Yasemin Öğün ''Trendlere öncülük etmeyi biliyorum''

‘Moda Tutkusu’nun kurucusu Yasemin Öğün, yepyeni bir sayfa açarak, keyifli başlangıçlara adım atıyor. ‘Moda Tutkusu’ olarak ilk işbirliği koleksiyonunu yaratan Yasemın Öğün ile bir araya geldik.

Yasemin Öğün ''Trendlere öncülük etmeyi biliyorum''

RÖPORTAJ: BADE ÇAKAR bade.cakar@sabah.com.tr
FOTOĞRAFLAR: BETÜL YAZICIOĞLU
MEKAN İÇİN EMİRGAN TERAS'A TEŞEKKÜR EDERİZ

Yasemin Öğün hayatımıza 'Moda Tutkusu'nu paylaşmak için girdi... Modayı yakından takip eden, yorumlayarak stiline yansıtan ve en önemlisi diğer moda tutkunlarına örnek stiller yaratan biri olarak da kısa zamanda gönlümüzü kazandı. Şimdi yepyeni bir sayfanın başında. Ortağı ile kurduğu ilk moda markası 'Mybestfriends'ten ayrılan Öğün, "Daima yenilenme ve ilerleme sürecindeyim" sözleriyle yeni projelerin de peşinde olduğunu belirtiyor. Sosyal medyada sadece Türkiye'de değil aynı zamanda dünyanın birçok yerinde hayranı bulunan Moda Tutkusu hesabı ile yepyeni bir döneme giren Öğün, 'Moda Tutkusu' markası ile ilk koleksiyon işbirliğini yaptı. Yasemin Öğün ile bir araya gelerek, Moda Tutkusu x Sagaza koleksiyonunu, yeni projelerini konuştuk. Öğün, çekimimiz için tasarımlarının modelliğini de yaptı.

Hayatınızda yepyeni bir dönemdesiniz. Sizden dinleyelim nasıl bir dönem bu?
Ben içerisinde bulunduğum bu dönemi biraz; bir annenin hamilelik ve doğum sürecine benzetiyorum. Sancısı ve zorlukları tabii ki var ama sonu harika projelerin ve Moda Tutkusu'nun stilini yansıtan koleksiyonların, markaların dünyaya gelişi olacağı için yüksek bir motivasyon ve heyecan içerisindeyim. Girişimlerimi bir an evvel tamamlayıp, moda tutkunlarıyla paylaşmak için de sabırsızlanıyorum.

Önceki markanızla çok büyük bir başarı kazanmıştınız. Halihazırda başarılı bir şeyi bırakıp, yeni baştan başlamak zor olmadı mı?
Bazen bir hikayeye başlarsınız ama o hikayenin tıkandığı noktada sessizce bitmesinin daha doğru olduğuna inanırsınız. Ayrılmayı medenice bildikten sonra, iki taraf için de her şey daha iyi olabiliyor. Çalışmayı çok seviyorum, yaptığım her işte de başarı sağlayacağımı biliyorum. Huzur, heyecan ve istek duygumu kaybetmedikçe benim içimdeki çalışma arzusu hiçbir koşulda bitmez. Moda Tutkusu'nu ilk kurduğum günden bugüne bu markanın jenerik bir marka olmasını istedim ve farklı alanlarda birçok iş yapmayı hedefledim. Hedeflerimi bir bir yerine getirirken, şimdi çok net ve hızlı bir şekilde, doğru çözüm ortaklarıyla emin adımla ilerliyoruz. Kreatif gücüm yüksek, trendlere öncülük etmeyi biliyorum, o yüzden bugün size söylediğim bir bilgi benim için yarın eski olacağı için, daima yenilenme ve ilerleme sürecindeyim. Geride bıraktığıma değil, Moda Tutkusu'nu büyütme adına şu anda ileriye bakıyorum. Yeni marka danışmanlıkları, stil danışmanlıkları, satış kanalları gibi birkaç eş zamanlı projelerim var. Ülke ekonomisinin durgun bu dönemini fırsata çevirip, çok çalışarak, risk ve yatırımlar yaptığım bir süreçteyim.

Hayatta sizi neler motive eder?
Benim için en büyük motivasyon başarı. İşimi en iyi şekilde yapıp, sonrasında meyvelerini toplamayı çok seviyorum. Hizmet verdiğim, hizmet aldığım tüm çevremdeki çözüm ortaklarını benimsemeyi, birbirimizle güçlenmeyi ve başarıyı paylaşmayı da çok seviyorum. Özellikle benim mesleğimde direkt satışa yönlendirme olduğu için de başarı çok rahat ölçülebiliyor. Bana güvenen insanlar olduğunu bilmek, kendime aldığım bir doğru alışverişi söylediğim gün, o markanın stoklarının bitirilmesi gibi sonuçlar mesela beni gerçekten çok çok memnun ediyor.

Moda Tutkusu moda konusundaki ilk Instagram influencer sayfalarından... Sosyal medya çok geniş bir dünya. Siz bu dünyada kendinizi nasıl konumlandırdınız?
Öncü olmak, takip edilmek bir alana olan tutkunuzu gösterir. Moda tutkum, ModaTutkusu'nu yarattı. Bu platformu kurarken kendi arayıp da bulamadığım stil tüyolarının olduğu, benim gibi stil sahibi olmak isteyenlere günlük bir stil dergisi misali doğru ve güncel moda verilerini paylaşmak istedim. Bugün Moda Tutkusu, giymekten ve kullanmaktan sıkılmayacağınız akıllı bir gardırop, trendlerin içerisinden kalıcı modayı filtreyen bir stil danışmanı. Yoğun temposunda çalışan iş kadınları, stiline önem veren ve trendleri kendine doğru adapte etmek isteyen kadınlara her şeyi doğru analiz edip özetleyen bir moda platformuyuz da aslında. Sektördeki eksikleri ve ihtiyaçları çok hızlı takip ettiğim için, moda tasarımı eğitimi aldıktan sonra bunlara da çözüm üretiyor, farklı segment'lere uygun koleksiyonlar da geliştiriyorum. Arkamızda Moda Tutkusu referansına inanan dev bir kadro var. Gerçekten her zaman beni destekliyor ve büyütmeye devam ediyorlar.

Moda Tutkusu'nu ilk açtığınızda bu ilgiyi bekliyor muydunuz?
Bu işe başlamadan önce çok araştırdım ve bulduğum ne varsa okudum. Aslen işletme mezunu olsam da çocukluk hayalim modayı hobi değil, iş haline getirmek istediğimi anladığında 28 yaşındayım. Hiç çekinmeden de IMA'dan eğitim aldım. Eğitim alırken, bir taraftan da sektörün gidişatını takip ettim. Blogger'ların dünyada popülerliğini gördüm ve benim de bir platform oluşturmam gerektiğine karar verdim. İlk hedefim bu blog hesabını dergi gibi yapmak ve markamı kurup, onun üzerinden reklam haline getirmekti. Tüm hayallerim planladığım gibi gitti. Blog'dan Instagram'a giden serüvenim, marka ve tasarımcı işbirliklerine doğru devam etti. Şimdi de online bir platformda tüm moda tutkunlarını buluşturacak içeriklere imza atmaya hazırlanıyoruz.

İlk koleksiyon işbirliğinizi yaptınız. Nasıl bir koleksiyon hazırladınız?
İlk defa hazır giyim alanında bir tasarımcı işbirliği yaptım. Benim için inanılmaz keyifli bir süreçti. Tasarımcı Zelia Kaçar'ın kendi yarattığı markası Sagaza'yı inceledim. Markanın DNA'sına işlemiş feminen ve hareketli yapıya, bambaşka bir hazır giyim koleksiyonu ekleyerek, zamansız ve feminen kesimlere maskülenlik ekledik. İlhamımda her zaman olduğu gibi 2019 yazı için iki yıldır takip ettiğim marka ve modacılarda bulamadığım, gardırobumda olursa şehirde, sokakta, kokteylde, sahil kasabasında kısaca her an her yerde giyilebilecek bir koleksiyon hazırlamak vardı. Koleksiyonun en belirgin ögesi ketenin doğallığı ile eforsuz ışıldama sağlayan jakar kumaşlar. Rahatlığın ve doğallığın ön planda olduğu beyaz, krem, bej, pudra, kiremit, mavi ve yeşil tonları yer alıyor. Yuvarlak kıvrımlar, volanları küt kesim crop'lar, blazer ceketler tamamlıyor. Şık, giyim kalitesi konusunda ödün vermeyen gösterişli kadınların vazgeçilmesi olduk. Koleksiyon normalde haziran ayında online satışa çıkacaktı, ancak benim dayanamayıp mayısta koyduğum bir teaser görselle, ön siparişler almaya başladık. İlk bir haftada hedeflediğimizin üzerinde satış ve ilgi ile karşılaştık. Yeni olarak hazır giyimde couture kalitesi yaratmayı hedefleyen Sagaza'ya da yepyeni bir satış alanı yarattık.

Önceden başarılı bir marka sahibi olarak tecrübelisiniz. Kadınların ne giymek istediğini biliyorsunuz. Bu koleksiyonda eski çizgilerinize benzer olmaktan korktunuz mu?
Eski ortaklığımla olan markayı bırakırken yaz koleksiyonunu hazırlayıp ayrılmıştım. O yüzden çakışmaması için çok çabaladım, sonuçta bugün eski Celine'den eser yok. Hedi Slimane, Saint Laurent'de yarattığı değişimi şimdilerde aynı benzerlikle yeni Celine'e aktarıyor. Benim de oturmuş bir stilim ve tarzım var. Her marka ya da tasarımcı işbirliğinde dahil olduğum markanın DNA'sını da içine katmak için çok çaba sarf ederken, benden esas beklenen Moda Tutkusu DNA'sını da doğru şekilde aktarıyorum. Sagaza işbirliğinde de zor işçilikler, düğme ve işçilik detaylarına önem verdik. Gerçekten sezonda bulabileceğiniz en iyi kumaşları, herkese yakışacak kalıpları oluşturarak sezona 1-0 önde başladık. İki markanın çakıştığını hiç düşünmüyorum. Bazen yarattığınız bir gömlek elbise, gömlek elbiseleriyle meşhur bir farklı markayı andırabilir, ama asla ne bağlamasını, ne kalıbı onlardan alıyoruz. Bu biraz ilk çorap ayakkabıyı Balenciaga'da görenin tüm çorap ayakkabılara Balenciaga taklidi demesi gibi olur. Moda ve markalar birbirinden sonsuz ilham alıyor, ben de çok ürün deniyor, deneyimliyor, en yakışan ve sorunsuz kalıpların daha nasıl iyi olabilirlerini hayal edip tasarımlara Yasemin'in ruhunu katıyorum. Kendi ruhumun da bir ortak iz taşıması tabii ki kaçınılmaz.

Uzun süredir tasarım yaratan bir isim olarak, zaman içerisinde çizgileriniz nasıl evrilleşti?
Eskiden daha özgür ve cesurdum tasarımlarda. Ama yılların verdiği tecrübe ile zamansızlığı ve sadeliği öğrendim. Önce kendimde bunu yaşamayı seçtim sonra markaya yansıttım. Benden stil danışmanlığı alan müşterilerimin de, benim imzam olan markalardan alışveriş yapanların da bunu sevdiğini gördüm. Artık kadınlarımız daha bilinçli alışveriş yapıyor, gerçekten bu bilinci hangi marka ya da tasarımcı ile işbirliği yapsak dikkate alıp, ona göre satın alınabilir tasarımlar yapmanız gerekiyor.

Sosyal medya oldukça güçlü bir dünya... Birçok isim, bu sayede markalaştı. Chiara Ferragni, Alexa Chung, Danielle Bernstein... Siz de Türkiye'de bu konuda en başarılı isimlerdensiniz. Hangi adımları sizce doğru attınız?
Sosyal medya inanılmaz güçlü ve viral dediğimiz, çok hızlı yayılmanızı sağlayan bir o kadar da tehlikeleri olan bir alan. Yatırım yapması gerçekten çok doğru ama hızlı ve yenilebilen olmazsanız kaybetmeniz kaçınılmaz. Güzel fikirlerin anında kopyaları çıkıyor, sizin daima yenilenebilir olmanız lazım. Bilgisayar teknolojisi gibi yepyeni aldığınız bir akıllı telefon ya da bilgisayar ertesi gün bir yeni sürümüyle daha iyi oluyor. Sizin de kendinizi her daim update etmeniz gerekiyor. Daha önce de söylediğim gibi benim bir tutkum ve içeriğim olduğu doğru ama artık sosyal medyadaki Moda Tutkusu ordusu ile biz gerçekten modanın en güçlü ekibiyiz.

Siz gerçekten bu işi çok iyi yapıyorsunuz. Modayı yakından takip ediyorsunuz ama başarılı bir şekilde de uyarlıyorsunuz. Sizce bu sadece bir yetenek mi yoksa aynı zamanda da çalışmak da gerekiyor mu?
Bence pozitif enerji çok önemli. Öncelikle tüm çevrenizle doğru iletişim kurunca, her şeyin olumlu tarafına bakmayı becerince, bu çevrenize de yansıyor ve kazandığınızı paylaştıkça başarınız ve bereketiniz artıyor. Ayrışmak, kendi DNA'nızı yansıtmak ve bununla birlikte de durmadan kendinizi yenilemek çok önemli. Sosyal medyanın bir diğer olmazsa olmazı da araştırmak, araştırmak, araştırmak...

Size en çok neler ilham veriyor?
Her şeyden ilham alabilirim. Ama en çok sokaktan ilham alıyorum. Özellikle yurtdışında oturup insanları izlemek ve ilham almak benim için en büyük keyif.

Gelecek neler hissettiriyor şu an? Hayalleriniz neler?
Gelecek beni çok heyecanlandırıyor. Yeni bir markanın doğuşu, çok güçlü bir online sitenin açılması ve harika markalarla işbirlikleri geliyor. Takipte kalın!

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.