Sevgililer günü için sağlıklı seçimler

Sevgililer Günü’nü romantik bir yemekle kutlamak adettendir... Ancak kutlama yemeğinde aşırıya kaçarak diyetinizi bozmak istemiyorsanız, bu önerilerimize kulak verin.

Banu KAZANÇ

Yine bir 14 Şubat günü milyonlarca insan, romantik bir aksam yemeği ile Sevgililer Günü'nü kutlayacak... Çalışma alanımız gereği biz diyetisyen ve beslenme uzmanlarına isin sağlıklı olanını önermek kalır. Masanızı hazırlamadan hem romantik hem özenli hem pratik hem de sağlıklı bir mönü konusunda önerilerime göz atmalısınız. İlk önerimiz; sofranızın rengi mutlaka kırmızı olmalı... Kırmızı, aşkın, tutkunun, cinselliğin simgesidir, ateşin rengini ve sıcaklığını kalbinize taşır. Objeleriniz ise aşkın sembolü olan kalp... Tabloyu tamamlamak için, kırmızı güller ve çikolata, loş ışık sağlayan mumlar, romantik ezgiler, afrodizyak yiyecekler de gereklidir. Bu gecenin olmazsa olmazı yemek için elbette şık bir sofra hazırlamak bunun için yaratıcılık size kalmış. Güzel masa örtüleri, çiçekler ve mumlar... O halde; romantizmi de isin içine katmak istiyorsanız; mum ısığı, dantel örtüler, gümüş, kristal ve porselenlerden oluşan bir sofranın ambiyansı ile çiçekler, özellikle güller, baharatlı kokular ve ask melodilerinin yer aldığı bir ortam oluşturabilirsiniz.

MÖNÜDE NELER OLACAK?
Ana yemek, salata ve tatlı yeterli... Daha önce denemediğiniz tariflere, çok zaman alacak, çok bulaşık çıkartacak tariflere yer yok, işi şansa bırakmayın. Afrodizyak yiyecekler, Sevgililer Günü'nde revaçtadır, cinselliği çağrıştırır. Gerçekten cinselliği arttırıcı bir özellik taşır mı bu yiyecekler tartışılır durur. İnsanlar her çağda çeşitli yiyeceklerle cinsellik arasında bir bağlantı kurmaya çalışmışlar, formüller aramışlardır. Aslında bu yiyeceklerin sağladığı vitamin ve minerallerin, kan akısının hızlandırdığını, vücut ısısını yükselttiklerini ve anlık enerji sağladıklarını söyleyebiliriz. Bence bugün yiyeceklerinizi kalp kalıplarla kesip, şekillendirip romantik unsurları arttırabilirsiniz.

DENİZ ÜRÜNLERİNİ KULLANMAK
Etkileri çok bilinmemekle birlikte, yıllardan beri afrodizyak etkileri olan yiyeceklerin basında çinko içeriği yüksek deniz ürünleri gelir. Makarna, en çabuk hazırlanan yiyeceklerin basında gelir. Makarnanızı deniz mahsulleri ile hazırlamanızı öneriyorum. Karides, midye, ahtapot kullanabilirsiniz. Biraz değişiklik arıyorsanız, deniz mahsullü bir krep de yapabilirsiniz.

MUTLAKA SALATA DA OLMALI
Salataya gelince... Roka ya ne dersiniz? Çok eski çağlardan beri afrodizyak olarak kullanılan roka, demir ve C vitamini içerir. Üstünü domates ve nar ile süsleyebilirsiniz. Domates içinde bulunan likopen, antioksidan ve beta karoten sayesinde yaşlanmayı önler, kan basıncını düşürüp, kolesterol kontrolüne yardımcıdır. Antioksidan özellikleri yanında mutluluk hormonu olarak adlandırılan endorfini de artırır. A vitamini deposu olan domates, bu özelliğinden dolayı güçlü bir afrodizyaktır. Nar suyunun içeriğindeki antioksidanların damarları genişleterek kan akımını sağlamada oldukça etkili olduğu yönünde araştırmalar bulunuyor.

TATLININ DA SAĞLIKLISINI SEÇİN
Meyveli çikolata fondüsüne ne dersiniz? Çikolata, içeriğindeki teobromin ile kan basıncı ve endorfini artırır. Çikolatada bulunan bir diğer önemli madde endorfin olarak bilinen kimyasal bir grubun parçası olan feniletilamindir. Feniletilamin beyindeki serotonin seviyesini artırır, yani mutluluk verir. Çikolatanın içeriğindeki fosfor ve magnezyumun sağladığı afrodizyak özellik ise kadınları, erkeklere oranla daha fazla etkilediği yönünde araştırmalar var. Tabii ki çikolatanın, bitter denilen yoğun kakao çekirdekli olanını kastediyorum. Meyvelere gelince; pek çok seçiminiz olabilir. Örnekleyelim; çilek, endorfin seviyelerini yükseltir. Muz; potasyum, triptofan, B vitaminleri, fosfor, lif ve magnezyum gibi mineraller içerir. Özellikle içerdiği B6 vitamini, beyinde dopamin ve serotonin gibi nörotransmitterlerin salgılanmasına yardım eder. Gecenin sonunda sizi biraz rahatlatacak ve içinizi ısıtan kızılcık, elma, tarçın, kakule ve zencefil ile hazırlayacağınız sıcak bir içecekle günü noktalayabilirsiniz. Mandalina, elma ve portakal kabuğunu porselen demliğe koyun, üzerine karanfil ve tarçın ekleyin, 15 dakika demleyin ya da hazır satılan çay poşet çaylarını kullanabilirsiniz.

BİZE ULAŞIN