''Tasarımlarımızda kadının gücüne atıfta bulunuyoruz''

Tasarımda cesur çizgisiyle fark yaratan, ortaya koyduğu ürünlerle kurulduğu ilk günden beri moda sahnesinin dikkat çekenleri arasına giren Rhodochrosite markası kurucusu Cemre İnan ile buluştuk, her detayıyla birebir ilgilendiği markasını konuştuk.

''Tasarımlarımızda kadının gücüne atıfta bulunuyoruz''

RÖPORTAJ İREM ORHAN
FOTOĞRAF BETÜL YAZICIOĞLU

Tasarımcı Cemre İnan'ın 2021 yılında kurduğu çiçeği burnunda markası Rhodocohrosite'in ilk koleksiyonu 'Take my Breath Away', yakın zamanda Beymen, Harvey Nichols ve Lafayette Doha'da yerini aldı. Markaya adını veren Rhodochrosite, değerli aura taşından ilham alıyor ve bu çağdaş koleksiyon tasarımcının sofistike algısı ile farklı dünya kültürlerini vurgulayan vizyonuna atıfta bulunuyor. Koleksiyonda yer alan tasarımların detaylarına baktığımızda ise iç içe geçmiş formların birbiri ile diyalog halinde oluşunu net bir şekilde görebiliyorsunuz. Şimdilerde yeni üretimlerinin heyecanını yaşayan Cemre İnan ile Maslak 42'deki showroom'unda buluştuk, markasına dair konuştuk.

Marka hikayeniz nasıl başladı? Rhodocohrosite nasıl doğdu?
Rhodochrosite'ın çıkış hikayesi aslında benim kendi üzerimde görmek isteyip ama arayıp da bulamadığım tasarımların eksikliklerini hissetmiş olmam ile başlıyor. Bu durum beni daha fazla üretmeye ve yeni şeyler deneyimlemeye teşvik etti. Keyif alarak tasarladığım parçaların başkaları tarafından sevilip giyileceği fikri beni çok heyecanlandırdı. İşte buradan hareketle de Rhodochrosite'ı hayata geçirmeyi planladım.

Marka adınız da hayli dikkat çekici, özel bir anlamı var mı? Bu ismi seçmenizin sebeplerine değinmek ister misiniz?
Rhodochrosite aslında doğada bulunan aura taşı olarak biliniyor. Bu taşın duygusal yönde kişiye rehberlik etmesi benim en büyük ilham kaynağım oldu. Marka kimliğinin oluşum sürecinde kadınların güçlü ve feminen yönlerini ele aldığım zamanda ise Rhodochrosite taşının özelliklerinin ve enerjisinin bu yarattığımız kadının kimliğiyle uyuşması ve benzer yönler taşıması, markaya bu ismi seçmemde çok yardımcı oldu.

Her şeyin büyük bir dönüşüm sürecinden geçtiği bu pandemi sürecinde, marka kurmak biraz da cesaret işi gibi. Siz motivasyon gücünüzü nereden aldınız?
Bu dönem herkes gibi beni de çok karamsarlığa sürükledi fakat evde geçirdiğimiz bu zamanlarda da bireysel anlamda kendimizi dinleme ve keşfetme zamanı yakaladık. Yapmak istediklerimi gözden geçirdiğimde ise bir şeyler üretmenin ve tasarlamanın beni çok motive ettiğini ve heyecanlandırdığını gördüm. Rhodochrosite'ı bu motivasyonla hayata geçirdim.

Tasarım felsefenizi nasıl tanımlarsınız? İlham aldığınız farklı kültürler var mı?
Rhodochrosite'ı hayata geçirirken amacımız kalıpları yıkmaktı. Cesur, güçlü ve yeniliklerden keyif alan kadınlara hitap eden bir dünya yaratmak istedik. Özgüveni yüksek ve dikkat çekmekten korkmayan kadınlar için tasarımlarımızda alışılagelmişin dışında formlar ve desenler kullanarak bu yolculuğa başladık.

Güncel haliyle ürün çeşitliliğinizde neler var, son koleksiyonlarınız hakkında neler söylersiniz?
Bizim üretim sürecindeki felsefimiz kumaşları farklı aksesuar ve formlar ile bir araya getirme. Olağan güzellik algısının yıkıldığı bu dönemde farklı tasarımlarla modern ve yenilikçi çağa uyum sağlayacak tasarımlar ortaya çıkarmak bizim için çok değerli bir süreç. Son koleksiyona değinecek olursak, özellikle metal aksesuarlar ile örme kumaş grubunun bütünlüğünü, daha önce deneyimlememiş olduğumuz ve bizi çok heyecanlandıran denim kumaşını, klasikleşmiş algının dışına çıkarak farklı formlar ve aksesuarlarla ile bir araya getirmek istedik.

İçinde bulunduğunuz sektörde her gün pek çok yeni marka doğuyor. Sizi diğerlerinden farklı kılan özelliğiniz nedir?
Rhodochrosite eşsiz bir ustalıkla, kadının çekiciliğinden gelen gücüne atıfta bulunan romantizm, kadınsılık ve duyarlılık gibi karakteristik kavramları kucaklayan sofistike zarafet gibi, iki belirgin özelliği birleştiren modern bir koleksiyon yaratmayı amaçlıyor. Bu fikir, şık görünmenin tadını çıkaran, güçlü, kendine güvenen bağımsız kadınlar için düşünüldü. Koleksiyonumuz kadını şuh, çekici ve benzersiz bir estetiğe sahip olarak tanımlıyor. Bu noktada özgünleşerek birçok marka gibi farklılık yarattığımızı söyleyebiliriz.

Bir tasarımcı olarak sizin tasarlamayı en sevdiğiniz parça hangisi?
Aslında birçok parçayı deneyimleyip, tasarlamayı çok seviyorum. Fakat beni çok heyecanlandırarak tasarladığım parçalar genellikle alt giyim grubu oluyor.

Koleksiyona ulaşmak isteyenler nerelerden erişebilirler?
Evet, özel bir showroom'umuz bulunuyor. Ayrıca Türkiye'de lokal olarak Beymen mağazalarında yer almaktayız.

Markanızla ilgili gelecek planlarınızdan bahsetmek ister misiniz?
Planlarım arasında farklı kültür ve vizyonlardaki pazarlarda daha çok marka bilinirliğini sağlamayı düşünüyorum. Avrupa'da bizi temsil eden showroomlarla işbirliklerimiz devam ediyor. Markamızı daha çok ülkede tanıtmak ve insanların beğenisine sunmak istiyoruz.

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.