''Her koleksiyon yeni bir heyecan''

Kurduğu Inlakesh isimli takı tasarım markasıyla ortaya çıkardığı koleksiyonları aksesuar tutkunları tarafından takip edilen Ayşegül Sevinç ile tasarım yolculuğunu konuştuk.

''Her koleksiyon yeni bir heyecan''

RÖPORTAJ İREM ORHAN

Kurulduğu 2019 yılından bu yana ortaya çıkardığı her koleksiyonu ayrı bir felsefeye dayanan Ayşegül Sevinç, Inlakesh tasarımları için seçtiği özel malzemeleri el işçiliği ile bir araya getiriyor ve hikayesi olan tasarımlara imza atıyor. Sevinç ile Inlakesh ile ilgili hayalleri üzerine konuştuk.

Tasarımdaki çizginiz kadar marka adınız Inlakesh de dikkate şayan. Nedir Inlakesh, sizin için bu ismin özel bir anlamı var mı?

Öncelikle teşekkür ederim. Inlakesh adını, Maya toplumunun yaşama bakışını yansıtan sevgi dolu bir selamlaşma sözünden aldı. 'In Lak'ech Ala K'in / Ben başka bir senim.' Bu sözün tanımladığı yaşam biçimi markanın adı ve çıkış noktası oldu. Felsefesini çok anlamlı bulduğum bu sözü markama isim olarak seçtim. Tasarımlarıma ilgi duyan ruhlara ürettiklerimle yansımak ve onları bu sözle selamlamak istedim.

Peki, Inlakesh ile çıktığınız yolda hikayeniz nasıl başladı?

Hikayesi ve kimliği olan tasarımlara yakın hisseden biri olarak; 'Her koleksiyon ayrı bir hikaye' mottosuyla yola çıktım. Kadim kültürlere, onların felsefe ve tılsımlarına form veren tasarımlarla kültürel mirasları günümüz estetiğine güncellemek istedim; onları modern kadın kimliğinde düşlemeyi seviyorum. 2019 yılında 'Aborjin Düş Zamanı Hikayeleri' ile başlayan yolculuğumuz 'Savaşçı Ruh 21' ve 'Riviera Maya' koleksiyonları ile yoluna devam ediyor.

Diğer bir yandan tasarımda yakaladığınız başarının sürdürülebilirliğini sağlamak konusu da bir tasarımcı için hayli stresli ve zor olsa gerek. Bu konuda endişe duyduğunuz oluyor mu?

Alanı ne olursa olsun tasarım, zevkli olduğu kadar zor ve kapsamlı bir süreç. Ruhu ve mesajı olan bir marka yaratmak; sürdürülebilir olmasını sağlamak; bilgi, araştırma, teknik ve duygu olarak hazır olmayı gerektiriyor bence. Inlakesh koleksiyonları tamamen özgün, el yapımı, çok sayıda üretilmeyen ama ürün skalası geniş tasarımlardan oluşuyor. Kendine göre bir kitlesi olduğu için, trendleri yakalamak gibi bir stresimiz olmuyor. Sadece ruhumdan yansıyan tasarımları yaratmaya çalışıyorum ve onların benzer ruhları bulacağını hayal ediyorum. Endişe de azalıyor böylelikle.

Koleksiyonlarınızın yaratım süreçleri nasıl başlıyor? Yaratım süreçlerinde nelerle beslersiniz yaratıcılığınızı?

Inlakesh koleksiyonları sıra dışı, cesur, doğaya yakın yerli bir ruh taşıyor. Yaratıcılığımı besleyen olgular; insan, doğa, yaşam biçimleri, kültürler ve yaptığım seyahatler. Bu sezon iki farklı duyguyla karşıladık yazı. 'Savaşçı Ruh '21 Yaz Kolesiyonu' muzun ilham kaynağı Metanoia / Ruhsal dönüşüm oldu. Bu süreçte doğayı deneyimleyerek yükselen bilinçlerin dünya bilincinde de yaratacağı olumlu dönüşüm tezinden beslendim. Mottosu ise 'Ruhunu dönüştür.' Koleksiyonda bu yaz ilk kez ham dokuma kumaştan hazırlanmış plaj kombinine de yer verdik ve yine Aborjin ruhunu yansıtmaya devam ettik. 'Riviera Maya' koleksiyonu ise Mayalardan ve onların yaşadığı bölgeden aldı ilhamını aldı.

Aksesuar tasarımında sizi diğerlerinden farklı kılan özellikleriniz neler?

Özellikle yaz tasarımlarımız az sayıda ve doğal materyallerle üretiliyor. Doğal halat, doğal taşlar, kil ve coconut boncuklar, pamuklu ip, ham dokuma kumaşlar, el baskıları, doğal deniz kabukları yine koleksiyonunun başrol oyuncuları. Zamansız ve çoğunlukla cinsiyetsiz ürünlerimiz birbiriyle kombinlenebilir ve çok amaçlı kullanılabilir özellikte tasarlanıyor. Onları kullanıcının zevki ve yaratıcılığına emanet ediyor oluşumuz da bence bizi farklı kılıyor.

Tasarımcı-marka işbirliklerine nasıl bakıyorsunuz?

Marka-tasarımcı işbirliklerini seviyorum ve bu durumun her iki tarafa da fayda sağladığını düşünüyorum. Marka, kimliğini koruyarak tasarımcının yaratıcılığı ile yükselirken tasarımcı ise bu birliktelikle ürünlerini daha geniş kitlelere ulaştırabilmiş oluyor. Bence tasarımcıların sanatsal dokunuşları markalara ve kitlelere heyecan katıyor; çok güzel sonuçlar çıkıyor ortaya. Ortak paydada buluşabildiğimiz bir markaya dokunmak bize de heyecan verir.

Markanız ile ilgili yakın vadeli sizi heyecanlandıran yeni projeleriniz var mı?

Projeler, hayaller ve hedefler hep olmalı. Yakın gelecek için öncelikli hedefim, yeni bir ilham ve yeni formlarla markamızı takipçileriyle buluşturmak. Orta vadedeki hedefim ise Inlakesh tasarımlarını hayal ettiğim bazı dünya plajlarına taşıyabilmek.

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.