Bitkilerin gücünden ilham alan lokal markalar

Doğanın gücüyle bizlere daha sağlıklı bir cilt vadeden beş yerel markayı, arkalarındaki isimlerin anlatımıyla mercek altına alıyoruz.

Bitkilerin gücünden ilham alan lokal markalar

HAZIRLAYAN İREM ORHAN

Konu cildimiz olunca bugün pek çoğumuz seçtiğimiz ürünlerin içerikleri konusunda daha seçici hale geldik ve doğal içeriklere sahip olanlar diğerleri arasında birkaç adım öne çıktı. Durum böyle olunca son dönemlerde içeriğiyle farklılaşan ürün ve markaların sayısı da hayli arttı. Bitkilerden aldıkları güçle bizlere daha sağlıklı bir cildin kapılarını aralayan lokal markaların kurucuları ile buluştuk, farkındalık yarattıkları vizyonlarını mercek altına aldık. Yaptıkları işe karşı sürekli üretmeye yönelik motivasyonu kendilerinde nasıl buluyorlar, bu işi yapanlar arasından sıyrılmak için neyi farklı yapıyorlar; bunları konuştuk.

VİLDAN AKAY & SELİN KOYUTÜRK
LYN KOZMETİK KURUCULARI

"Sürekli üretim yapmak iyi bir motivasyon kaynağı"

Biz kendi ürünlerimizi severek kullanan kişileriz ve kendimizi kullanıcılarımızın yerine koyarak ürün geliştiriyoruz. Onları anlamaya çalışıyoruz, en önemlisi kendilerini değerli hissetmelerini istiyoruz. Her yaptığımız yeni üründe yeni bir heyecan başlıyor. Aynı özenle yeniden ve ilk defa gibi başlıyoruz. İşinizi çok severek yaptığınızda daha çok üretiyorsunuz. Üretmek ise sizi her daim daha dinamik tutuyor. Bizim motivasyonumuzun ana kaynağı bu. Başarının da sonu yok. Biz hep daha iyisine odaklanıyoruz. Her detay bizim için çok önemli, bunu da ürünlerimize yansıtmaya çalışıyoruz. Sanırım bu titizliğimiz kullanıcılarımıza da geçiyor. Kullanıcılarımızla iletişimde kalıyor, onların söylediği her şeye çok değer veriyoruz. Ürünlerimizi de onların beklentilerine odaklanarak geliştiriyoruz. Bu da bizi hep dinamik ve üretken tutuyor. Birlikte yapılan her iş daha güzel. Biz ekibimizle, kullanıcılarımızla çok büyük bir aileyiz.

"YARATTIĞINIZ MARKANIN İYİ BİR HİKAYESİ OLMALI"

Öncelikle ne yaparsan yap, severek yapmak çok önemli. Marka yaratmak uzun soluklu bir iş, çok çalışmayı gerektiriyor. Yorulmamanın sırrı severek yapmak, severek çalışmak. Aslında her markanın altında iyi bir hikaye yatmalı. Bu hikayeye sahip çıkmak ise markanın yol haritası için gerekli. Hedef kitleyi iyi tanımaya ve anlamaya çalışmalı. Çünkü marka, hedef kitle ile birlikte büyür. Onların hayatını kolaylaştırmak ve onları düşünen marka olmak çok önemli. Bundan dolayı faydaya ve kullanıcılara odaklanılmalı. İnanmak ise marka yolculuğunun en kilit noktası. Kendine ve markana inanman gerekiyor. Daha da önemlisi marka yaratmak hata yapmayı ama vazgeçmeden inanarak işi sürdürmeyi gerektiriyor.

DEREN ÖZTÜRK MATARACI
COSMED KURUCUSU

"Hayallerimizi hedeflerimize dönüştürüyoruz"

Rekabetin zorlu, oyuncunun çok olduğu bir sektörümüz var... Özellikle yabancı rakiplerimizin yüksek bütçeli pazarlama çalışmaları ile marka bilinirliklerini pekiştirdikleri bir dünyada onlara kıyasla küçük bütçelerle hareket etmeye çalışmak ve dolayısıyla da doğru hamleleri yapmak durumundayız. Cosmed olarak markamızı kurduğumuz ilk günden itibaren 'farklılaşma' konusunu stratejimizin merkezine koyduk ve gerek pazarlama gerekse de satış ile ilgili faaliyetlerimizde küçük detaylarla da olsa hep akılda kalacağımız çalışmalar gerçekleştirmeye çalıştık ve devam da ediyoruz. Tüm bu stratejinin arkasında ise bir dünya markası yaratma tutkumuz yatıyor. Hayallerimizi hedeflerimize dönüştürdüğümüz için de doğru adımlar atmak bizim için çok önemli.

GÜLŞAH GÜRKAN
GÜLSHA KURUCUSU

"Markalaşma sürecinde odağınızı kaybetmemelisiniz"

Bir başarı var ise bu en başta tutku ile sevdiğin işi yapmak ve bundan haz almak diyebilirim. Gülsha markamız genç ama çok köklü bir geçmişe sahip. 1965'ten beri Isparta gülü özleri üzerine edindiğimiz tecrübeyi en iyi Fransız uzmanlarla çalışarak özel bir cilt bakım serisine dönüştürüyoruz. Doğal içerikli ürünlerimiz ile uluslararası standartları sağlayarak günümüz kadınına en doğal, etkili ve keyifli cilt bakım deneyimini sunmayı amaçlıyoruz. Uzun vadeli markalaşma sürecinde enerjini hep yüksek tutarak çok çalışmak ve odağını kaybetmemek gerekiyor. Burada bana güç veren benden daha büyük amaçlarım var. İlki Türk gülüne dünyada sahip çıkmak, yerel zenginliklerimizi tüm dünyaya tanıtmak. İkincisi de insanları doğadan gelen en eski güzellik sırrı olan gül esansiyel yağı ile en saf şekilde buluşturmak. Yola güçlü nedenler ile çıkıp bunları odağınızda tutmak gerekiyor.

"NASIL DAHA FAZLA FAYDA SAĞLAYABİLİRİM DİYE DÜŞÜNMELİ"

Yaptığımız işte hedeflerinizden taviz vermeden limitlerin üzerine gitmek çok önemli. Kendi markasını kurmak isteyen herkese dünyayı çok iyi araştırmalarını, konularına çok hakim olmalarını ve bir konuda uzmanlaşmalarını tavsiye ederim. Sonra ise "Neyi mevcuttakinden daha iyi yapabilirim, nasıl daha fazla fayda sağlayabilirim" diye düşünmeliler. En önemli diğer bir tavsiyem de içgüdülerini verilerle harmanlasınlar ve yüreklerini dinlesinler. Çok sevdiğim bir söylem; "Nasılınızı taklit edebilirler ama niçininizi taklit edemezler."

ASLI BİLGİN
HOMEMADE AROMATERAPİ KURUCUSU

"Yaptığım iş yaşam biçimim oldu"

Aromaterapi benim hayatıma bundan 18 sene önce kendime iyi gelme yolum olarak girdiğinde, 'aromaterapi' algısı masaj yağı ile sınırlıydı diyebilirim. Benim içinse beslenme haricinde, ruh-beden-zihin dengemi koruyabilmek için hayatımın her alanına dahil ettiğim bir yaşam yolu oldu. Güncel kalabilmemi sağlayan şeyin gündelik hayatımda gerçekten de bu şekilde yaşıyor olmam olduğunu düşünüyorum. Homemade'in kuruluş hikayesi tamamen kendi ihtiyaçlarım üzerinden hazırladığım ürünler ile başladı ve her geçen gün, her yeni üründe de öyle devam ediyor. Aromaterapi, 360 derece bir sistem. Cildimizin güzelliğinden, vücudumuzun bakımına, ağız sağlığımızı korumaktan, saç bakımına, evimizin enerjisini temizlemekten, çakralarımızı dengelemeye, evimizin fiziksel olarak temizliğini yapmaktan, ortamımızı kokulandırmaya, virüslerden korunmaya yardımcı olmaktan, bitkilerimizin bakımına ve daha onlarcası ile hayatımızın her alanına dahil edebiliriz.

"İNANÇ, TUTKU VE ÇOK ÇALIŞMA İLE HER ŞEY MÜMKÜN"

İnandığın ve tutku duyduğun işi yapmanın çok önemli olduğunu düşünüyorum. Ben aromaterapiye o kadar inandım ki, bunu herkese anlatmalıyım, herkes hayatına dahil etmeli duygusu ile başladım bu işe. Ve hep çok çalıştım. İnanç, tutku ve çok çalışma ile şu hayatta her şey mümkün. Yaptığınız şeyin sevilmesi de çalışma gücü ve adrenalin veriyor. Bir önemli konu da içeriğinden, üretimine, satışından, pazarlamasına, dağıtımından, müşteri ilişkilerine kadar her aşamaya, tek başına yapabilecek kadar hakim olmak. Çünkü bunu en başından itibaren profesyonellere bırakmak aslında bir taraftan da sizi olayın dışında bırakır. Bana göre şu anda yapılan en büyük hatanın kendi kalbinden, aklından, tutkundan doğmuş bir ürün ve marka yaratmak yerine, beğendiği, piyasada da başarılı olduğunu düşündüğünü bir markayı, şişesinden, etiketine, ürün içeriklerinden, fotoğraf çekimine kadar taklit etme kolaylığına gitmek. Böyle olunca her şey daha zor oluyor.

NUR BİLEN YAVUZER
BEAUTY OMELETTE KURUCUSU

"Bir işi severek yapmak ona değer katar"

Bir şeyi severek yapmak ve onun için elinden gelen en iyi şekilde çalışmak sanırım ona en büyük değeri katan. Bir de dışarıdan gelen sesleri değil de içindeki sesi dinlemek. Güzellik bizim aile işimiz, ilk günden beri aranan ya da trend olan ürünleri değil gerçekten ihtiyaç olan ve içerikleri ile fayda sağlayacak ürünleri yapmak hevesindeyiz. Biz diyorum çünkü görünen benim ama çok büyük bir ekiple çalışıyorum. Tüm içerikler ve ürünler Güney Kore'de formülize ediliyor ve üretiliyor. Yetiştiricilik ve şifalı bitkiler açısından dünyanın kalbi bu topraklar. Örneğin sıkça kullandığımız ve Kore kadınlarının pürüzsüz ciltlerini borçlu oldukları kırmızı ginsengin en faydalı haline gelebilmesi için altı yıldan önce toplanmıyor. Probiyotiklerimiz için bilinen 500 bakteri üzerinde gen analizi yapılarak deriye iyi gelen üç bakteri belirlendi, bunların hücre duvarları özel bir teknoloji ile kırılarak aktif içerikler elde edildi. Bu patentli probiyotikler ile hem topikal kullanılan kremler hem de ağız yolu ile içilen takviyeler geliştirdik. Kozmetik çok renkli ve kolay görünen aslında çok zor ve güven isteyen bir alan. Cildimiz çok değerli, amacım onun üstünü örtüp olduğundan güzel göstermek değil, dışarıdan sürebilecek en iyi içerikler ile beslemek ve iyileştirmek.

"ÖZGÜN VE FAYDALI OLMALI"

Bence farklı olmaya çalışırken geleneksellikten de çok kopmamak ve özellikle sağlığa dayalı alanlarda bilimden uzaklaşmamak gerekiyor. Güzellik bütün kadınların peşinden koştuğu bazen hiç sorgulamayacak kadar büyüsüne kapıldığı bir şey, bu duyguyu suistimal etmeden kendim olsam kullanırmıydım sorusunu eksik etmemek önemli. Sıyrılmak endişesinden çok akılda kalma hedefi ve işe yarayacak ürünler geliştirme sorumluluğu ileriye götürecektir. Kozmetik yatırım isteyen bir alan, içerikler, ürün geliştirme, üretim, bunların her biri başka iş kollarında çok daha kolay ve ucuz.

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.