Yeni jenerasyonun stil ikonu: Billie Eilish

Seksi dekolteler içindeki Rihanna'ların, Miley Cyrus’ların, Lady Gaga’ların modası geçti. Şimdi, bedeninden çok yeteneğini sahneye koyan Billie Eilish’ın dönemi! 18 yaşındaki yetenekli sanatçı, kendi yarattığı tarzla sadece gençleri değil, büyük moda devl

Yeni jenerasyonun stil ikonu: Billie Eilish

HABER NAZAN ORTAÇ nazan.ortac@sabah.com.tr

Modayı müzikten ayrı düşünemeyiz. Beatles'ın, Rolling Stones'un, Elvis'in, Madonna'nın, Kurt Cobain'in stilleriyle birer moda ikonuna dönüştüğünü kim inkar edebilir? Her 10 senede bir müziğin ve starların değişmesiyle moda da devinim geçiriyor. Milenyum kuşağı, kıyameti beklerken, depresifl ikle içine kapanmıştı. Kıyametin kopmadığı gören bir sonraki kuşak kendini hedonist zevklere verdi. Böylece 2010'lu yıllar, seksiliğin öne çıktığı yıllar oldu. Bu yıllarda star olan ve gençleri peşinde sürükleyen Rihanna, Miley Cyrus, Lady Gaga, Beyonce, Taylor Swift gibi yıldızlar soyundukça soyundu, birbirinden cüretkar video kliplere imza attı. Ancak bir 10 yılın sonuna doğru yaklaşırken, yeni gelişen genç neslin bu seksi şovlara hiç iştahı olmadığı ortaya çıktı. Büyük prodüksiyonlardan ziyade samimi yaklaşımlara prim verdiler ve kendi yıldızlarını yarattılar: Billie Eilish. İlk müzik çalışmalarını 14 yaşında Youtube üzerinden yayınlayan Eilish, ilk single'ı 'Ocean Eyes' ile Spotify'da 194 milyondan fazla dinlenerek dikkatleri üzerine çekti. Profesyonel stüdyo yerine abisinin odasında, onun bilgisayarında yaptığı şarkıları, kendi yaşıtlarında karşılık buldu ve Billie kısa sürede en çok tanınan müzik yıldızlarından oldu. Geçtiğimiz Grammy töreninden 5 ödülle dönen sanatçı, kendine has stiliyle de dikkat çekti.

(OSCAR ÖDÜL TÖRENİNDE GİYDİĞİ CHANEL TAKIMIYLA MODA OTORİTELERİNİN AKLINI UÇURDU! HERKESİN AKLINA TEK ŞEY GELDİ; "COCO CHANEL GÖRSEYDİ, NE DERDİ?" ANCAK ÇAĞ ARTIK BAMBAŞKA VE MODA DA ÖYLE...)

Bedeninden memnun olmayan her ergen gibi kendini çuval gibi giysilerin arkasına sakladı. Dev hoodie'ler, büyük beden pantolonlar, kaba ayakkabılar ve sıra dışı aksesuarlar imzası haline geldi. Yaşıtlarını peşinden sürükleyen bu modaya, endüstri de kayıtsız kalamadı. Büyük moda devleri, Billie Eilish'i giydirmek için adeta kapısında kuyruk oldu!

Chanel'den Louis Vuitton'a, Burberry'den Gucci'ye, modanın en büyükleri ona özel kostüm tasarlıyor, ona ithafen koleksiyon çıkartıyor ve böylece yaşları 14-18 arasında değişen yeni bir kitleye de ulaşmayı hedefliyor. H&M, Bershka, Urban Outfitters gibi hazır giyim markaları da Billie'yi yakından takip ediyor. Birlikte hazırladıkları koleksiyonlar, büyük ilgi görüyor, anında yok satıyor.

(PRADA VE BURBERRY'NİN ONUN İÇİN HAZIRLADIĞI KIRMIZI HALI KIYAFETLERİ BÜYÜK İLGİ UYANDIRDI. BURBERRY'NİN ONUN İÇİN YENİDEN TASARLARDIĞI KLASİK TRENÇKOTU, MODASEVERLERİN 'MUST HAVE' LİSTESİNDE)

'Tomboy-Baggy Look' olarak adlandırılan, biraz erkeksi, biraz salaş stili, kesinlikte seksilikten uzak. Yine de kadınsı detaylardan vazgeçmiyor; bol mücevher, upuzun tırnaklar, güçlü bir makyaj ve farklı saç renkleri... Modanın yeni yin-yang'ını ortaya koyan Eilish, bir röportajında vücudundan memnun olmadığı zamanlar olduğunu itiraf etti ama asıl derdini böyle anlatıyor: "Dünyanın, benim bedenim hakkında bir fikri olmasını istemiyorum. Zayıf mı, şişman mı, poposu mu düz? Tüm bu soruların muhatabı olmak istemiyorum."

Billie Eillish, kendi şahsına münasır 18 yaşında genç bir kız. Sadece kendi olmak istiyor; kendi sanatını kendi istediği gibi yapmak istiyor. Bir performans sanatçısı gibi bedenini, bir önceki kuşağın seksilik anlayışından çok uzakta, bambaşka bir enstrüman olarak kullanıyor. Tüm dünyanın kadınları soktuğu kalıbı ve klişe rol modellerini reddediyor. Müthiş müziğini de göz ardı etmemek gerekiyor tabii ki! Ve onu takip edenlerin, 'Billie Eillish' adını duyduklarında ilk aklına gelen de o oluyor zaten...

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.