
'Uluslararası markaların ilk tercihiyiz'

'Uluslararası markaların ilk tercihiyiz'

Röportaj: Bade ÇAKAR
Fotoğraflar: Serkan ŞENTÜRK
1986 yılından beri Türkiye'de dünyaca ünlü birçok markayı temsil eden Ersa Saat, Türkiye saat sektörünün en önemli isimlerinin başında geliyor. 30 yılını geride bırakan firma, her zaman geleceği düşünerek ilerliyor ve başarılarına yenilerini eklemeyi hedefliyor. Uluslararası markaların ilk tercihi olan Ersa Saat'in 30 yıldır koruduğu başarısını, gelecek planlarını ve saat sektöründeki en son yeniliklerini Ersa Saat Pazarlama Müdürü Pınar Baykal ile bir araya gelerek konuştuk.
Pınar Hanım ilk olarak biraz bize kendinizden bahsedebilir misiniz? Bu sektöre girişiniz nasıl oldu?
Pınar Baykal: Hacettepe Üniversitesi Mütercim Tercümanlık bölümünü bitirdikten sonra uzun yıllar, önce turizm sektöründe, daha sonra da kozmetik sektöründe çalıştım. Her iki sektörde de marka yönetimi, iletişim, reklam ve pazarlama alanlarında çalışmalarım oldu.
Ersa Saat ile bir araya gelişiniz nasıl oldu?
Baykal: Uzun zamandır saat ve aksesuar sektörü ilgimi çekiyordu. Ersa Saat de Türkiye'de saat sektörünün en önemli ve köklü firmalarından biri. Birlikte güzel işler ve projeler yapabileceğimize inanarak bir araya geldik.
1986 yılından bu yana saat sektöründe faaliyet gösteren Ersa Saat, dünyaca ünlü birçok markanın da Türkiye temsilciliğini üstleniyor. Hangi markaları şu an temsil ediyorsunuz?
Baykal: Casio, Puma, Pierre Cardin, Bulova, Suunto, Bruno Söhnle, Harley Davidson, Ferre Milano, Swiss Military Hanowa ve Timberland markalarının Türkiye distribütörlüğünü sürdürmekteyiz. Bu markaların yanı sıra, yakın zamanda Rochas Paris, Retro ve Escape markalarını da aramıza katarak, temsilciğini üstlendiğimiz marka sayısını 13'e çıkarmış bulunuyoruz.
'Uluslararası markaların ilk tercihiyiz'

Dünyaca ünlü markalarla bir araya gelişiniz nasıl oldu? Niye sizi tercih ettiler?
Baykal: Uluslararası markaların distribütör arayışlarında en büyük beklentilerinin, markalarını en iyi ve doğru şekilde temsil edebilecek, markalarının imajını koruyup geliştirebilecek deneyimli bir firma bulabilmek olduğunu söyleyebilirim. Ersa Saat de 30 yıllık deneyimi ve sektördeki başarısı ile Türkiye'de distribütör arayan uluslararası markaların ilk tercihi oluyor.
Ersa olarak bu yıl 30. yılınızı kutluyorsunuz. 30 yıldır sektörde yer alabilmek büyük bir başarı... Siz bu başarıyı neye bağlıyorsunuz?
Baykal: Portföyümüze düzenli olarak yeni markalar katıyoruz. Ancak yeni bir markanın distribütörlüğünü alırken, öncelikle Türkiye'deki saat piyasasında bu markanın bilinirliğine ve bizim marka portföyümüze uygunluğuna da dikkat ediyoruz. Trendleri ve yenilikleri takip edip, bunlara göre aksiyon alarak sektördeki konumumuzu canlı tutmak için elimizden geleni yapıyoruz. Yönetim Kurulu Başkanımız Mustafa Ergün, innovasyona önem veren, girişimci ruha sahip bir ekibi Ersa Saat çatısı altında bir araya getirdi, bu da tekrarlardan uzak, yenilikçi bir firma olarak sektörde öne çıkmamızı sağlıyor.
Saat, basit bir aksesuar olmaktan çıktı artık. Daha çok stil tamamlayıcı ve şık bir stil için ihtiyaç olarak görülüyor. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Baykal: Kesinlikle, insanlar artık sadece zamanı öğrenmek için saat almıyorlar. Eskiden 1 veya en fazla 2 saatimiz olurken, şimdi her tarza ve her kombine uyacak saatlerimiz var. Spor, klasik, taşlı, renkli gibi çok çeşitli tarzda saatleri, kombinlerimizi şık bir dokunuşla tamamlamak için kullanıyoruz. Kadınlar saati artık bir takı gibi görürken, erkekler için ise kendilerini ifade edebilecekleri ve tarzlarını tamamlayabilecekleri alternatifsiz tek aksesuarları olarak görüyorlar.
Saatte tüketici tercihleri ne yönde değişiyor?
Baykal: Günümüzde moda, her sektörde olduğu gibi saat sektöründe de tüketici tercihlerini etkileyen en önemli unsurlardan biri haline geldi. Saatseverler de trendleri yakından takip ediyor ve sezonun modasına uygun saatleri tercih ediyorlar. Bunun yanı sıra, halen moda markaları yerine saat markalarını tercih etmekten vazgeçmeyen, koleksiyoner bir tüketici kitlesi de bulunuyor.
'Uluslararası markaların ilk tercihiyiz'

Peki, saatlerin modası da giyimde olduğu gibi her sezon değişiyor mu? Mesela 2016 yılının saat modasında neler trend?
Baykal: Geçen yıl olduğu gibi, bu yıla da trend renk olarak lacivert damga vuracak. Kadranlarda ve deri kordonlarda bu rengin çeşitli tonlarının sıklıkla kullanıldığını göreceğiz. Metal kordonlu saatlerde ise rose renk ağırlıklı olarak göze çarpacak. Bildiğiniz gibi, rose renk, takılarda da son derece moda ve çok beğenilerek kullanılıyor. Bu sezonun bir diğer trendi de sedef. Birçok marka şık ve zarif sedef kadranlı modeller tasarlıyor olacak. Ayrıca bu yıl yine nato kayışların öne çıkacağı bir yıl olacak. Özellikle erkek modellerinde, çeşitli kumaş ve renk alternatiflerinden üretilen nato kayışlar, spor bir tarzı benimsemiş erkeklerin tercihi olmaya devam edecek.
Asla modası geçmeyecek, klasik olan modeller neler?
Baykal: Kahverengi ve siyah deri kordonlardan, kronometreli modellerden asla vazgeçilmeyeceğini düşünüyorum.
Gelecek için Ersa Saat olarak planlarınız neler?
Baykal: Kurulduğumuz günden bu yana rekabet yapısı kuvvetli dünya markalarını şirket portföyümüze katarak Türk tüketicisi ile buluşturuyoruz. Önümüzdeki dönemlerde de, dünyaca ünlü markaların temsilciliğini üstlenerek büyümeye devam etmeyi hedefliyoruz.
Son olarak eklemek istediğiniz bir şey var mı?
Baykal: Geçtiğimiz yılın ortalarında, bizi çok heyecanlandıran Casio G-Shock İstanbul Özel Koleksiyonu projesini hazırlayarak iş ortağımız Casio'nun yöneticilerine sunduk. Onlar da bu projeyi çok olumlu karşıladılar ve böylece dünyada ilk defa global bir saat markası, bir şehirden esinlenerek saat tasarlamış oldu. Sınırlı sayıda ürettiğimiz G-Shock İstanbul Özel Koleksiyonu, 24 saat yaşayan şehir İstanbul'un simgelerini; Boğaziçi Köprüsü, Kız Kulesi, şehir hatları vapuru ve martıları, üzerinde taşıyor. İstanbul'un asırlardır süregelen sağlam duruşu ve dinamizmi tam olarak G-Shock'un özelliklerini yansıttığı için çok içimize sinen bir proje oldu. Saatleri siyah, kırmızı ve beyaz olarak üç farklı renkte tasarladık ve her saati G-Shock İstanbul tişört hediyesiyle satışa sunduk. Umuyoruz bu koleksiyon İstanbul tutkunlarının ve koleksiyonerlerin gözdesi olacak.