Şirin Yalçın, Rosella Karabacak İle Özel Röportaj

İmrendiren dostluklarını zamanla iş ortaklığına dönüştüren cemiyet hayatının ünlü isimlerinden Şirin Yalçın ve Rosella Karabacak ile hem özel hayatları hem de iş ortaklıklarındaki en güncel heyecanlarını konuşmak üzere bir araya geldik

Şirin Yalçın Ve Rosella Karabacak İle Özel Röportaj

Röportaj: İrem Orhan

Fotoğraflar: Cengiz Dikbaş


Kurucusu oldukları dekorasyon mağazası Sırmaison ile dekorasyon dünyasında fark yaratan işler ortaya koyan cemiyet hayatının sevilen isimlerinden Şirin Yalçın ve Rosella Karabacak, konu iş olunca her daim yenilikler peşinde koşmaktan usanmayanlardan. Değişimi seviyorlar ve onu bir stres unsuru olarak görmek yerine, yeni şeyler üretmek konusunda itici güç olarak görüyorlar. Bulundukları sektörde her daim değişimin öncüsü olmayı başarmış bu iki başarılı ortak şimdilerde ise güncel girişimleri Sırsecond’ı kurmanın heyecanı içindeler. En yeni heyecanları ve yılları aşan dostluklarında geldikleri noktayı konuşmak üzere iki dost ve ortakla Bebek’teki mağazalarında buluştuk; özel bir röportaj ve keyifli bir çekim gerçekleştirdik.


Günceli yakalamak, hep yeni kalmak konusunda her daim kendiyle yarışanlardansınız; şimdilerde sizinle ilgili ne gibi yenilikler bekliyor bizi?

 

Şirin Yalçın: Öncelikle markamız Sırmaison ile biz, her zaman müşterilerimizin taleplerini karşılayamaya gayret gösteriyoruz. Yeni girişimimiz ‘Sırsecond’ın kuruluş fikri de bu sebeple ortaya çıktı. Sırmaison markamızdaki ürünleri alan bazı müşterilerimiz, daha önce satın aldıkları aksesuarlarına ikinci bir şans vermek ve satışa sunmak istediler. Bizim bu girişimimiz müşterilerimizden gelen istek üzerine şekillendi. Gerek Sırmaison’da bulunan markaların gerekse, dünya çapında marka olmuş ürünlerin ikinci el satışını gerçekleştirmek üzere Sırsecond’ı kurduk.


Rosella Karabacak: Sırmaison çatısı altında kurulan Sırsecond, müşteri talepleriyle oluştuğu gibi, bizim hayat görüşümüzle de çok örtüştü. Özenle seçilen ürünlerin değeri bozulmadan bir başka tüketiciye ulaşıyor olması oldukça önemli. Aynı zamanda ürünün kullanım ömrünün uzayıp değerini koruyor olması da çok güzel. Ürünlerin online sergilenmesi, sırmaison.com web sitesinde yapılıyor. Ayrıca, ürünleri görmek isteyen müşterilerimiz Bebek mağazamızda da görebilirler.

 

Bu girişimlerinizle ilgili aldığınız geri dönüşler neler?

 

Ş.Y: Bildiğiniz gibi, mevcut toplumda tüketim oldukça arttı. Müşterilerimizin arzusu da evdeki kullanmadıkları ürünleri satıp aile bütçelerine katkıda bulunmak olduğu için Sırsecond girişimi onları mutlu etti.


R.K: Şirin’in de bahsettiği gibi, hepimizin evlerinde severek kullandığımız fakat renk, desen ve doku olarak bize hitap etmeyen ancak marka değerine güvendiğimiz ürünlere ikinci şans vermek bizi motive etti. Sırmaison’un profesyonel ekibi tarafından son kontrolleri yapılarak Sırsecond’da satışa sunulan ürünlerin hasarsız ve az kullanılmış olduğunu bilmek müşterilerimizi memnun ediyor.


Şirin Yalçın


Peki, bahsettiğiniz bu yenilikler haricinde sizin tarafta başka gelişmeler var mı bizimle paylaşmak isteyeceğiniz?

 

Ş.Y: Sırmaison ilk kurulduğundan beri amacımız, en seçkin dünya markalarını ve son trend yenilikleri mağazalarımızda bulundurmak. Bu çerçevede sezondaki yenilikleri takip etmek ve kendimizi güncellemek için ülke dışı ve ülke içindeki fuarlara gidiyoruz. Türk tasarımcıların bizim için her zaman önemli olduğunu biliyoruz. Aynı zamanda kadın girişimine destek olmak üzere, yeni bir girişim içindeyiz. Anadolu’daki kadınlarımızın el emeği ürünleri de çok yakında mağazalarımızda olacak.


R.K: Yeniliklere yenilerini dahil etmekten mutlu oluyoruz. Sırmaison markamız başta olmak üzere, diğer girişimlerimizde de kadın yöneticiler çoğunlukta, her fırsatta kadının başarısına ve yaratıcılığına inancımız tam olduğunu biliyoruz.

 

İki ortak sürekli kendini yenileyen bir yapıya sahipsiniz. İçinizdeki yenilik arzusu kaynağını nereden alıyor?

 

Ş.Y: Kişinin tercihleri ve eğilimleri kendi geleceğini belirler. Yeniliğe açık olmak, değişimi stres sebebi görmekten çok yeni yollar denemenin avantajına odaklanır. Ben de, fikir geliştirmeyi farklı düşüncelere ulaşmada fırsat olarak görüyorum. Değişimin sonucunu kontrol edememekle, düzenli çalışmanın getirisine sahip oluyoruz.

 

Diğer yandan çokta çalışkan insanlarsınız, içinizdeki sürekli üretme tutkusunun motivasyonunu nasıl sağlıyorsunuz?

 

R.K: İnsanı en çok motive eden unsurlardan biri üretkenliktir. Üretken insanın fakındalığı üstüne çok çalışması gerektiğini düşünüyorum. Örneğin mükemmeliyetçilik, kişilerin hedeflerine ulaşmalarını zorlaştırabilir. Ben iyi olanın yeterli olduğuna güveniyorum. Üretken insanların başarıya ulaşmalarında gerçekçi düşünmek, zaman yönetimi ve takım çalışması gerçekten çok önemli... Ben de kendi adıma bu unsurları benimsemeye çalışıyorum.

,

Rosella Karabacak


İş ortağı olmanın ötesinde iki yakın dostsunuz da. En yakın arkadaşınızla çalışmanın keyifli yanları nelerdir dersiniz?

 

Ş.Y: Sizin de bahsettiğiniz gibi biz Rosella ile çok iyi dostuz. Dostluğumuzun en önemli dayanağı birbirimize olan sevgi, saygı ve güvenimiz. Sırmaison’da bana bu güzel dostluğu güçlendirme fırsatı verdiği için çok şanslı olduğumu düşünüyorum.


R.K: Şirin’e bu güzel cümleleri için teşekkür ederim. Cicero’nun dediği gibi; “Dostluk sadece iki iyi insan arasında kurulabilir.” Biz de Şirin ile iyi insan olmak, iyi işler çıkarmak için bir yola baş koyduk. Bu değerleri ortak yürüttüğümüz için çok mutluyum.

 

Sona doğru yaklaşırken dekorasyon dünyası ile ilgili konulara da değinmeden geçmeyelim; son dönemde öne çıkan trendler neler?

 

R.K: Dekorasyon trendlerinin daha da kişiselleştiğini söyleyebilirim. Artık hayat görüşleri, motivasyon dürtüleri kişilerin evlerine yansıyor. İnsanın yaşamını yansıtan tasarımlar ve motifler ön plana çıkıyor. Aynı marka içindeki farklı ürünler birbirleri ile birleştirilerek mix-match yöntemiyle zenginleşiyor. Pastel renkler, mat işlenmemiş tahtalar, metal parlaklıklarla çeşitleniyor. Mobilyanın doğal halleri evleri daha da sıcaklaştırıyor. Aksesuar olarak kullanılan doğal taşlar, halatlar, deri detaylar evlerde doğallık ambiyansını yaratıyor.


Şık bir davet masasının en önemli detayları neler size göre?

 

Ş.Y: Son dönemde dünya ve bunu estetik bir şekilde sunmak öne çıkıyor. Hazırladığımız sofralarda alışılagelmiş renkleri ve süsleri kullanmak yerine temsil ettiğimiz ürünlerle gözümüzü, gönlümüzü açan sofralar kuruyoruz. Bize göre, güzel ve şık bir davet sofrasında misafirlerin keyifle sohbet edeceği ve rahat olabilecekleri bir düzen olmalıdır. Bu anlamda, sofranın çok kalabalık, şamdanların ve çiçeklerin çok yüksek olmamasına hep dikkat ediyoruz. Sırmaison stilini davet sofralarına yansıtırken farklı objeleri, farklı materyallerle karıştırıp sergilemeyi tercih ediyoruz.


R.K: Masa kurarken, çiçekler ve mumlar olmazsa olmazım. Değişik birçok aksesuarı bir arada kullanmayı seviyorum. Bazen cam objeleri bazen de tahta ve mermer objeleri masada görebilirsiniz. Ben evimde aksesuar olarak antika objeleri, uzun yıllar içinde severek topladığım Beykoz camlarını, modern yemek takımları ile beraber kullanıyorum. Modern görünüm hoşuma gidiyor ama aynı zamanda yaşanmışlığa çok önem veriyorum. Keyifli sohbetlerin olduğu davet masasında şıklık kadar konfor ve rahatlık da oldukça önemli...


6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.