Efsane zayıflayarak geri döndü!

Alfa Romeo, kendi tarihinin ve aynı zamanda otomobil tarihinin efsanelerinden biri olan Giulia GTA modelini yeniledi. Yeni Giulia GTA, 2.9 litre V6 Bi-Turbo motoru ile 0’dan 100 km’ye sadece 3.6 saniyede ulaşıyor.

Efsane zayıflayarak geri döndü!

ŞERİF ERCAN serif.ercan@sabah.com.tr

Bu yıl kuruluşunun 110. yılını kutlamaya hazırlanan Alfa Romeo, markanın DNA'sını oluşturan sportif zarafeti en iyi biçimde yansıtan yeni Giulia GTA ve GTAm modellerini tanıttı. İlk olarak 1965 yılında Giulia Sprint GT'nin hafifletilmiş gövde ve daha güçlü motorlu versiyonu olarak tanıtılan Giulia GTA'nın 2020 versiyonu da yine benzer felsefeyle geliştirilmiş olarak yollara çıkmaya hazırlanıyor. Giulia GTA ve GTAm versiyonlarından sertifikalandırılmış ve numaralandırılmış olarak sadece 500 adetlik sınırlı bir üretim gerçekleştirilecek.
Yeni Giulia GTA'nın aktif aerodinamik çözümlerle yol tutuşunun çok daha kuvvetli hale gelmesi sağlanmış. Arka spoylerden yan etekliklere ve ön alt hava girişlerine kadar uzanan detaylara sahip olarak tasarlanan aracın ön ve arka tekerlek genişliğinin 50 mm arttırılmış.
Şaft, motor kaputu, tavan, ön tampon, ön çamurluklar, arka çamurluk eklentileri ve 6 nokta emniyet kemerlerine sahip karbon yarış tipi koltuklar da dahil olmak üzere kapsamlı değişimler sonunda araç, 100 kg ağırlık hafifletilmiş. Kalite hissini artıran ön konsol, kapı panelleri, torpido gözü, yan kaplamalar, orta konsolda ve koltukların orta kısımlarında kullanılan Alcantara yüzeyler Giulia GTA'nın iç mekanında ilk dikkat çeken materyaller olarak öne çıkıyor.
Günlük kullanım için gerçek bir süper otomobili simgeleyen Alfa Romeo Giulia GTA'nın kaputu altında gücü 540 HP'ye yükseltilmiş 2.9 litrelik V6 Bi-Turbo motor yer alıyor. Bu motor sayesinde araç, 0'dan 100 km/s hıza 3.6 saniyede ulaşıyor.
İtalyancada 'hafifletilmiş' anlamında kullanılan Alleggerita kelimesi, 1965'te Sprint GT modelinden türetilen ve spor otomobil olarak tasarlanan Giulia Sprint GTA ile birlikte kullanılmaya başlandı. Giulia Sprint GT'nin gövdesinin yerine, 950 kg olan yol versiyonuna kıyasla toplam 745 kg ile çok hafif olan alüminyum bir gövde kullanılmıştı.

YENİ GIULIA GTA'DA, MAT KARBON TRİMLER, İÇ MEKANA ÖZGÜN TEKNİK BİR ESTETİK ZARAFET KAZANDIRMIŞ. GTAM VERSİYONUN İÇ MEKANI İSE HER BİR AYRINTISI İLE MOTOR SPORLARI ESİNTİSİ TAŞIYOR.

İLK OLARAK 1965 YILINDA GIULIA SPRINT GT'NIN HAFİFLETİLMİŞ GÖVDE VE DAHA GÜÇLÜ MOTORLU VERSİYONU OLARAK TANITILAN GIULIA GTA'NIN 2020 VERSİYONU DA YİNE BENZER FELSEFEYLE GELİŞTİRİLMİŞ OLARAK YOLLARA ÇIKMAYA HAZIRLANIYOR.

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.