Yağmur Zırh: “İkinci mağazamızı yurtdışında açmayı hedefliyoruz”

Bundan yaklaşık 10 yıl önce yarattıkları Moeva London markasıyla dünya çapında üne kavuşan Burcu Togay, Damla ve Yağmur Zırh, başarıları katlandıkça yeni hedeflere doğru yelken açıyor. Geçtiğimiz aylarda ilk mağazasını Bodrum’da açan markanın kurucularınd

Yağmur Zırh: “İkinci mağazamızı yurtdışında açmayı hedefliyoruz”

RÖPORTAJ İREM ORHAN irem.orhan@sabah.com.tr
FOTOĞRAFLAR ERSİN AL

Üniversite eğitimleri için gittikleri Londra'da kendi markalarını kuran Burcu Togay, Damla ve Yağmur Zırh, şimdilerde Mandarin Oriental Bodrum'da açtıkları ilk Moeva London mağazasının heyecanı içinde. Yavaş ama sağlam adımlarla günbegün büyüttükleri ve gerçek bir dünya markası olma yolunda çok yol kat eden ve tasarımlarıyla pek çok ünlü ismin de radarına giren marka, Chrissy Teigen, Rosie Huntington-Whiteley, Rita Ora ve Jennifer Lopez gibi isimler tarafından da tercih ediliyor. Tasarımlarına olan bu ilgiyi; "Bütün kumaşlarımızı ve aksesuarlarımızı İtalya'dan özel getiriyoruz, üretimi kendi içimizde yapıyoruz. Aksesuarlarımız altın kaplama ve kararma yapmıyor, iyi işçilikli ürünler yaratıyoruz" sözleriyle açıklayan marka kurucularından Yağmur Zırh, "Müşterilerimize güzel bir marka deneyimi yaşatmak, bizim için büyük mutluluk" diyor. Genç ve başarılı tasarımcıyla bir araya gelerek, kuruluşlarından yaklaşık 10 yıl sonra Bodrum'daki mağazalarıyla taçlanan marka yolculuklarını konuştuk.

Moeva London kurulduğundan bu yana çok farklı satış kanallarından tüketiciye ulaştınız ve bu yaz ilk mağazanızı da Bodrum'da açtınız. Nasıl gelişti süreç?
Markamızı kurduğumuzda uzun vadeli hedeflerimiz arasında, mağazalaşıp bir dünya markası olmak konusu ilk sıralardaydı. Bu hedef doğrultusunda ilk yurtdışında büyük mağaza zincirleri, oteller ve butiklerle çalışmaya başladık. Harvey Nichols, Bloomingdales, Galeries Lafayette, Nikki Beach'ler, One&Only otelleri ve dünyadaki birçok Four Seasons otelinde olmak üzere şu anda 42 ülkede satışımız var. Tabii başlangıçtan bugüne bunların hepsi bizim için çok önemli bir deneyim oldu. Fakat mağazacılık çok daha farklı bir deneyim ve nihai tüketiciyle mağazada da buluşmak bize çok keyif verdi.

Peki, ilk mağaza için Mandarin Oriental'i seçmenizin sebeplerine değinmek ister misiniz?
Bu yıl pandemi süreci sonrasında Bodrum Mandarin Oriental'e tatile gittiğimde orada da bir mağazamız olması fikri geldi aklıma. Burası bence hem Türkiye hem dünya standartlarında çok ileride bir otel. Konumu, mimarisi, verdiği servis hizmetleri ve müşteri kitlesi de düşünülünce cazibesi daha da arttı. Tabii tüm bunların yanında pek çok önemli dünya markasıyla bir arada olabilme fikri de bizi çok heyecanlandıran diğer önemli hususlardan oldu.

Şu anda dünyada bulunduğunuz satış noktalarında en yoğun talep gördüğünüz bölgeler hangisi? Kısa vadede üzerine yoğunlaştığınız belli pazarlar var mı?
Şu an 42 ülkede satış yapıyoruz; Ukrayna, Amerika, Yunanistan en önemli pazarlarımızdan birkaçı diyebilirim. Fakat ikinci mağazayı mutlaka yurtdışında açmak istiyoruz. Londra, Cote d'Azur ya da Yunanistan olabilir diye düşünüyoruz.

Tasarımlarınızı bu denli öne çıkaran nedir sizce?
Özgün tasarımlar ve aksesuar detayları olabilir. Bunun yanı sıra bütün kumaşlarımızı ve aksesuarlarımızı İtalya'dan özel getiriyoruz, üretimi kendi içimizde yapıyoruz. Ortaya çıkartacağımız ürünün kumaş kalitesi ve işçiliği bizim için çok önemli. Ona keza aksesuarlarımız altın kaplama ve kararma yapmıyor, müşterilerimiz rahatlıkla güneşlenip, denize ya da havuza girebiliyorlar. Uzun ömürlü, iyi işçilikli ürünler yaratıp, müşterilerimize güzel bir marka deneyimi yaşatmak bizim için en önemli mutluluk. Bu düşünceyle hareket edilince de kullanıcı tarafında fark, fark ediliyor.

Moda ve tasarımda sürdürülebilirlik konusunda son yıllarda çok fazla görüş ortaya atılıyor. Sizin marka olarak bu konu ile ilgili çalışmalarınız var mı?
Sürdürülebilirlik çok önemli bir konu. Biz marka olarak, kumaşların üretiminde su, enerji ve çöpü minimuma indirgeyen firmalarla çalışıyoruz. Sensitive (hassas) kumaşlar kullanıyoruz. Tüm bunların yanında çok dikkatli olduğumuz diğer bir nokta; çocuk işçi çalıştıran hiçbir üreticiyle çalışmıyoruz.

Markanızla ilgili uzak ya da yakın vadeli gelecek planlarınızda neler var?
Dünyada pek çok noktada bilinen bir marka olmak hedefinde ilerliyoruz. Çok daha fazla kullanıcıya ulaşmak istiyoruz. Markamıza ait spor koleksiyonumuzun yanında kadın ve erkek mayo haricinde plaj stillerinde farklı kesimlere de hitap edeceğimiz çok farklı bir line hazırlığındayız. İlkbahar/yaz 2021 sürprizlerle geliyor.

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.