Standlar 10 senedir otizme destek için kuruluyor

10. yaşını kutlayan ‘Tohum Otizm Vakfı Yılbaşı Alışveriş Şenliği’, bu yıl 22-23 Kasım tarihlerinde Four Seasons Hotel at the Bosphorus’ta düzenlenecek. Şenlik öncesi Tohum Otizm Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Mine Narin ve Tohum Otizm Vakfı Genel Müdürü Bet

Standlar 10 senedir otizme destek için kuruluyor

Otizmli çocuklar yararına 2006 yılından beri geleneksel olarak düzenlenen ve büyük ilgi gören 'Tohum Otizm Vakfı Yılbaşı Alışveriş Şenliği', bu sene onuncu yaşını kutluyor. Bu sene ilk defa 2 gün olarak 22 ve 23 Kasım tarihlerinde, saat 10.00 - 21.00 arasında gerçekleşecek etkinliğinin yeni mekanı Four Seasons Hotel at the Bosphorus olacak. Tohum Otizm Vakfı'nın otizmli çocuklar yararına yaptığı çalışmaları desteklemek, tanıtmak, farkındalık ve kaynak yaratmak amacıyla gelenekselleşen Yılbaşı Alışveriş Şenliği'nde bu sene de ziyaretçileri yine birbirinden özel sürprizler bekliyor. İsteyen herkesin giriş ücretini ödeyerek ziyaret edebileceği Yılbaşı Alışveriş Şenliği'nde ziyaretçiler, yılbaşı öncesi sevdikleri için hediyeler alırken aynı zamanda otizmli çocukları da sevindirecekler ve onların eğitimine de katkıda bulunmuş olacaklar. Etkinlik giriş ücreti, katılımcı firmalardan sağlanan gelir, yılbaşı alıveriş sepetleri, seminer ve çekiliş bileti ücretlerinin tamamı Tohum Otizm Vakfı'nın projelerine ve eğitim bursuna ihtiyaç duyan otizmli çocuklara aktarılacak. Bu yıl yine birçok tanınmış marka, sosyal sorumluluk bilinci ile şenlikteki yerini alacak.

Gelirin tamamı otizmli çocuklar için
Yılbaşı Alışveriş Şenliği'nin ana sponsoru olan Kiehl's, ünlü yıldız Matthew McConaughey ve Tohum Otizm Vakfı ile otizm konusunda ses getirecek #ParçasıOl isimli farkındalık kampanyasını hayata geçiriyor. Yılbaşı Alışveriş Şenliği'nde ise McConaughey tarafından tasarlanan ve sınırlı sayıda üretilen 'Ultra Facial Cream', otizmli çocuklar yararına satışa sunulacak.

120'yi aşkın seçkin firma katılıyor
Ziyaretçiler; 120'yi aşkın birbirinden seçkin ve özel markanın ürünlerini ve koleksiyonlarını bir arada bulabilecek. Bilinen birçok markanın yanı sıra tarzıyla öne çıkan yeni firmalar da İstanbullulara değişik seçenekler sunacak. Geçtiğimiz sene bini aşkın kişinin ziyaret ettiği etkinliğe, bu sene ise en az 3 bin ziyaretçinin katılması bekleniyor. Bireyler ve kurumlar arasında sosyalleşme olanağı da sağlayan özel bir sosyal sorumluluk projesi olan Yılbaşı Alışveriş Şenliği, sadece otizmli çocuklara katkıda bulunmakla kalmayıp, aynı zamanda hareketliliği ile ekonomik katkı da yaratacak. Etkinlikte hazırlanan özel sürprizlerden biri de 10. yıla özel kutlamalar ve 10 hediye çekilişi olacak. 10. yıl kutlamaları kapsamında; 23 Kasım Perşembe günü saat 17.00 - 19.30 arasında Kürşat Başar ve orkestrası sahne alacak. Etkinlik ziyaretçilerine açık bu özel performans sırasında 10 özel hediyenin çekilişi de gerçekleşecek. Çekilişte ise; mücevher tasarımında en çok aranan isimlerinden biri olan Boybeyi'nin Tohum Otizm Vakfı'na bağışladığı özel tasarım mücevherin yanı sıra, Four Seasons Dubai ve Sultanahmet otellerinde 3 gece konaklama, Siren Ertan'dan özel tasarım bolero, Avusturya'daki Vivamayr Detoks ve Sağlık Merkezi'nden 1 hafta konaklama, Ressam Didem Yağcı'dan tablo, Bell&Ross'dan saat, Kwanpen'den çanta, Felekşan Onar'dan çok özel bir parça ile THY'dan Los Angeles'a Business Class gidiş-dönüş 2 kişilik uçak bileti yer alacak.

Kişisel gelişim söyleşileri
Yılbaşı Alışveriş Şenliği'nde ziyaretçiler, alışverişin yanı sıra sağlık ve kişisel gelişim alanlarında fark yaratan isimlerin söyleşilerine katılıp kişisel kazanımlar elde etme imkanı da bulabilecek. Ziyaretçiler, Prof. Dr. Yankı Yazgan, Prof. Dr. Osman Müftüoğlu, Cemalnur Sargut, Dr. Birep Aygün ve Seda Diker gibi önemli isimlerin söyleşilerini dinleyip, soru sorma imkanı bulabilecek. Yılbaşı Alışveriş Şenliği'nde, Tohum Otizm Vakfı kurucularının yanı sıra cemiyet, sanat ve iş dünyasının ünlü isimleri tarafından hazırlanan birbirinden özel yılbaşı hediye sepetleri de otizmli çocuklar yararına satışa sunulacak. Sepetlerden elde edilen gelirin tamamı, yine otizmli çocukların eğitim projelerine aktarılacak.

Ulaşım artık çok rahat
Ziyaretçilerden bu yıl da deniz yolunu tercih edenler, Navette deniz ulaşım şirketi ile Four Seasons'a hızlı, ücretsiz ve konforlu bir şekilde ulaşabilecek. Karadan gelmeyi tercih edenler ise BiTaksi'den etkinliğe özel indirimle hizmet alabilecek.

Siz de 22 Kasım Çarşamba ve 23 Kasım Perşembe gününüzü Four Seasons Hotel at the Bosphorus da gerçekleşecek Tohum Otizm Vakfı Yılbaşı Alışveriş Şenliği'ne ayırarak hem keyifli vakit geçirebilir hem de otizmli çocukların eğitimine destek olabilirsiniz. Kiehl's ana sponsorluğunda gerçekleşecek etkinlikten elde edilen gelirin tamamı Tohum Otizm Vakfı'nın otizmli çocukların eğitimi için yürüttüğü projelere ve burs fonuna aktarılacak.

"Daha fazla çocuğa ve aileye ulaşmak istiyoruz"

Tohum Otizm Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Mine Narin, tüm çabalarının; erken tanı ve eğitimin önemli olduğu otizmde daha fazla çocuğa ve aileye ulaşmak olduğunu söylüyor.

Dünyaya gelen her 68 çocuktan biri otizm riski taşıyor ve her 20 dakikada bir çocuk otizm tanısı alıyor. Bu rakamlar oldukça büyük... Bu rakamları ciddiye alan ve elini taşın altına koyarak, bu çocuklar için gelecek yaratmaya çalışan Mine Narin, kurduğu Tohum Otizm Vakfı ile her yıl binlerce aileye dokunuyor. Hem farkındalık yaratmak hem de fon sağlamak için düzenledikleri alışveriş şenlikleri ise bu yıl 10. senesini doldurdu. Mine Narin ile bir araya geldik ve vakfın hikayesini dinledik.

Önce vakıftan biraz söz edelim...
Tohum Otizm Vakfı'nı 2003 yılında, otizmli çocuklarımızı erken tanı ve eğitimle topluma kazandırmak, otizmli çocuklar ve ailelerinin eğitim ve sağlık hizmetlerinden eşit şart ve fırsatlarla yararlanabilmeleri sağlamak amacıyla kurduk. Vakfımızın bizden önce kurulan otizm ile ilgili vakıf ve derneklerden farkı, devletimizin otizmli çocuklara ve ailelerine verdiği sağlık ve eğitim hizmetlerine yurt çapında destek olmak gibi daha kapsamlı amaç ve hedeflerle kurulmuş olmasıdır. Biz kar amacı olmayan, kamu yararına kurulmuş olan bir eğitim ve sağlık vakfıyız. Çalışmalarımızı hem ulusal hem de uluslararası çapta sürdürüyoruz. Kaynak yaratma çalışmalarımızda elde ettiğimiz tüm gelirleri ise vakfın amacına yönelik faaliyetler için kullanıyoruz.

Otizm ile ilgili istatistiki veriler nedir?
Otizmin görülme sıklığı günümüzde çok büyük bir hızla artıyor. Bugün doğan her 68 çocuktan biri otizm riski ile dünyaya gelmektedir. Dünyada her 20 dakikada bir çocuk otizm tanısı almaktadır. Ülkemizde bu konuda sağlıklı bir istatistik maalesef yok. Dünyada kabul edilen 68'de 1 oranını ele alarak Türkiye için yaptığımız nüfus projeksiyonuna göre, ülkemizde 0-18 yaş yaklaşık 352 bin otizmli çocuk ve gencimizin, eğitim, sağlık ve sosyal hizmetlerden faydalanmak için beklediğini söyleyebiliriz. Nüfusa projeksiyon yaptığımızda ülkemizde yaklaşık 1 milyon 142 bin 586 otizmli birey olduğu ve bu durumdan etkilenen 4 milyon 568 bin aile ferdi bulunduğu tahmin edilmektedir

Otizmin çaresi var mı?
Otizmde gelişme sağladığı bilimsel yöntemler ile ispatlanmış tek şey eğitimdir! Otizmin günümüzde bilinen tek çaresi, tek ilacı erken tanı ve sürekli, yoğun, özel eğitimdir. Erken tanı ve doğru ve gereken yoğunlukta eğitim alan çocukların yaklaşık yüzde 50'sinde otizmin belirtileri kontrol altına alınabiliyor, gelişim sağlanıyor, büyük ilerleme kaydedilebiliyor ve hatta bazı otizmli çocuklar ergenlik yaşına geldiklerinde diğer arkadaşlarından farkı kalmayabiliyor. Burada en önemlisi erken yaşta tanı koyabilmek ve haftada 30 saati bulan yoğun bir eğitim almalarını sağlamak. Bizim vakfımızın da kuruluş amacı bu zaten, erken tanı ve eğitimle çocukları topluma, eğitim, iş ve sosyal hayata kazandırmak ve ailelerine ve topluma yük olmaktan çıkıp, topluma katkıda bulunacak bağımsız ve üretken bireyler haline gelmelerine olanak sağlamak. Özellikle 3-5 yaş arası çok önemli! Otizmli çocuklarımıza ne kadar erken ve yoğun eğitim verebilirsek yetişkin yaşlarında o kadar bağımsız, kendine yeten, üretken, ekonomiye katkı yapan bireyler olarak toplum içinde yer alabiliyorlar. Bu olmadığı takdirde ailelerine ve devlete bağımlı yaşamak zorunda kalmaları hem aileleri hem de devlet için ağır ekonomik sorunları da beraberinde getirebiliyor.

Vakıf olarak öncelikli hedefleriniz neler?
Tohum Otizm Vakfı olarak ülkemizdeki otizmli çocuklara ve ailelerine daha fazla ulaşabilmek istiyoruz. Bu çalışmaları hayata geçirebilme için bizim gibi sivil toplum kuruluşlarının kaynak yaratma zorunluluğu var. Geleneksel hale gelen ve bu sene 10. yaşını kutlayan Yılbaşı Alışveriş Şenliğimiz de sürdürebilir bir kaynak yaratma modeli olarak gelirlerimizin önemli bir kısmını oluşturuyor. İsteyen herkesin giriş ücretini ödeyerek ziyaret edebileceği 'Yılbaşı Alışveriş Şenliği'miz 22 ve 23 Kasım günlerinde 10:00-21:00 saatleri arasında Four Seasons Hotel at the Bosphorus'a gerçekleşecek. Bu etkinliğinin gelirinin tamamı eğitim bursuna ihtiyaç duyan otizmli çocuklara ve yurt çapında eğitim alabilmelerini sağlayacak projelere aktarılacak. Bu vesile ile başta Şamdan Plus Dergisi olmak üzere; Yılbaşı Alışveriş Şenliğimizin hayata geçmesinde çok önemli rol oynayan tüm gönüllülerimize, kurucularımıza, destekçilerimize, katılımcı firmalara, sponsorlarımıza, çok değerli konuşmacılarımıza, iş, sanat ve cemiyet hayatından sepet yapan destekçilerimize, çocuk ve genç gönüllüler grubumuza ve bu etkinliği daha iyi duyurmak için çalışan değerli basın mensuplarımıza ve sosyal medyada bize destek olan gönüllülerimize çok teşekkür etmek istiyorum.

Yılbaşı Alışveriş Şenliği'ne hangi firmalar destek veriyor?
Tohum Otizm Vakfı Yılbaşı Alışveriş Şenliği'nin hayata geçmesi için bu sene Kiehl's ana sponsor ve Turkcell co-sponsor olarak bize çok büyük destek veriyor. 10. yıl kutlamaları ve 10 hediye çekilişi için Boybeyi, Türk Hava Yolları, Four Seasons Dubai ve Sultanahmet Otelleri, Siren Ertan İstanbul, Avusturya'daki Vivamayr Detoks ve Sağlık Merkezi, Ressam Didem Yağcı, Bell&Ross, Kwanpen, Felekşan Onar, Kürşat Başar ve Orkestrası çok değerli katkıları ile yanımızda olacak. Etkinliğimize destek veren; AHK Worldwide ve AGT'ye, ulaşım konusunda ziyaretçilerimizi rahatlatan Navette ve Bitaksi'ye, medya desteğini üstlenen Karnaval Media Group'a da ayrıca çok teşekkür etmek istiyorum.

"Büyük bir farkındalık yarattık"

Bu sene 10. yaşını kutlayacağınız 'Yılbaşı Alışveriş Şenliği'nizden bahseder misiniz? 14 yıldır otizmli çocuklara ve ailelere hizmetlerimizi ulaştırabilmek ve faaliyetlerimizi devam ettirebilmek için birçok kaynak yaratma etkinliklerimiz oldu. En önemlisi kesintisiz olarak düzenlediğimiz Yılbaşı Alışveriş Şenliğimiz. Otizmli çocuklar yararına 10 senedir düzenlediğimiz Yılbaşı Alışveriş Şenliği; çalışmalarına sürdürülebilir kaynak yaratması ve ekonomik katkısının yanı sıra; otizm konusunda farkındalık yaratan önemli ve özel bir etkinlik. Ziyaretçiler, seçkin ve özel 120'yi aşkın markadan alışveriş yapabilecek, uzmanlardan kişisel gelişim söyleşileri dinleyebilecek, gurme lezzetlerin olduğu zengin büfemiz, 10. yıl kutlamalarımız ve 10 özel hediye çekilişimize katılarak keyifli bir gün geçirecek.

Yılbaşı Alışveriş Şenliği'nin otizmli çocuklara katkısı nedir?
Hepimiz kazan-kazan deyimini çok iyi biliriz. Bizim etkinliğimiz kazan kazan kazan, yani 3 kazanını olan ender organizasyonlardan biri... Yani 'win-win' değil, 'win-win-win'! Peki, kim bu kazananlar? Katılımcı firmalar, ziyaretçiler ve otizmli çocuklar... Katılımcı firmalar; hem vakfa destek verirken hem de ürünlerini nezih bir ortamda sunma ve satma şansını yakalayıp, hedef kitlelerine uygun tüketici ile buluşuyorlar. Etkinlik sayesinde henüz mağazaları olmayan firmalar, ilk marka lansmanlarını yapma imkanı buluyorlar. 2 gün boyunca en az 3 bin ziyaretçiye markalarını tanıtma, satış yapma imkanına sahip oluyorlar. Birçok firma bir aylık cirosunu bu etkinlik sırasında yapıyor. Etkinliğe gelen ziyaretçiler yüzde 90'ı en az bir ürün alarak ayrılıyor. Yani etkinliğimiz ekonomik katkı ve canlılık sağlıyor. Ziyaretçiler; takıdan giyime, dekorasyondan tekstile, mücevherden kozmetiğe, aksesuar, antika gibi çeşitli birçok konuda geniş bir ürün yelpazesini bir arada bulabilme imkanına sahip oluyor. İstanbul'un ulaşım açısından çok farklı semtlerindeki firmaların hepsini bir arada bulabiliyorlar. Bilinen firmaların yanı sıra, yeni çıkan markalarla tanışma şansını yakalıyorlar. Hem kendileri hem de yakınları için yılbaşı hediyeleri alırken otizmli çocukların eğitimine de katkıda bulunmuş oluyorlar. Etkinlik sayesinde; eğitim bursuna ihtiyaç duyan otizmli çocuklara ve eğitim projelerine destek sağlanıyor. Otizmli çocuklar ve aileleri için sorunlarının hatırlandığı ve farkındalık yaratılan bir etkinlik oluyor.

Birçok dernek alışveriş şenliği düzenliyor, sizin farkınız nedir?
Özellikle vurgulamak isterim ki; düzenlediğimiz Yılbaşı Alışveriş Şenliği'nin giriş ücretleri, katılımcı firmalardan sağlanan gelir, seminer, özel tasarım yılbaşı alışveriş sepet ücretlerinin ve çekiliş biletlerinin tamamı, eğitim bursuna ihtiyaç duyan otizmli çocuklara ve yurt çapında eğitim alabilmelerini sağlayacak projelere aktarılıyor. Tohum Otizm Vakfı tarafından; 2006 yılından bu yana geleneksel olarak düzenlenen Yılbaşı Alışveriş Şenliği, sürdürülebilir bir kaynak yaratma modeli olmuştur. Tohum Otizm Vakfı'nın bugüne kadar gerçekleştirdiği Yılbaşı Alışveriş Şenliği etkinliklere toplam 502 firma katılmış, 7 bin 584 biletli kişi ziyaret etmiş ve otizmli çocuklar için önemli kaynak yaratılmıştır. Yaratılan bu kaynak; 245 otizmli çocuğun 1 yıllık destek eğitim burs masraflarının karşılanması, 13 bin 637 öğretmenin ve 90 bin 908 ailenin otizm konusundaki eğitimlerine destek olunması, otizmli çocuklara eğitim veren 53 devlet okuluna 1 yıl boyunca öğretmen eğitimleri vermesi, müfredat ve materyal desteği sağlamasına eşdeğerdir.

.

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.