Sonbahar sebzeleri

Yazı geride bıraktık, şimdi sonbahar sebzelerinin tadını çıkarmanın tam zamanı. Lahanadan brokoliye, gelin sezon sebzelerine yakından bakalım

Banu Kazanç

Havaların enikonu soğuduğu, ağaçların yeşilden sarılara, kızıllara dönüştüğü hatta yapraklarını döktüğü şu günlerde mevsim sebzeleri sofralarda yerini almayı bekliyor. Gelin mevsimin revaçta olan sebzelerini gözden geçirelim...

Karnabahar: Kilo vermek, karın ve bel bölgesinde biriken yağlardan kurtulmak istiyor musunuz? Düşük kalorisi ile diyet yapanların dostu olan karnabahara sofranızda daha fazla yer vermenizi öneririm. Karnabahar, güçlü bir antioksidan, C vitamini ve folik asit deposudur. Besinleri enerjiye dönüştürmede yardımcı olan B vitaminleri, riboflavin ve tiamin açısından zengindir.

Brüksel lahanası: İçeriğinde K vitaminini de barındıran, lif bakımından zengin bir seçenektir; B1 vitamini, metabolik fonksiyonları desteklemeye yardımcıdır. Uzun süre suda haşlanarak pişirilen Brüksel lahanaları içeriğindeki sülfür kokusu nedeniyle birçoğunuzun hoşuna gitmez. Ama buharda hafif yumuşayıncaya kadar pişirmeniz yeterli olur.

Brokoli: Vücut direncinizi arttıran, bağışıklık sistemini kuvvetlendiren brokoliyi hastalıklardan korunmak için bol bol yemelisiniz. C vitamini için çok iyi bir kaynaktır. Brokoli aynı zamanda kan basıncını düzenler, kan şekeri seviyesini ayarlar.

Lahana: Fitobesinler, antioksidanlar, bağışıklık sistemini kuvvetlendirir, toksinlerden arınmayı sağlar ve serbest radikal hasarlarına karşı hücreleri koruyucu rolü olur. Ayrıca iyi bir lif kaynağıdır. Parlak renkli mor lahananın
içeriğinde genellikle mavi, mor ve kırmızı bitkilerde bulunan bir antioksidan türü olan antosiyaninler bulunur.

Havuç: İçeriğinde bol miktarda A vitamini barındıran havuç; B, C, ve E vitaminleri açısından da oldukça zengindir. Ayrıca beta-karoten, minerallerden demir, fosfor, potasyum, magnezyum, kükürt, bakır ve krom içerir.

Kereviz: Vitamin ve mineral olarak A vitamini, folik asit, B6, B1 ve B2 vitamini bulunur. Ayrıca C vitamini, E vitamini, K vitamini, kalsiyum, potasyum, fosfor, çinko ve demir içerir. Su-tuz metabolizmasını ayarlar; ödemi çözmede etkisi olur, diüritik özelliktedir, idrar söktürür. Tat itibariyle buruk, hatta baharatımsı bir tadı vardır. Kereviz iyi bir magnezyum kaynağıdır ama yaprakları, sapından daha çok magnezyum içerir.

Pırasa: Düşük kalorisi ile kilo vermenize yardımcı olur. Lif oranı yüksek olduğu için tok tutar, içeriğindeki çözünür ve çözünmez özellikte lifler ile sindirim sistemini, bağırsak hareketlerini düzenler. Antioksidan kapasitesi yüksektir, A ve B vitamini için iyi bir kaynaktır, damar, kalp, kemik, göz sağlığı için yararlıdır.

Turp: Folik asit, C vitamini, potasyum, kükürt, iyot, kalsiyum ve demir gibi pek çok vitamin ve minerali içerir. İçerdiği yüksek oranda demir ve folik asit ile kansızlığa karşı önerilir.

Yer elması: A ve C vitaminleri ile kalsiyum, potasyum magnezyum, demir ve fosfor mineralleri açısından zengindir. İçeriğindeki inulin, kan şekerini dengede tutmaya yarar, aynı zamanda mide ve bağırsaklardaki faydalı bakterileri destekler.

Pancar: Bağışıklık sistemini güçlendirir, özellikle karaciğerin temizlenmesinde etkilidir, içerdiği betain ile kalp ve damar sağlığını korur. A, B, C, P vitaminleri içeren kırmızı pancar, beta karoten ve folat içerir. Kırmızı pancar, kansızlıkta ve demir eksikliğinde çok etkilidir.

Unutmayın: Mevsim sebzelerine sofralarınızda yer açın. Renkli sebzelerle hem göz zevkiniz renklensin, hem sağlıklı beslenin hem de formunuzu koruyun.

BİZE ULAŞIN