Özlem Kaya: ''İstanbul ilk dijital moda haftasına hazır''

Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul’un (MBFWI) yeni sezonu, pandemi nedeniyle dijital olarak gerçekleşecek. Yeni konseptteki MBFWI’nın detaylarını, Moda Tasarımcıları Derneği Eş Başkanı Özlem Kaya ile konuştuk. Etkinlikte yer alacak ünlü modacılar da görü

Özlem Kaya: ''İstanbul ilk dijital moda haftasına hazır''

RÖPORTAJ İREM ORHAN irem.orhan@sabah.com.tr
FOTOĞRAFLAR ŞEREF YILMAZ
MEKAN GALATAPORT İSTANBU
L

Mercedes-Benz Fashion Week İstanbul'un (MBFWI) 15'inci sezonu, 12-16 Ekim tarihleri arasında, Türkiye Tanıtım Grubu (TTG) desteği ve İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği'nin (İHKİB) organizasyonuyla tamamen dijital platformlar üzerinden gerçekleşiyor. Etkinlik bu sezonunda bir yandan Türk tasarımına destek olurken diğer yandan da eş zamanlı olarak İstanbul'un kültürel ve tarihi zenginliklerini dijital moda haftası aracılığıyla global moda platformlarına taşımayı hedefliyor. Bu hedef doğrultusunda hareket edilen dijital etkinliğin defile çekimleri Galataport İstanbul ve Tophane-i Amire Kültür ve Sanat Merkezi'nde 17 ve 27 Ağustos tarihleri arasında tamamlandı. mbfwistanbul.com adresinde konumlandırılacak olan sanal etkinlik alanından takip edilebilecek moda haftası heyecanını Moda Tasarımcıları Derneği Eş Başkanı Özlem Kaya ile konuştuk. Ayrıca etkinliğe katılan Tuvana Büyükçınar, Raşit Bağzıbağlı, Özlem Süer ve Niyazi Erdoğan gibi tasarımcılardan İstanbul'un ilk dijital moda haftası hakkında düşüncelerini aldık.

Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul 15'inci sezonunda siz de katılımcı tasarımcılardansınız. Bir taraftan da Moda Tasarımcıları Derneği (MTD) Eş Başkanı olarak olayın mimarlarındansınız. Sektörün en prestijli etkinliklerinden birinde farklı rollerle yer almak nasıl hissettiriyor?
Bu işin mutfağında çalışmak ve alınan her kararda fikir verebiliyor olmak çok eğitici ve aynı zamanda gurur verici. Sonuçta MBFWI Türk modası adına yapılan en büyük organizasyon ve ana oyuncular olan tasarımcılar adına konuşabilmek, hem MBFWI çalışma grubu tarafında hem de katılımcı tarafında bulunabilmek objektif bir duruş gerektiriyor. Etkinliğin organizasyonunu üstlenen İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) ile birlikte MTD olarak MBFWI'nin çalışma grubunda en iyiyi hedefleyerek etkinliği global platformlara taşımak ve dünyada sesimizi duyurmak, ihracatı desteklemek adına bir çok adım atmak için ciddi mesailer harcadık. Sektörün vitrini diyebileceğimiz bu değerli etkinliğin bir parçası olmaktan çok memnun ve mutluyum.

Moda Haftası bu defa tamamen dijital platformlar üzerinden gerçekleşiyor. Peki, süreç nasıl işliyor? Moda tutkunlarını bekleyen sürprizler var mı?
Defile ve lookbook çekimlerimizi tamamladık. Tüm bu çekilenler 12-16 Ekim tarihleri arasında mbfwistanbul.com'a konumlandırılacak olan platform ve etkinliğin resmi sosyal medya hesaplarından yayınlanacak. 30'dan fazla tasarımcının defilesinin yanı sıra günümüz moda endüstrisine alternatif bakış açıları sunan, modanın farklı alanlarına ışık tutan ilham verici paneller ve Podcast'ler de takvim dahilinde olacak.

İstanbul'un ilk dijital moda haftasının sizi heyecanlandıran tarafları neler?
Biz de ilk kez dijital bir moda haftası içinde yer alıyoruz. Bunun hem avantajları hem de dezavantajlarından söz edebiliriz. Öncelikle seyircisiz olması runway atmosferi için büyük eksik tabii ama bir yandan da kolaylık. Canlı defilelerde her şey bir anda olup bitiyor ve müdahale şansınız olmuyor. Dijitalde istediğiniz sayıda tekrar almak, detay çekmek ya da farklı açıları kullanmak gibi şanslarınız var. Aynı zamanda dijitalleşmek daha geniş kitlelere hitap etmeyi yanında getiriyor. Bir de tabii global çapta yaptığımız işbirlikleri de çok heyecan verici. Moda yayıncılığı anlamında global ölçekte lider iki marka olan Vogue Runway ve Business of Fashion ile bir işbirliği mevcut, koleksiyonlar bu platformlarda uluslararası arenada yerini alacak. Bir de dijital satın alma platformu olan JOOR ile bu sezon partner olduk. Tüm koleksiyonlar bu platform üzerinden global satın alma sorumlularına açılacak.

Peki, içinden geçtiğimiz bu pandemi sürecinde moda haftasında olmak nasıl? Motivasyonunuz yerinde mi?
Seyircisiz yapılıyor olmasının avantajları ve dezavantajları var olsa da sürecin getirdiği olumsuz şartları olumlu hale getirmek için tüm ekipler çok titizlikle ve özveriyle çalıştı. Hijyen konusunda bütün önlemler alındı ve katılan herkesin de aynı hassasiyette davranması sonucunda çekimler sorunsuz tamamlandı. Ayrıca lokal olmanın değerinin daha da yükseldiği bu dönemde kendi değerlerine sahip çıkan ve ön plana çıkaran, şehrin dokusu ve kültürüyle iç içe geçmiş bir moda haftası olmanın da çok kıymetli olduğunu düşünüyor ve savunuyorum.

Mercedes- Benz Fashion Week Istanbul'un Türk modasının uluslararası kimliği üzerindeki etkileri hakkında neler söylersiniz?
MBFWI platformunun Türkiye için önemi gerçekten çok büyük. İhracatı artırmak ve dünyaya Türk moda sektörünü anlatmak için çok önemli ve gerekli bir vitrin. Türkiye'nin sadece üretici konumunda bir ülke olmadığını, yaratıcı gücünü de gösterebilmesi, yetenekli tasarımcıların ve markaların geniş kitlelere sesini duyurabilmesi için bu sezon TTG'nin verdiği destek çok değerli.

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.