
Tümay ile turizm sektörünü konuştuk

Tümay ile turizm sektörünü konuştuk

Röportaj:Bade ÇAKAR
Fotoğraflar:Koray IŞIK
Los Angeles, New York, San Francisco, South Beach ve Londra'dan sonra Karaköy'de yeni otelini açan Morgans Group, İstanbul'da butik otel kavramına yeni bir anlam kazandırdı. Kerem Tümay'ın Türkiye'ye getirdiği ve turizm danışmanlığını yaptığı Morgans 10 Karaköy, sıcak atmosferi ve başarılı hizmetiyle misafirlerine ev rahatlığını en lüks şekilde sunuyor. Karaköy'ün şık mekanında bir araya geldiğimiz Kerem Tümay ile İstanbul'daki turizm gelişimini ve 10 Karaköy'ün hızlayükselen başarı grafiğini konuştuk.
Tümay Management olarak bir danışmanlık şirketiniz var. Morgans ile bir araya gelişiniz nasıl oldu?
Kerem Tümay: Ben otelcilik hayatıma Palmalive'in Başkan Yardımcılığı ile başladım. Orada Edition ve Billionaire'in Türkiye'ye gelmesine ön ayak oldum. Daha sonra Bodrum'daki marinanın açılmasında yer aldım. Zaten 2001'den beri babamla birlikte mimarlık ofisimde çalışıyorum. Edition'da mimarlık nosyonunu üstlenmiştim. Hem project management'ını yapıyorduk hem de işletme grubunun Türkiye'ye gelmesindeki bağı ben kurmuştum. Bu projeyi tamamladıktan sonra şirketime geri döndüm. Buranın yatırımcısı İsmail Ekşioğlu ile tanıştım ve o, Karaköy'de bir yer yapmayı düşününce Morgans otel fikri doğdu.
Butik otel konsepti sizce tam olarak ne demek?
Tümay: Butik otelleri çok seviyorum. Hayat artık yavaş yavaş butik otellere dönüyor. İnsanlar tatillerini artık daha küçük konsept yerlerde geçirerek rahatlama üzerine kurdu. Butik otel dediğimiz zaman herkes küçük otel olarak düşünüyor ancak bu doğru değil. Butik otel demek, müşterinin birebir hizmet alabildiği ve yeme içmenin kuvvetli olduğu mekan demek.
Butik otel kavramı son zamanlarda popüler olmaya başladı. Ancak İstanbul'da butik otel olarak geçen mekan sayılı. Müşteriler, butik otellere nasıl bakıyor?
Tümay: Baktığımız zaman İstanbul'da butik oteliniz varsa sizin müşteri portföyünüz Türkiye'den gelenler değil, daha çok yurtdışından misafirler oluyor. Yurtdışından gelen misafirler de zaten markalara geliyor. Bunu da şu şekilde test ettik; bu otel açılmadan önce websitesinden satışa çıktı ve ilk müşterisini 48 saat içinde aldı. Morgans grubu tercih etmemin nedeniyse dünyada butik otel kavramını bulmuş ilk grup olması. Miami'deki Delano Hotel, butik olarak ilk hissedilen otellerden biri. Bu konsepti yakından takip eden biri olarak çok hoşuma gidiyordu. Karaköy'de de böyle bir markanın iyi olacağını düşündüm. İsmail Bey'in sıcak bakması, benim daha evvel oradaki bağlantılarımın olmasıyla bağlantı kuruldu. Onlar da burayı görünce bu işe başladık. Benim ilk danışmanlık yaptığım otel de burası oldu.
Tümay ile turizm sektörünü konuştuk

Tümay Management adı altında kurulan danışmanlık şirketiniz tam olarak nasıl hizmet veriyor?
Tümay: Mimarlık geçmişimden dolayı mimari bir danışmanlık yapıyorum. Aynı zamanda konsept danışmanlığı yapıyorum. Yurtdışında oturmuş konseptleri Türkiye'ye uyarlamak gerekiyor. Bu deneyimi de babam Adana Hilton'da, ben de Edition Hotel'de birlikte tecrübe ettik. Morgan 10 Karaköy'de yabancı bir konsept yok, tamamen Sinan Kafadar'ın mimarisi. 'Originals' markasında bölgeye uygun konsepti siz yaratıyorsunuz, onlar onaylıyor. Kendi kimliğinizi yansıtabiliyorsunuz mekanlara.
Çok fazla dünyaca ünlü zincir otel İstanbul'da yer almaya başladı. Bu durum otelcilik sektörüne iyi mi, yoksa kötü mü yansır?
Tümay: Butik otel dediğimiz zaman İstanbul'da çok fazla yok. İnsanlar tatile geliyorsa, belirli bölgeleri seçiyor. Bu yüzden misafirlerimize sunacağımız butik otelleri daha yeni açıyoruz. Türkiye'de yapılan konferans sayısı çok, bu yüzden iş otelleri hep dolu ve daha da ihtiyaç var.
Otel seçeneği arttıkça fiyat aralıkları da değişiyor. Daha uygun otel seçenekleri bulunabiliyor. Bu durum sizi etki ediyor mu?
Tümay: Belirli kategorideki insanlar, belirli hizmetleri almak için geliyorlar. Biz de bunlara hedef kitle olarak bakıyoruz. Bu kişiler de zaten sadece yatmak için gelen turistler değil. Hizmet bekleyenler ve harcaması yüksek gelenler, bize hitap ediyor. Şu anda da zaten harcaması yüksek turistler İstanbul'a gelmeye başladı.
Tümay ile turizm sektörünü konuştuk

Morgans bir Amerikan markası. Oradan bu ismi getirirken turizm anlayışları çakıştı mı?
Tümay: Avrupa ile Türkiye çok yakın ama Amerika ile Türkiye arasında fark var. Çünkü onlarda oda küçük olsun, insanlar dışarıda vakit geçirsin mantığı var. Avrupa'dan gelenler odasında biraz olsun rahat etmek ister. Bunu da yaşanan tecrübelerle karşı tarafa ispatlıyorsunuz. Orta yol bulunuyor.
Özellikle Karaköy'ü tercih etme nedeniniz nedir?
Tümay: Karaköy çok zor bir yer. Yeme içme konusunda belirli bir yere geldi ama otelcilik anlamında biz ilk yabancı zinciriz. İlk olunca bazı zorlukları var. Beyoğlu, Sultanahmet'e göre daha az bilinen bir rota. Ama iki-üç yıl sonra Karaköy ciddi bir turizm merkezi olacak ve ilk oteli açanın da avantajı bizde olacak. Çünkü daha sonra yer bulmak çok zor olacak. Diğer markalar da gelmek istiyor şu an.
Tümay ile turizm sektörünü konuştuk

Morgans grubun başka rotalarda planları var mı?
Tümay: Çeşme'de bir planımız var. Delano projesi var, şu an da geliştirme safhasında. Morgan Türkiye'yi çok istiyor, bunun iyi yatırım olduğunun farkındalar.