Volkan Büyükhanlı: ''Önceliğimiz misafirlerimiz ve çalışanlarımızın sağlığı''

Bodrum’un en gözde otellerinden Caresse, a Luxury Collection Resort & Spa sezonu açtı. Tesisin yatırımcısı Büyükhanlı Kardeşler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Volkan Büyükhanlı ile yeni sezonu ve yenilikleri konuştuk

Volkan Büyükhanlı: ''Önceliğimiz misafirlerimiz ve çalışanlarımızın sağlığı''

Bodrum ve Bitez koyu arasında bulunan Asarlık Mevkii'nin en sakin ve gizli noktasında konumlanan uluslararası otel zinciri Marriott International'ın, The Luxury Collection bünyesinde yer alan Bodrum'daki ilk resort oteli 'Caresse, a Luxury Collection Resort & Spa, Bodrum, kapılarını açtı. Akdeniz çanağındaki ilk ve tek 'Buddha-Bar Beach' de, Caresse Bodrum sahilinde hizmet vermeye başladı. Bodrum'da yaz sezonunu geçirmeyi planlayan misafirleri için Caresse, a Luxury Collection Resort & Spa, Bodrum Residences'da kısa ve uzun dönem kiralama seçenekleri de sunuluyor. Caresse The Residences- Bodrum'un ev sahip ve kiracılarının, tüm otel concierge hizmetlerinden faydalanmalarını sağlayacağı özel 'Caresse Privee' program ayrıcalıkları da Caresse Bodrum misafirlerini bekliyor. Caresse, a Luxury Collection Resort & Spa, Bodrum'un yatırımcısı Büyükhanlı Kardeşler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Volkan Büyükhanlı, yeni döneme nasıl hazırlandıklarını, sunacakları hizmetleri ve sezondan beklentilerini anlattı.

Pandemi döneminin izin verdiği şartlarda hayat normale döndü ve siz de otelinizi açtınız, beklentiniz nedir?
Hayatın normalleşmeye başlamasıyla birlikte Bodrum'da oteller açılmaya başladı. Biz de ilk açılan tesislerden biriyiz. Covid-19 öncesinde yüzde 80 yabancı, yüzde 20 yerli turist oranıyla hizmet veriyorduk. Bu sezon ise doğal ağırlıklı olarak yerli turistleri ağırlayacağız. Bu sezon bir de otelimizde uzun süreli konaklamalar öne çıktı. Rezidanslarımız tarafında konaklamaya yüksek bir talep var. Yoğun olarak 7 gün, 15 gün, 1 ay, 2 ay gibi konaklama talepleri alıyoruz. İnsanlar seyahat konusunda temkinli. Oradan oraya geçerek yaptığı tatil yerine daha izole bir tatili tercih ediyorlar. Talebe göre otel odası kiralamalarını da sağlıyoruz. Aslında 2020'yi olabilecek en iyi sezonlardan biri olarak değerlendiriyorduk. Ancak hiç hesapta olmayan, hiç tanımadığımız ve çok güçlü bir rakibimiz oldu, Covid-19… Mesela bu sezon için 6-7 düğün programı vardı. Birkaçı nisan ve mayısta oldu. 2-3 tanesi ise eylül itibarıyla yapılabilecek gibi öteledik. Bu süreci olabildiği kadar iptal etmek yerine, erteleyerek en iyi şekilde düzenlemeyi istiyoruz.

Peki sağlık ve hijyen konularında neler yaptınız, yeni döneme nasıl hazırlandınız?
Kültür ve Turizm Bakanlığı ve İçişleri Bakanlığı'nın talimatlarını aynen uygularken, uluslararası otel zinciri Marriott International'ın da bir üyesi olarak zincirlerinin aldığı sosyal izolasyon ek önlemlerini de aldık. Salgına karşı yerel ve global standartlarla üst seviyede bir hazırlık yaptık. Conde Nast Traveler okuyucularının oylarıyla 2016 ve 2017'de Avrupa'nın En İyi Resort Oteli' ödülünü alırken 2019'da da Avrupa'nın en iyi otelleri arasında ilk 20'ye girdik. Bu sorumlulukla hareket ediyoruz. Bodrum'da daha izole bir alanda olduğumuz için sosyal mesafe gibi önlemleri en iyi şekilde sunuyoruz. Bu süreçten önce de şezlonglarımız arası 2 metreydi. Misafirlerimizin tüm tedbirleri almaları için hatırlatıcı uygulamaları çok ince tanıtımlarla yaptık.

Bu önlemler hizmet ve servis kalitenizi etkileyecek mi?
Bir butik otel olarak hizmet ve servislerimiz her zamanki kişiye özel ve Caresse Bodrum ritüelleri ile eksiksiz devam edecek. Bizim için en önemlisi misafirlerimizin ve çalışanlarımızın sağlığı. Sağlığımızı her zaman önde tutarak kişisel alan, temizlik ve hijyen kurallarına uyulduğu taktirde riski minimumda hep birlikte tutabileceğimize ve 2020 yaz sezonundan hepimizin özverisi ile güçlü bir şekilde çıkacağımıza inanıyorum.

Türkiye pandemi sürecini çok iyi yürüttü, bu da turizme ve dolayısıyla size de büyük avantaj sağlamıştır herhalde…
Evet, ülke olarak bu konuda çok avantajlıyız. Covid-19 sürecinin yönetimi, sağlık altyapısı, iş dünyası ve toplum için alınan tedbirlerin etkisiyle Türkiye'nin dünyada algısı daha da güçlendi. Yabancı turistlerde de Türkiye lehine bir tercih bu dönemde de öne çıktı. Akdeniz çanağındaki ilk ve tek Buddha-Bar Beach de açık olacak. Bu, bize güvenin de bir göstergesi.

Bu döneme özel fiyat politikanız olacak mı?
Bu dönem için fiyat politikamızı, tüketiciye avantajlı içerikler sunacak şekilde düzenledik. Örneğin, '7 gece kal 5 gece öde' gibi uygulamalarla daha uygun bir ortalama sunmuş oluyoruz. Buddha-Bar Beach'i, teknelerimizi avantajlı paket içeriklerine dahil ediyoruz. Özel jet ve karayolu ulaşım firmaları ile özel anlaşmalar yaptık. Yurtiçinden ya da yurtdışından gelip bu sistemleri kullanmak isteyenlere özel fiyatlandırmalar sağlıyoruz.

Bütün bunlara rağmen sektörün desteğe de ihtiyacı var sınırım. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Salgın sürecinde önceliklerimiz, istihdamı korumak oldu. Bu kapsamda sektöre verilen desteklerin bir süre daha uzatılmasının yararlı olacağını düşünüyorum. En büyük gider olarak personel ve enerji var. Enerji çok büyük bir yük oluyor. Desteklerin ağustos sonuna kadar uzatılmasıyla el birliği ile sektörümüz zor günleri geride bırakır.

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.