YAZIYI GÖNDER
Adınız, Soyadınız
E-posta Adresiniz
Alıcı E-posta
Mesajınız
www.samdan.com.tr

"Çiçeğin her eve girmesini istiyoruz"

Çiçek tutkularına hayal güçlerini ekleyerek farklı tasarımların yaratıldığı Gaios Flowers kurucuları Dilan Sayraç ve Nil Kavala ile bir araya geldik ve çiçeklerin pozitif enejisi eşliğinde yeni markalarını konuştuk.

Röportaj: Bade ÇAKAR

Fotoğraflar: Canan Yetişti SATKIN

Son dönemlerde zarif ve orijinal aranjmanlarla hayatımıza geri dönen çiçekler, adeta birer sanat eseri gibi görünüyorlar. Sizi hayran bırakacak çiçeklerin yaratıcılarından biri de, Gaios Flowers... Gaios saç aksesuarlarının yaratıcısı Dilan Sayraç ve yakın dostu Nil Kavala'nın çiçeklere olan hayranlıkları, Gaios Flowers'ı kurmaya karar vermelerine sebep olmuş. Markalarını kısa bir süre önce açmalarına rağmen, kısa sürede tanınan Dilan Sayraç ve Nil Kavala ile yeni markalarını konuşup, renklerle donatılmış mağazalarında enerjik bir çekim yaptık.

İki yakın arkadaş olarak, beraber bir çiçekçi açmaya nasıl karar verdiniz?
Dilan Sayraç: Benim zaten hali hazırda Gaios adında saç aksesuar markam var, buna çiçek de eklemek istiyordum. Bir senedir kafamda projeleştirdiğim, görsel olarak kendimi doldurduğum bir konuydu. Bu isteğimi Nil ile paylaştım. Nil o dönem Louis Vuitton'da halk ilişkiler yapıyordu. O da kurumsal hayatın yorucu olduğunu ve çiçek yapmanın ona iyi geleceğini söyleyince, ortak tutkumuzdan bir ortaklık doğuralım dedik.

Dilan saç aksesuarları, Nil sen de Louis Vuitton'a çalışıyordun. Modadan çiçek alanına geçmek kolay oldu mu?
Nil Kavala: Ben önceki işimde gerçekleşen bütün event'lerde hep çiçekle bir aradaydım. O çiçeklerin koordinasyonunu sağlayanlardan da biiydim. Belki teknik olarak değil ama görsel olarak içinde olduğum bir dünyaydı. Bu keyif aldığım dünyanın işe dönüşmesi beni çok mutlu etti.

Dilan, Gaios Design saç aksesuarlarınla büyük bir başarı kazandın. İlk markanı kurarken böyle bir başarı bekliyor muydun?
Sayraç:
Hiç beklemiyordum. Ben buna bir hobi olarak başlamıştım.Saç aksesuarını da çok seviyordum, "Niye yapmıyorum?" dedim. Sonra bir anda bir festivale katılmamla birlikte, daha marka aslında oluşmamışken, hiç beklemediğim bir ilgi gördüm. Böyle olunca da işe dönmüş oldu.

Nil ile birlikte de çiçek kısmında bir araya geldiniz. Markayı kurmadan önce bir eğitim aldınız mı yoksa sadece yetenek mi?
Kavala:
Bence yeteneğimiz var ama teknik bilgi anlamında da workshop'a katıldık. Workshop ile ilerlemeyi de her zaman planlıyoruz. İleriki süreçte de yurtdışındaki belli bir takım özel eğitimlere katılacağız.

Sayraç: Yani aslında çiçek; görsellik ve teknik... Tekniği öğrendikten sonra fazlaca gelişiyor. Köklü ve kesme olarak ikisini birlikte yapıyor olacağız Gaios Flower olarak ama çok güzel Youtube kanalları var, artık herkes online ilerliyor. Bilgi paylaşımı konusunda çok ilerlemiş durumdayız. İstanbul'da bir eğitim aldık ve bunu yurtdışı eğitimleriyle de desteklemek istiyoruz. Şu an o boşluğu yakalayamadığımız için kitaplarla, videolarla kendimizi geliştiriyoruz.

Çiçekçilikten artık çiçek tasarımına geçildi. Sanat eseri gibi çiçek buketleriyle karşılaşıyoruz. Gaios Flowers'ı diğerlerinden ayıran özellik nedir?
Kavala:
Özgürlüğü kesinlikle... Aranjmanlarımıza baktığınızda tek bir buket değil, içerisinde yer alan çiçekleri tek tek fark ediyorsunuz. Yapılan spesifik, her zaman gördüğümüz aranjmanlarda çiçekler genelde hep birbirlerine şıkışık... Bizim yaratmaya çalıştığımız şey ise daha modern. Modern diyoruz ama vintage'a göz kırpan tarzlar da yaratmaya çalışıyoruz. Daha Avrupai bir tarz.

Sayraç: Aranjmanların içerisinde çiçekler uçuşuyor, birebir karakterlerini gösteriyorlar. Normalde aranjmanda çiçekler daha bütündür, kendilerini tek tek göstermezler. Bizde tam tersi... Bir de özgürlüğü kullanım alanından geliyor. Tek Ekvator gülü veya şakayık küpe göreceksiniz, tepsi süslemeleri, pasta süslemeleri, çiçeklerden kemerler... Biz çiçeği kullanabileceğimiz alanı da çok geniş tutuyor olacağız... Modaya dönüştüreceğiz.

Peki, sizce bir insanın tercih ettiği çiçek türü kişilikleri ele veriyor mu?
Kavala:
Kesinlikle. Çalıştığımız özel kişiler var şu anda, aranjmana başladığımız zaman çiçekleri onlara göre ayrıştırıp, seçiyoruz. Müşterimizi çeşitli metodlarla tanıyıp, ona göre yapıyoruz aranjmanları... Kişilerin özel zevklerini bilip ona yönleniyor olmak bizim için çok önemli.

Sayraç: Birine elma ve lime kullanırken, birine sadece pastel gidelim, daha bütün olsun diyoruz. Karşımızdaki kişiyi analiz ediyoruz, bu birkaç fotoğraftan da olabiliyor, iki üç cümlesinden de olabiliyor... Renkler "Benim zaten halihazırda Gaios adında saç aksesuar markam var, buna çiçek de eklemek istiyordum. Bu isteğimi Nil ile paylaştım ve ortak tutkumuzdan bir ortaklık doğdu." D.S. zaten çok önemli. Koku da, renk de gönderim amaçlarında önem taşıyor.

Siz kendinize bir buket hediye edecek olsanız, hangi çiçekleri tercih ederdiniz?
Sayraç:
Ben de anemoncuyum, Nil mimozacı. Sevdiğimiz çiçekler insanın kişiliğine ve karakterine göre çok değişiyor. Nil çok kırılgan ve duygusal, mimoza da öyledir. Dokunduğun anda dökülür, o kadar hassas ki... Çok iyi bakmak lazım. Anemon da özgür, açıldıkça açılıyor ama aslında çok kırılgan, çok çabuk ölüyor.

Kavala: İkisi de özgür çiçekler... Ortak zevklerimiz de bu yönde gittiği için zaten çıkaracağımız tasarımlar da bu yönde oluyor.

Siz kendiniz workshop düzenlemeyi düşünüyor musunuz?
Kavala:
Evet. Biz çiçeğin her eve girmesini istiyoruz. Her eve girebilmesi içinde kişilerin çiçeklerle ilgili bilinçleniyor olması gerekiyor.

Sayraç: İnsanlar doğallığı arıyorlar. Yanında geçerken sana verdiği koku bile modunu değiştiyor. O kadar stresliyiz, o kadar acelemiz var ki tadını çıkartamıyoruz. O yüzden eve girdiğinizde o çiçek görüntüsü bile moralini bir tık arttırıyor.

Gelecek için planlarınız neler?
Sayraç:
Çiçeğin son noktası, bunu çoklu yapabileceğimiz nokta yani organizasyon yapmak istiyoruz. Çok yeni olmamıza rağmen birkaç organizasyonumuz var. Bu ikimizi de heyecanlandıran bir konu...

Kavala: Bununla ilgili halihazırda oluşturabileceğimiz bir ekibimiz de var. Bununla ilgili gelen birçok teklif var.


BİZE ULAŞIN