Deniz Marşan: ''Bu kadar başarılı olacağımı hayal bile etmemiştim''

Bundan dört yıl önce kurduğu mayo markası ‘Direct Message’ı konuşmak üzere Deniz Marşan ile bir araya geldik. Deniz Hanım ile hem markası üzerine konuştuk hem de keyifli bir fotoğraf çekimi gerçekleştirdik.

Deniz Marşan: ''Bu kadar başarılı olacağımı hayal bile etmemiştim''

RÖPORTAJ: GÜLÇİN İŞLER FIRAT
gulcin.firat@sabah.com.tr
FOTOĞRAFLAR: BETÜL YAZICIOĞLU
MEKAN İÇİN FAIRMONT QUASAR
ISTANBUL'A TEŞEKKÜR EDERİZ.

Stil danışmanı, Room&Rumors'ın Başar Dizer Tatlıtuğ ile sahibi olan ve stil dünyasında öncü işleriyle tanınan Deniz Marşan ile kendi markası Direct Message'ı konuşmak üzere bir araya geldik. 2015 yılında kendi ihtiyaçlarından yola çıkarak kurduğu markasının şu an geldiği noktadan, Amerika'daki bilinirliğinden çok mutlu olduğunu dile getiren Marşan'ın hedefleri yüksek. Deniz Hanım ile Fairmont Quasar Istanbul'un muhteşem havuz başında buluşarak Direct Message mayolarından da giydiği keyifli bir çekim gerçekleştirdik.

Direct Message ihtiyaçtan yola çıkmış ve hayata geçmiş bir moda markası. Markanıza ilgi nasıl?
DM (Direct Message) tamamen kendi ihtiyacımdan yola çıkarak oluşturduğum bir marka. 2015 senesine kadar hiç istediğim gibi bikini bulamıyordum ben de tam istediğim gibi bikiniyi ve mayoyu kendim yapayım diyerek bu işe başladım. İlk başlarda bu kadar büyüyüp yüksek adetlere gireceğimi hiç düşünmemiştim. Kendim için yaptığım bikiniler ilgi görünce profesyonel olarak bu işi yapmaya başladım.

O zamandan bu zamana markanın geldiği noktayı nasıl değerlendiriyorsunuz?
Bu kadar yüksek adetlere girmeyi, pek çok mağazada, hatta Amerika'da, Amazon'da satmayı hayal bile etmemiştim (gülüyor). Bir şekilde ilgi gördü, beğenildi ve çok sipariş aldı; özellikle şu an Amerika'daki ilgi beni çok mutlu ediyor. Orada bu işle ilgilenen iş ortaklarım da durumdan çok memnun, neredeyse hiç reklam yapmadan Amazon'da çok iyi satış yaptık. O yüzden markamın geldiği durumdan çok memnunum.

Koleksiyonda neler göreceğiz?
Mayo koleksiyonu yapmaya başladığım 2015 yılından beri renkli ve el işlemeli ürünler yapıyorum ve çoban dikiş, boncuk kasnak işleme DM'nin artık imzası gibi oldu. Bu sene de yine bunlardan vazgeçmedim çoban dikişli üçgen 'Deja' modelimin yanı sıra klasikleşen 'Bonfire' (yanı üçgen açık mayom) ve 'Yuppie' (tek omuz bikini), her sezon olduğu gibi bu sezon da var. Bunlara yeni renkler ekledim; senenin en trend rengi seçilen coral (mercan) rengini kullandım. Geçen sezon mercan deseni kullanmıştım bu sene rengine gitmiş oldum, çok tatlı ve içimi açan bir renk. Bu sezon yeni olarak kemer toka detaylı 'Ivy' modelini yaptım. Bu model beklemediğim kadar ilgi gördü. Üretimi çok zor olduğu için az adette yapmıştım ve hepsi neredeyse bitti.

Kullandığınız kumaş nedir?
Kumaş olarak ben her zaman 90 gr kumaş kullanıyorum ve astar yerine de kumaş kullanıyorum, böylece daha zayıf ve fit gösteriyor. Sanılanın aksine çabuk kuruyor. Bir de çoban dikişli ve boncuklu olan tüm modellerim el işi ve bunları da çok tatlı ve becerikli ev kadınlarına yaptırıyorum. Onların emekleri çok büyük DM'de.

Size göre Direct Message mayolarının farkı, öne çıkan özelliği nedir?
Sanırım renkli olmaları ve el işlemeleri. Bikinilerin üstündeki işlemelerin, çoban dikişlerin hepsi yetenekli, alaylı kadınlar tarafından elde yapılıyor. Önce mayolar üretiliyor sonra işlemek üzere kadınlarımıza dağıtılıyor. Bu çok uzun zaman alıyor tabii ki ama ortaya çıkan sonuca değiyor. Sanırım öne çıkan özelliği bu el işleri.

Markanıza isim kurma hikayeniz de çok ilginç, dinlemek isteriz.
Aslında isminin oluşma hikayesi çok komik, bana isim-soyadı kısaltmamdan dolayı DM derler. Instagram ile ilk haşır neşir olduğum dönemde herkes bana "DM'ye gel , DM'ye bak" filan yazıyordu ben de "Vay be! Ne kadar yayıldı herkes DM demeye başladı" diye düşünüp arkadaşlarıma söylüyordum. Sonra öğrendim ki meğer DM 'Direct Message' mış (gülüyor). Ben de adını DM koymak istedim ama olmadı hakları alınmıştı. Yakın arkadaşım Mehmet Yücebaşoğlu, 'Direct Message' olsun o zaman dedi ve ben de çok sevdim.

Mayolarınızın her biri farklı bir mesaj içeriyor ama genel olarak sizin mayolarınız kimlere hitap ediyor?
Her modelin farklı bir mesajı var, hepsinin ortak özelliği ise kendi tarzı, duruşu olan, cesur kadınlara hitap etmesi. Çünkü benim mayo ve bikinilerim normal zamanda giyilecek türden. Mesela ben tokalı olan 'Ivy' modelimi jean ya da şort ile kombinleyerek dışarıya çıkıyorum. Ürünlerim de renkli ve nakışlı olduğu için renk seven kadınlara daha çok hitap ediyorum. Zamansız, mekansız, iddialı, renk seven kadınlar yaşı ne olursa olsun her yerde Direct Message giyebilirler.

Mayolar sizin hayatınızda nasıl bir yer kaplıyor?
Mayo benim hayatımda çok, çok önemli bir yer kaplıyor, çünkü senenin 6 ayını yazlık evimde geçiriyorum. Hemen her gün bikini giyiyorum, o yüzden en çok giydiğim şeyin zevkime göre ve kullanışlı olması çok önemli.

Yaz aylarını nasıl geçiriyorsunuz, şu an tatil planlarınız neler?
Yazları Bodrum'a taşınıyorum ve İstanbul'daki işlerimi biriktirip, haftada 1 ya da 2 gün İstanbul'a geliyorum. Burada işlerimi hemen halledip dönüyorum, çünkü Bodrum'dayken daha verimli çalışıyorum. İstanbul'da ofiste iken gelen gidenden çok bölünüyorum, özellikle yeni koleksiyon üretim zamanlarında Bodrum'da olmam daha verimli oluyor. Bu yılki tatil planlarım arasında Güney İtalya'ya gitmek var, inşallah ağustos ayında orada olacağım. Onun dışında zaten Bodrum'da bir nevi tatilde gibiyim.

Mayoların yanı sıra plaj giyimini destekleyen başka ürünler de tasarlayacak mısınız?
Aslında her sezon çok sınırlı sayıda kimono yapıyorum; sınırlı yapmamın sebebi kumaşlarını dünyanın farklı yerlerinden toplamam ve sınırlı metrajlarda olması. O yüzden her kimonodan ya 1 ya da 2 adet oluyor. Bu sezon mesela Meksika'dan getirttiğim kumaşlarla bilekte biten, belden ayarlanabilir etekler yaptım. Hepsi farklı renk ve desenden 5 tane vardı ve inanır mısın fotoğrafını bile çekemeden hepsi ilk tanıtım günü bitti. Bunlar bana tecrübe oldu, sanırım etek, kimono gibi ürünler çok daha kolay satılıyor. Seneye kesin daha fazla adette yapacağım. Bir de uzun, ince keten gömleklerim var bunları da her sezon yapıyorum ve en çok tercih edilen modellerden biri de bu gömlekler oluyor.

Markanız adına hedefleriniz, planlarınız neler?
Hedefim Amerika ve Güney Amerika'da daha çok satmak... Bunun için çalışmalara başladık, fuarlara katılıyorum, pek çok satın almacı ve showroom'la da görüşme halindeyiz. Hedefim en çok mayo giyilen bölgelerdeki tüm mağazalara girmek.

Kitesurf yaptığınızı biliyoruz, nasıl gidiyor? Kitesurf sizin için ne ifade ediyor?
Kite surf benim için tam anlamıyla meditasyon, başka hiçbir şey düşünmediğim tek zaman dilimi olabilir. Çok rahatlıyorum ve kitesurf 'de gelişmenin sonu yok, her gün yeni bir şey keşfediyorsun. Kitesurf 'de gönlümün sultanı tabii ki Gökova. Türkiye'de ve çok şanslıyız bu konuda.

Sizin tarzınızı tanımlayan anahtar sözcükler ne olurdu?
Renk ve karışım sanırım. Farklı tarzları karıştırarak giyinmeye bayılıyorum. Mayolarımın tarzı da eklektik ve birbirine tam zıt olan ürünleri bir arada görebiliyorsunuz. İsterseniz çok şık ve klasik isterseniz bohem olabilirsiniz; bu tamamen aldığınız renge ve kombinlediğiniz parçalara bağlı değişir.

Ortağınız Başak Hanım ile Room&Rumours'u yeni yerine taşıdınız. Burası nasıl gidiyor?
Çok güzel gidiyor artık sadece showroom ve mağaza olarak devam ediyoruz. Room showroom'umuz 11 yıl oldu. Bünyemizdeki markaların uzun yıllardır tanıtım çalışmalarını yapıyoruz; bir taraftan styling ekibimizi genişletiyoruz ve pek çok dizi ve kişiye styling yapıyoruz. Bu çok severek yaptığımız işe 3 sene önce mağazayı da ekledik, herkesin styling amaçlı kullandığımız ürünleri almak istemesinden dolayı mağazayı açtık iyi de oldu. Yeni yerimiz de Nişantaşı'ndaki Mim Kemal Öke Caddesi'nde ve daha merkezi oldu.

Başak Dizer Tatlıtuğ ile çok güzel bir dostluğunuz ve iş ortaklığınız var. Bunu uzun yıllardır güçlü bir şekilde korumayı nasıl başarıyorsunuz?
Evet, çok zor aslında hem dost olmak hem de bunca sene ortak olmak. Biz bunu becerdik, çünkü ikimiz de egolu insanlar değiliz. Bizim konuşarak çözemeyeceğimiz hiçbir konu olmadı, olmaz da. En önemli mesele de bu, rahatsız eden bir durum varsa bunu söylemek ve çözümünü bulmak. Ortaklıktaki en önemli şey samimi ve çözüm odaklı olmak; gerisi zaten beceri ve çalışmakla oluyor. Bizim bir diğer şansımız da iş yerinde senelerdir çok iyi bir ekiple çalışmamız, onlar da hayatımızı çok kolaylaştırıyor.

Son olarak markanız dışında yeni projelerinizi dinlemek isterim.
Yeni sezonda styling'ini yapacağımız diziler olacak ve çekimlere de ağustos ayında başlayacağız. Bunun haricinde Elseve X Trendyol by Deniz Marşan ismiyle bir koleksiyon hazırladım ve bu koleksiyon Trendyol'da satışa çıktı. O da benim için heyecan verici yeni bir proje oldu.

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.