Stil Sahibi Şehirli

Citroen’in geçtiğimiz mart ayında Cenevre Otomobil Fuarı’nda sahneye çıkardığı C1 Cabrio’yu yakından inceledik.

Stil Sahibi Şehirli
Herkesin kafasında ona uygun bir otomobil elbette vardır. Kimi geniş bagaj, kimi konfor, kimi ise güç ister. Size baştan şunu söyleyelim, C1 Cabrio'da bu üç özelliği de bulmak imkansız… Yine de bu şehirli miniğin kendine has silahları da var. Minik sınıf bir otomobil, bir motosiklet kadar olmasa da standart bir otomobilin giremeyeceği yerlere girmenizi sağlıyor. Ne de olsa bu sınıfta alıştığımız türden bir özellik. Peki, aslında C1 Cabrio'yu sınıfındaki diğer otomobillerden ayıran ne? Kesinlikle ilk öne çıkanın tasarım olduğunu söyleyebiliriz.

Nitekim, hem küçük hem de sevimli bir tasarımınız varsa tüm dikkatlerin üzerinizde olması kaçınılmaz bir hale geliyor. Yeni nesliyle birkaç aydır Türkiye'de yollarda olan otomobilin tasarımına baktığımızda selefine göre kilo almış gibi görünmesini sağlatan, şişirilmiş hatlar, C1 Cabrio'nun sevimliliğine biraz da sportiflik katıyor. Bir önceki neslinde arka kapılar "yarım porsiyon" gibi dururken, yeni nesilde tasarımın tam bir parçası olmuş. Aracın uzunluğundan dolayı bu kapıların kısa olması ve dar açılı açılması yetişkinler için zor oluyor. Kapıların kısalığı ve maliyet planları doğrultusunda, arkadaki camlar kelebek tipi açılıyor. Neyse ki kullandığımız aracın Cabrio olaması ve tavanın katlanıp açılıyor olması sıkıntıya neden olmuyor.

C1 Cabrio'nun bagaj hacmi 192 litre ve rakiplerinin gerisinde… İç mekanda ise rakiplerine göre en modern kokpitle karşılaşıyoruz. Sadece çizgilerin tercih edildiği kokpitte, ince sütunlar görüş açılarını sorunsuz hale getirirken, geniş cam yüzeyler sayesinde araç içi de iyi aydınlanıyor. Bu sınıfta beklendiği gibi iç mekanda sert plastik malzemelere yer veriliyor. Bu durum kalite hissini azaltsa da C1 Cabrio, bu dezavantajını sunduğu bolca kişiselleştirme seçeneğiyle kapatmayı başarıyor. Shine donanımdan itibaren sunulan, orta konsolda yer alan 7 inç boyutundaki dokunmatik multimedya ekranının da kalite algısını arttırdığını söyleyebiliriz. Araç içi genişliğini ise dört uzun boylu yolcunun sığabildiğini söyleyerek özetleyebiliriz.

Motor kaputu altında bu minik otomobili hareket ettirmede zorlanmayacak bir güç ünitesi yatıyor. 1.0 litrelik 3 silindirli motor, yapısı gereği biraz gürültülü ve titreşimli çalışıyor. Bu ses kimilerine sportif gelebilir. Atmosferik motor, gücünü devir arttıkça gösteriyor. Bu durumda, ilk kalkış anında atak olamayan C1 Cabrio, motor devri 3000d/d'den sonra iştahlı bir şekilde devirlenmeye başlıyor. Beş ileri otomatikleştirilmiş manuel şanzımana sahip test aracımızla 5.0lt/100 km'lik test tüketimi yakalamayı başardık. Nitekim şanzıman da tüketim odaklı ve otomobilin yakıt ekonomisini gözeterek, motorun devrinin çok yükselmesine müsade etmiyor.

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.