YAZIYI GÖNDER
Adınız, Soyadınız
E-posta Adresiniz
Alıcı E-posta
Mesajınız
www.samdan.com.tr

Ramazan'ın geleneksel yiyecekleri

Zaman içerisinde toplumsal değişmelere bağlı olarak eskinin iftar sofraları büyük ölçüde değişime uğradı. Yine de gelenekleri az da olsa yaşatabilmek, eskinin hazzını hissetmek adına olsa gerek, adetlere hala sembolik de olsa yer veriliyor. Bu lezzetleri sağlıklı tüketmeniz için önerilerime göz atmalısınız.

Banu KAZANÇ

Günümüzde Ramazan geleneklerinin çoğu neredeyse unutulmaya yüz tutmuş durumda. Zaman içerisinde toplumsal değişmelere bağlı olarak eskinin iftar sofraları büyük ölçüde değişime uğradı. Yine de gelenekleri az da olsa yaşatabilmek, eskinin hazzını hissetmek adına olsa gerek, adetlere hala sembolikte olsa yer veriliyor. Toplum hayatında gelişen teknoloji, birçok şeyi değiştirdiği halde simgesel değerlerin yeri daima farklıdır. Bu lezzetleri sağlıklı tüketmeniz için önerilerime göz atmalısınız.

RAMAZAN PİDESİ
Ramazan pidesinin kokusu ve sıcaklığı... Marifet sofraya taze taze sıcacık getirmek olunca fırınların önünde kuyruğa girmeye değer. Yedikçe iştahınız artar, glisemik indeksi yüksek olduğundan kan şekerini hızlı yükseltip çabuk düşürür dolayısı ile çabuk acıkırsınız. Onun için sahur yerine iftarda tüketmeniz tok tutması açısından önemlidir. Önerim; iftarda yiyeceğiniz (kabaca avucunuz büyüklüğünde olacak şekilde) çeyrek pide miktarını aşmamanız olacaktır.

İFTARİYELİKLER
İftar mönüsü genellikle hafif atıştırmalıklardan oluşan, 'iftariyelik' denilen bir tür kahvaltı ile başlar. Önerim; hepsini aynı günde tüketmemeniz yönünde olacaktır, en iyisi üç dört çeşidi geçmeyecek şekilde haftanın değişik günlerine bunları yayabilirsiniz ya da sadece tadına bakmakla yetinin, bazen hazırlanan yiyeceklerin göze hitap etmesi de önemlidir, bırakın sofranızda bulunsun. Hepsinden bir lokma tadına bile bakmak çok fazla kalori almanıza neden olacaktır.

HURMA
Besin değeri yüksektir uzun saatleri boyunca kaybettiğiniz enerjiyi yeniden dolduracak özellikte, vücudunuzun ihtiyaç duyduğu şekerin hızlı bir kaynağıdır. İçeriğinde çok sayıda vitamin ve mineral; A, B1,B2,B3, B6, C, K, niasin, folik asit, kalsiyum, magnezyum, potasyum, demir bulunur.

ZEYTİN
Genelde iftarda oruç, zeytin, hurma ve su ile açılır. Hurma vücudun ihtiyacı olan şekeri sağlarken zeytin de aynı şekilde tuzun dengelenmesine yarar mineral içeriği ile uzun süre besinsiz kalan vücuda destek olur, enerji verir. Zeytin iftar sofrasının bereketidir. Az tuzlu olanları tercih etmelisiniz.

PASTIRMA
Pastırma, Ramazan ayında severek tüketilir, kokusu da göz ardı edilir. Önerim çemensiz olanını tüketmeniz yönünde olacaktır. Ayrıca hem tuz hem de baharatı bol bir besin olduğu için özellikle tansiyon, böbrek ve kalp hastalarının pastırmayı yerken daha dikkatli olmaları gerekir.

GÜLLAÇ
Sütlü olduğundan iftardan sonra rahatlıkla yenebilecek, hazmı kolay ve hafif bir tatlıdır. Bazıları bu tatlıya ismini veren gülsuyu ilaveli olanını tercih ederken bazıları bu tattan hiç hoşlanmadıklarını dile getirirler. Haftada iki günden fazla tüketmeyin.

BİZE ULAŞIN