''Tasarımda renk ve desenin yaydığı enerji önemli''

Regino markasının kurucusu Selin Güven ile hazırladığı yeni koleksiyonları, tasarım felsefesi ve hayallerini konuştuğumuz keyifli bir sohbeti paylaştık.

''Tasarımda renk ve desenin yaydığı enerji önemli''

RÖPORTAJ İREM ORHAN
FOTOĞRAF BETÜL YAZICIOĞLU

İçinden geçtiğimiz pandemi sürecinin tasarım dünyasına olan etkilerini; "Modanın artık biraz daha rahatlığa doğru gittiğini hepimiz görüyoruz. Şimdilerde daha oversize, daha formsuz bir moda anlayışı yükselişte" şeklinde açıklayan Selin Güven, tasarımdaki çizgisi hakkında ise "Renk ve desenin enerjisine çok inanıyorum, ürünlerde kullandığımız her desen ve rengin birçok parçayla kombinlenebilir olmasına özellikle dikkat ediyorum" diyor. Başarılı tasarımcı ile kariyer yolu ve yeni projeleri üzerine konuştuk.

Marka hikayeniz nasıl başladı? Regino nasıl doğdu?
Biz zaten bir yandan yerli ve yabancı birçok müşteriye triko üretimi yapan bir firmayız. Ve markamı kurmak da yıllardır kafamda tasarladığım, hazırlığını yaptığım bir fikirdi. İçinden geçtiğimiz pandemi sürecinde ise ne istediğime karar verme ve koleksiyon oluşturma süreci üzerinde çalışmaya bol bol zamanım oldu. Ve hemen akabinde Regino doğdu.

Tasarım felsefenizi nasıl tanımlarsınız?
Tasarım yaparken birçok şeyden besleniyorum ama son dönemlerde en büyük kaynak sosyal medya. Parçaların uzun soluklu giyilebilmesi çok önemli benim için. Trendleri çok yakın takip ediyorum, zamansız parçalarla günün modasını beraber kullanmayı ve giymeyi seviyorum. Renk ve desenin enerjisine çok inanıyorum, ürünlerde kullandığımız her desen ve rengin birçok parçayla kombinlenebilir olmasına özellikle dikkat ediyorum. Ürünün kalitesi benim için çok çok önemli.

İçinde bulunduğunuz sektörde her gün pek çok yeni marka doğuyor. Sizi diğerlerinden farklı kılan özelliğiniz nedir?
Farklı bir şey yapmanın çok zor olduğu bir dönemdeyiz çünkü çok fazla marka ve ürün var. Yerli, yabancı çok çok beğendiğim yeni çıkan markalar var, farklı ve kalıcı olmanın; hizmet, üretim, model, kalıp, kalite gibi birçok unsura bağlı olduğunu düşünüyorum. Aslında markanız bir paket ve bu paketi en mükemmel şekilde hazırlamanız gerekiyor çünkü rekabet çok fazla.

Her şeyin büyük bir dönüşüm sürecinden geçtiği bu pandemi sürecinde, markanız ve tasarımlarınızda yaptığınız güncellemeler var mı?
Modanın artık biraz daha rahatlığa doğru gittiğini hepimiz görüyoruz; bir taraftan rahatlık benim için de giyimde olmazsa olmaz. Daha oversize, daha formsuz bir moda anlayışı yükselişte şuan. Bizim koleksiyonumuz da hırkaların ağırlıklı olduğu bir koleksiyon. Ceket yerine giyilebilen, hem jean hem eşofman veya bir deri pantalon ya da daha birçok ürünle kombinlenebilecek parçalardan oluşuyor.

Şu anda koleksiyonlarınıza ulaşmak isteyenler nerelerden erişebilirler? Markanızla ilgili gelecek planlarınız neler?
Özellikle son dönemlerde online alışverişe karşı büyük bir yönelim var ve çok revaçta. Biz de koleksiyonun satışını şu an online olarak yapıyoruz. Önümüzdeki sezon ise bir showroom açma planımız var. Ayrıca şu an yurtdışından da güzel geri dönüşler alıyoruz, anlaşmış olduğumuz bazı butikler var. Yurtdışı satışımızı büyütmek istiyoruz. Bir taraftan gelecek sezonlarda koleksiyonumuz da büyüyecek, ürün gamı artacak.

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.