Serinlemenin en iyi yolu

Yaz sıcakları vücudumuzu etkiler. Sıcaklarda midenizi rahatlatmak için bol sıvı tüketin, sindirimi kolay besinleri sık aralıklarda az miktarda yiyin.

Giriş Tarihi: 13.07.2019 16:28 Güncelleme Tarihi: 13.07.2019 16:32

BANU KAZANÇ Beslenme ve Diyet Uzmanı www.banukazanc.com.tr

Birçok insan için, yaz keyfini çıkarmayı engelleyen tek bir şey var: bunaltıcı sıcak... Sıcakta çalışmak zorunda olanlar; klimanız olmayabilir veya çalıştığınız yerde sıcaklık ayarlarının kontrolü sizin olmayabilir. Etrafınızdaki havayı hareketlendiren fanlar daha serin hissetmenize yardımcı olur. Evinizi serin tutmak için her sabah perdeleri kapatın, akşamları ise havanın doğal klimatize edici özelliğinden yararlanın, nispeten serinleyen hava için pencerelerinizi karşılıklı açıp sirkülasyon sağlayın. Vücut ısınızı düşürmenin en hızlı yolu soğuk bir duş almaktır. Açık renkler ışığı yansıtır, bu da beyaz veya pastel renklerle koyu giysilere göre daha serin tutar. Ve mümkün olduğunda, bol üzerinize gevşek oturan giysiler daha iyi hava akışı sağlar, bu da daha serin hissedeceğiniz anlamına gelir. Yemek konusu da sıcaklarda oldukça zorlayıcı bir konudur. Bunaltıcı sıcaklarda iştah daha kapalı olabilir ya da yenilen öğün normalden daha ağır gelebilir. Büyük bir öğünün sindirilmesi, küçük bir öğünün sindirilmesinden daha fazla enerji gerektirdiğinden, vücudunuzun fazladan çalışmasını ve bu sırada ısınmasına neden olur. Bunu önlemek için yaz dönemlerinde az ama sık sık bir şeyler yemek en mantıklısıdır.
Yediğimiz bu yiyecekler vücudun serin ve sulu kalmasına yardımcı olur. Karpuz, salatalık, kereviz, çilek veya salata gibi düşük tuzlu ve yüksek su içeriğine sahip serin ve kıtır kıtır alternatifleriniz olduğunu aklınızdan çıkartmayın. Özellikle karpuz, kavun ve salatalık gibi mevsimsel ürünler bol su içerir, sindirimi kolaydır, pişirilmeleri gerekmez mükemmel bir yaz yemeği alternatifidir. Dondurma kesinlikle serinlemek için harika bir yol olsa da, kalorileri yüksektir ve yağ içeriği enerji vermek yerine uykulu hissetmenize neden olabilir. Bunun yerine, içine meyve katılmış yoğurdu dondurabilirsiniz. Üzümleri de soğuk bir atıştırmalık için dondurun. Ya da muzları dilimleyin, dondurun. Çilek ve pek çok meyve ile bu yöntemi deneyebilirsiniz. Aynı şekilde dondurmanızı da kendiniz yapabilirsiniz. Meyveleri dondurma yapmak için onları mutfak robotuna koyun ve sonrada buzluğa atın.

SIVI TÜKETİMİ ÖNEMLİ
Sıvı almak yaz aylarında inanılmaz derecede önemlidir. Eğer susuz kalırsak aklımız bulanıklaşır ve en basit işlere konsantre olmakta zorlanırız. Yaz aylarında hava sıcaklığı enikonu yükseldiğinde, vücudun susuz kalmaması daha da önem kazanır ve vücut terleme ile su kaybettiği için su ihtiyacı artar. Vücut sıvı kaybederken beraberinde vücut için gerekli mineralleri de kaybeder. Yaz aylarında içtiğiniz suyunuz soğuk olabilir. İdeali ise suyun oda ısısında içilmesidir.
Su, sıvı ihtiyacını çözmede en iyi kaynaktır. Kalorisi yüksek, asitli içeceklere itibar etmemelisiniz. Gazlı içecekler susuzluğunuzu gidermediği gibi; su atımını teşvik eder ve içerdikleri yüksek kaloriler, kilo almamıza neden olur. Bir bardak nane çay, mentol etkisi sayesinde ferahlık sunar. Serin hissetmek için harika bir yoldur.

YAZ DÖNEMİ İÇECEK ÖNERİLERİ
-2 dilim ananas, 1 adet kivi ve yarım limon suyunu beraber blenderdan geçirin, püre haline gelen karışıma yarım su bardağı light süt ilave edin, hazırladığınız smoothie'yi afiyetle içebilirsiniz.
-1 bardak domates suyuna kıyılmış bol miktarda maydanoz, yarım limon suyu koyarak karıştırın, en son üzerine karabiber ilave edin. İşte kalorisi az ama lezzetli bir içecek sizleri bekliyor.
-1 bardak ayrana rendelenmiş 1 adet salatalık, az miktarda nane ya da dereotu ve 1 soda ilave ederek kırık buz parçaları ile servis yapabilirsiniz.
-1 poşet yeşil çay, kabuk tarçın ve1 limon suyunu karıştırın. Bu karışımı 3 dakika kaynatıp soğutun, içine yarım bardak portakal suyu ilave edin, birkaç dilim yeşil elma ve buz parçacıkları ilave ederek servis yapabilirsiniz.
-5 dilim karpuz ve yarım limon suyunu blenderdan geçirip, üzerini taze nane yaprakları ile süsleyip içebilirsiniz.
-2 dilim kavun, 3 kayısı, yarım limon suyu ve yarım bardak light sütü karışımı blenderdan geçirip, içebilirsiniz.

BİZE ULAŞIN