''Mahalle sütçüsü olgusunu modernize ettik''

İki kız kardeş baştan sona her şeyiyle ilgilendikleri Milgo Çiğ Süt adlı bir marka kurarak sektöre hızlı bir giriş yaptı. Ecehan Kurdoğlu ve Begümhan Kurdoğlu, yeni iş heyecanlarını Şamdan Plus okurlarıyla paylaştı.

''Mahalle sütçüsü olgusunu modernize ettik''

RÖPORTAJ MELİH TÜRK
FOTOĞRAF KUTUP DALGAKIRAN

Yeni nesil girişimciler Ecehan Kurdoğlu ve kardeşi Begümhan Kurdoğlu, bu aralar mutlu bir koşuşturmacanın içinde. Cemiyet hayatından Ece-Korhan Kurdoğlu çiftinin kızları olan Ecehan ve Begümhan Kurdoğlu iş hayatlarında yeni bir heyecan yaşıyor. Milgo ismini verdikleri süt markasını birlikte kuran Kurdoğlu kardeşler, markanın kuruluşundan gelecek hedeflerine kadar merak edilen tüm soruları yanıtladı.

Sizi tanımayan okuyucularımız için kısaca kendinizi tanıtabilir misiniz?
ECEHAN KURDOĞLU:
Boston Üniversitesi, İşletme ve Pazarlama bölümü mezunuyum. 15 yaşından itibaren medyadan finansa birçok farklı alanda staj yaparak, deneyim kazandım. Şu an Milgo'nun yanı sıra kendi şirketler grubumuz olan Ata Grubu'nun 1990 yılından beri Türkiye'de temsil ettiği Escada'da İş ve Marka Geliştirme Direktörü olarak görev yapıyorum.
BEGÜMHAN KURDOĞLU: Geçtiğimiz senenin mayıs ayında, Columbia Üniversitesi Ekonomi ve Görsel Sanatlar bölümlerinden mezun oldum. Şu anda TFI TAB Gıda Yatırımları çatısı altında faaliyetlerini sürdüren, TAB Gıda'nın dijital pazarlama departmanında performans pazarlama kanadında çalışıyorum. Aynı zamanda, geçtiğimiz günlerde ablam Ecehan'ın girişimiyle yarattığımız Milgo markasını geliştirmeye yönelik çalışmalar yapıyorum.

Markanın çıkış ürünü olarak çiğ sütle başlamanızın özel bir sebebi var mıydı?
B.K:
Türkiye ve Avrupa'nın en büyük süt üretim çiftliği AtaSancak Çiftlik'te, halihazırda zaten yıllardır en hiyenik koşullarda çiğ süt üretiliyordu. Güvenilirlik, doğallık ve şeffaflık ilkelerimizle de bu ürünü tüketicilerimizle buluşturmak istedik.

İki kardeş ortak bir marka kurdunuz. Birlikte çalışmak, kardeşlerin ortak olması nasıl bir duygu? İş konusunda zaman zaman fikir ayrılığı yaşadığınız oluyor mu?
EK:
Çok güzel, çok gurur verici bir duygu. Biz küçüklüğümüzden beri çok uyumluyuz. İş hayatında da böyle oldu. Bunda birbirimizi çok iyi tanımamızın rolü elbette büyük. Sorumluluklarımız değişebiliyor ama genel olarak ben daha iş geliştirme tarafındayım Begümhan ise kreatif tarafta. Birbirimizi mükemmel şekilde tamamlıyoruz.

Marka için haftada kaç saat çalışıyorsunuz? Haftalık iş rutininizi anlatabilir misiniz?
B.K:
Milgo henüz bebek olduğu için aslında gece-gündüz demeden çalışıyoruz. Üretimden pazarlamaya, satış kanallarından sosyal medya iletişimine kadar her şeyiyle direkt ilgileniyoruz.

Markanın ismini kim buldu? Marka isminin hikayesini sizden dinleyebilir miyiz?
E.K:
Aslında en basit anlatımla Milgo, kültürümüzde yer etmiş mahalle sütçüsü olgusunun modernize edilerek, şişelenmiş hali diyebilirim. Uzun vadede global marka olma hedefiyle yola çıktığımız için İngilizce süt anlamına gelen Milk sözcüğünü barındıran, eğlenceli bir isim aradık ve söylenişi, enerjisi sebebiyle Milgo'yu seçtik.

Ailenizin bu işi yapacağınızı öğrendiğinde tepkisi ne oldu?
B.K:
Gıda aile işimiz. Babamız ve annemiz yılların verdiği iş tecrübeleriyle bugüne kadar attığımız her adımda bizi yönlendirdi ve tüm girişimlerimizi destekledi. Bu açıdan çok şanslıyız. Milgo için yola çıkarken fikrimizi paylaştığımızda, en az bizim kadar heyecanlandılar.

Ürünler kısa bir süre önce satışa sunuldu. Milgo ürünleri nasıl bir ilgiyle karşılandı?
E.K:
Sütümüze çok güveniyorduk ama açıkçası bu kadar kısa zamanda böyle yoğun ilgiyi biz de beklemiyorduk. Her kesimden çok güzel dönüşler alıyoruz. Anneler yoğurt tariflerini, gençler birbirinden lezzetli tatlı tariflerini paylaşıyor. Bu güzel dönüşler bizi çok motive ediyor.

Milgo'da ürün olarak şimdilik sadece çiğ süt var. İlerleyen zamanda markaya yeni ürünler eklemeyi düşünüyor musunuz?
B.K:
Gelecek hedeflerimiz içinde en öncelikli olan, Milgo'yu Türkiye geneline ulaştırmak. Başta çiğ süt olmak üzere markamızı büyütmek, yaygınlaştırmak ve kendimize belirlediğimiz hedef çerçevesinde diğer süt ürünlerine de yönelmek amacımız.

Beş yıl uzun bir zaman dilimi ama markanızı bu sürede nasıl bir noktada olmasını hayal ediyorsunuz?
E.K:
Daha gidecek çok yolumuz, yapacak çok şeyimiz var. Milgo'nun önce ülkemizin her yerinde ulaşılabilir olmasını hedefliyoruz. Uzun vadede ise Türkiye'den çıkan global bir süt markası olmak istiyoruz. Çok güzel hedeflerimiz var ve bunlara ulaşmak için güçlü adımlarla ilerliyoruz.

Birbirinizi anlatmanızı istesek nasıl anlatırdınız?
E.K:
Begümhan'ı birkaç kelime ile tanımlamam gerekirse; akıllı, çalışkan, kafasına koyduğunu yapan, başaran ve bununla birlikte azimli biri diyebilirim.
B.K: Ecehan'ı tanımlamam gerekirse; yenilikçi, kreatif, azimli ve kendini geliştirmekten zevk alan biri derim.

İş dünyasında örnek aldığınız isimler var mı?
E.K:
En büyük rol modelimiz dedemiz Merhum Ertuğrul Kurdoğlu. Çok başarılı bir iş insanıydı ve örnek alınacak vizyona sahipti. Bir insanın sahip olabileceği en büyük zenginliğin manevi yanının güçlü olması olduğunu söylerdi. Dedemizin vizyonunu en iyi anlatan ve bizim de yaşam felsefemiz olarak benimsediğimiz şu cümle bence onun en önemli öğretisidir: ''Hayaller öğrenilerek kazanılamaz ama korkularımızdan dolayı kaybedilebilir. O nedenle hayallerimizden vazgeçmeden, cesaretle peşinden gitmemiz gerekir"

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.