YAZIYI GÖNDER
Adınız, Soyadınız
E-posta Adresiniz
Alıcı E-posta
Mesajınız
www.samdan.com.tr

Kilo verirken yüzünüz sarkmasın

Kilo verirken yüzünüzün çökmemesi, cildinizin kırışmaması ve vücudunuzun sarkmaması için ne yapmanız gerektiğini biliyor musunuz?

Banu KAZANÇ

Kilo vermek, yeni giysiler satın almak çok güzel de, ya ayna karşısındaki görüntünüzden, sarkıp gevşeyen cildinizden memnun değilseniz ne olacak, kilo verirken cildinize de gereken özeni göstermelisiniz. Kilo verdiğinizde, vücudunuzdan yağ katmanlarını kaybetmekle kalmıyorsunuz, cildinizde hiç de hoş görünmeyen sarkmalar oluyor. Kişi daha ince ve sağlıklı bedene sahip olmasına rağmen yüzü yorgun gözükür, gözlerde içeri çökmeler, kas düşmeleri, ağız kenarı düşmeleri olur. Kilo verirken derinizde gevşeme ve sarkma oluştuğunda hemen paniklemeyin, cildiniz zaman içinde eski şekline dönecektir. Süreyi kısaltmak sizin elinizdedir. Sağlıklı bir beslenme, düzenli uyku, uygun bakım ile vücudu stres ve güneş ışınlarından koruyarak daha güzel, gergin, kırışıksız bir cilde sahip olmak mümkün olur.

KOLAJENİ VE ELASTİNİ BESLEYİN
Cildin dolgun ve esnek olmasını sağlayan iki gerekli bileşen, kolajen ve elastindir. Bunların üretimini sağlamak için bunları tüketebilirsiniz:

Cildinizi esnek ve elastik tutmak için düzenli su içip, meyve ve sebze tüketin. Su içmek kilo kaybına bağlı değişikliklere adapte olmasını sağlamak için cildin elastikiyetini arttırır.

Kas kitlenizi korumak için kardiyovasküler egzersizlere ilave olarak, ağırlık kaldırma ve vücut geliştirme egzersizleri yapın. Derinizin altındaki kasları güçlendirirseniz, cildiniz daha hızlı sıkılaşacaktır.

Günlük beslenmenizde mutlaka yeterli miktarda protein almalısınız. Protein kas kütlesini korumak için gereklidir. Proteinler elastin ve kolajen üretimi üzerinde direkt olarak etkilidir. Protein yönünden zengin gıdalar arasında peynir, süt, baklagiller, fasulye ve fındığı sayabiliriz.

Omega-3 yağ asitleri; cildinizdeki hücre zarlarının optimum şekilde çalışmasını sağlamak için bu yağlara ihtiyaç vardır. Avokado, fındık, zeytinyağı, somon balığı ve keten tohumunda bulunan yağlar, deri hücrelerinin kendilerini yenilemesine cilt esnekliğinin artırmasına yardımcı olur, cildin pürüzsüz sıkı ve yumuşak olmasını sağlar.

Cildin elastikiyetini korumak için A, C vitamininden zengin gıdalar yiyin. C vitamini kolajen ve elastin üretimini arttırmak için gereklidir.

C vitamini ile betakaroten cildin pürüzsüz ve parlak olmasını sağlar. Çinko, A vitamini ile birlikte, cildinize sıkılık ve gerginlik, esneklik kazandıran, kolajen ve elastin üretimine yardımcı olur, ciltteki yağ oluşumunu dengeler.

Turuçgiller, çilek veya konu turuncu ve yeşil sebze gibi besinleri tüketin. Kırmızı renk sebze ve meyveler; domates, karpuz, tatlı kırmızı biber gibi gıdalar içerdikleri likopen ile cildinizi korur ve kolajen üretimini destekler.

KAN DOLAŞIMINI ARTIRIN
Masaj, uygulandığı bölgede kan dolaşımını hızlandırarak sıkılaşma ve bölgesel bir dirilik sağlar. Bu nedenle, sarkmaları toparlamaya çalıştığınız bu dönem içerisinde masaj yaptırabilirsiniz. Tuz ve mineral bakımları kullanarak cildinizin sıkılaşmasına yardım edebilirsiniz. Ciltteki kan dolaşımını artıran bu yöntemle cildiniz daha sağlıklı ve elastik bir yapıya kavuşur. Büyük kilo kayıplarından sonra sarkan deriyi sıkılaştırmak için bir takım tıbbi veya cerrahi tedaviler uygulanması gerekebilir. Kilo kaybından sonra cildi sıkıştırmak zaman alabilir ve zor olabilir, ancak çoğu insan için ameliyat gerekli değildir. Bununla birlikte, gevşek cildiniz sizde duygusal strese neden oluyor ve kendinizi çok mutsuz hissediyorsanız, doktorunuza hangi seçenekleri kullanmanız gerektiğini sormalısınız.

BİZE ULAŞIN