, yiyebilirler ve eğlenebilirler... Teknolojiye bakış açımız farklı. Geleceğin, teknolojiyi anlamakta yattığına inanıyoruz. Konuklarımızın evlerinde olmayan teknolojileri otellerimizde bulmasını istiyoruz. Google, Apple gibi ortaklarımız var, otellerimiz için yepyeni teknolojiler geliştiriyorlar.

Eşsiz yerleri, farklılığını seviyorsunuz yani?
Farhat:
Hem yer olarak hem de çalışacağımız insanlar konusunda eşsizliği ve farklılığı tercih ediyoruz. Bizimle çalışmak isteyen birçok insan var ancak biz çok seçiciyiz. Ortaklığa kısa süreli bakamazsınız, uzun süreli olmalı. Uzun süre yan yana yürüyeceğiniz insanı doğru seçmek de çok kritik ve önemli... Kerem Bey de bu önemli insanlardan biri değil mi? Nasıl tanıştınız? Farhat: Aynen. Kerem ile 9 yıl önce başka bir projeyi gerçekleştirirken tanıştık. Mariott International için İstanbul'da ilk edition otelimizi açıyorduk, bu sayede bir araya geldik. Birisiyle tanıştığınızda, uyuşuyorsanız, bu ilişkinin devam etmesinin önemli olduğuna inanan bir insanım. Kerem ile de böyle oldu. Çalışma şeklimiz ve prensiplerimiz çok benzer ve aynı zamanda çok yakın arkadaş olduk. Bizim ilişkimiz bir iş ortaklığından, çok, derin bir dostluğa evrimleşti. Bunun bütün ortaklarımızla bu şekilde olmasını istiyoruz.

Kerem Bey, siz SBE çözüm ortağı olarak danışmanlık hizmeti de veriyorsunuz. Bundan biraz bahsedebilir misiniz?
Tümay:
Girişimci, atılımcı ve yenilikçi bakış açısına sahip vizyoner bir grup olan SBE ile birlikte, sektörü ileriye taşıma konusunda yüksek ve dinamik trendlerin oluşumunda çözüm ortağı olmaktan büyük bir keyif alıyor ve onur duyuyorum. SBE grubu, otel işletmeciliği haricinde yiyecek, içecek ve eğlence sektöründe dünyada bilinirliği yüksek olan bir marka olmasından dolayı gerek yurtiçinde, gerekse de yurtdışında birçok projede işbirliği yapma olanağı bulmaktayız.

Kerem Bey, 10 Karaköy'ün SBE ile bir araya gelmesinin avantajları neler oldu?
Tümay:
Öncelikle portföyümüz çok güçlendi. Dünyanın önde gelen 'lifestyle' otel, restoran ve gece kulubü markalarını bünyesinde barındıran sbe, 10 Karaköy Istanbul'un da dahil olduğu Morgans Hotel Grubunu geçtiğimiz yıl bünyesine katarak; 23 otel, 70 restoran, 41 lounge'a ulaştı. Ayrıca açılması planlanan 22 otel ve 42 yeni restoran ile önümüzdeki yıllarda Arjantin'den Japonya'ya, Katar'dan İngiltere'ye kadar 14 ülkede hizmet verecek. Bu bizim satış ağımızı, misafir portföyümüzü ve tüm dünyadaki network'ümüzü de güçlendirdi. Misafirlerimiz sbe'yi global 'lifestyle' bir marka olarak sadece konaklama değil eğlence, müzik, gastronomi ve sanat alanlarında da yaşayan bir marka olduğu için seviyor. Biz Karaköy'ü de zaten gastronomi, sanat ve kültür merkezi olarak konumlandırıyoruz.

Şu an sektör ne durumda?
Tümay:
Ülkece yaşadığımız üzücü olaylar, turizm sektörünü direkt ve derinden etkiledi. Ancak, 2017'yi güzel bitirdik ve yeni seneye umut dolu bir başlangıç yaptık. Millet olarak güçlü duruşumuz sayesinde dışarıya verdiğimiz Türkiye imajı son derece sağlam olup, gittikçe de güçlenmektedir. Bu da yabancı turistlerin ülkemizi tereddüt etmeden tercih etmelerine sebep oluyor. 10 Karaköy olarak, misafir profillerimizin yeniden çeşitlendiğini görmek sektörün çıkışta olduğunun ispatı olabilir. Dünyanın en önemli turizm destinasyonlarından biri olan Türkiye çok kısa bir süre içinde hak ettiği yere gelecektir. Bizler, bu süreçte çalışmalarımıza büyük bir gayret ile hızla devam ediyoruz.
Farhat: Türkiye'nin geleceği için çok umutluyum. Paris, Londra, Miami gibi İstanbul'da ne olursa olsun, milyonlarca turisti her zaman çekebilecek bir şehir. Kötüyü geride bıraktığımız, pozitif gelişmelerin yaşanacağına inanıyorum.

İstanbul'da butik otel sayısı düşük. 10 Karaköy en bilinen markalardan... Müşteriler, butik otellere nasıl bakıyor?
Tümay:
Son yıllarda sizin de söylediğiniz gibi butik otel kavramı popüler bir hal almaya başladı. Bunun sebebi müşterilerin beklentilerinin büyük alanlarda kaybolmak yerine samimi ortamlarda daha sıcak bir ortam olması. Butik oteli öne çıkaran özellikler; insanların kendilerini özel hissettikleri birebir hizmet alabilmeleri ve otel mimarisinin, dokusunun ve özel bir hikayesi olması müşterilerin tercihlerinde etki yaratmaktadır. Ayrıca, butik otellerde kendinize özgün deneyimler yaşayabiliyorsunuz. Örnek vermek gerekirse 10 Karaköy açıldığı günden bu yana sanata olan ilgisi ve desteği ile ön plana çıkıyor. 2017 yılında Contemporary İstanbul ve Bianel'e Mustafa Akkaya tarafından otelimiz için özel hazırlanan enstalasyon çalışması 'Need You' ile yer aldı. Zaman zaman farklı galerilerden lokal sanatçıların eserlerini otelimizde sergileyerek otel misafirlerine sanat keyfini yaşatmaktayız.

Gelecek dönemler için yeni projeleriniz veya planlarınız var mı?
Tümay:
Gelecek projelerimiz içerisinde yurtiçinde, İstanbul ve Bodrum'da yiyecek, içecek ve eğlencenin beraber yaşanılacağı bir proje üzerinde çalışıyoruz. Bu süreç içerisinde otel markalarımızı da İstanbul, Bodrum ve Çeşme'ye taşımak için yatırımcılarla görüşmelerimiz devam etmekte.
Farhat: SBE Group'un kurucusu ve CEO'su Sam Nazarian, vizyonu çok geniş bir insan. Hedefimiz 2021 yılına kadar 50'den fazla otel ve rezidans... Hızlı bir şekilde büyüdük ve uluslararası destinasyonlarda yer alamaya başladık. Özellikle Ortadoğu, Avrupa ve Latin Amerika pazarı bizim için çok önemli... Yakında da heyecanlı açıklamalarımız olacak. Bu açıklamalarımız içinde Türkiye de yer alacak.

BİZE ULAŞIN