RÖPORTAJ GÜLÇİN İŞLER FIRAT gulcin.firat@sabah.com.tr
Bundan 5 yıl önce kurulan Knitss, lüks segmentinde, özgün sayıda üretim yapan triko koleksiyonlarıyla öne çıkan triko markası. Markanın kurucusu ve kreatif direktörü, tekstilci bir ailede yetişen genç girişimci Duygu Boz ile marka kurma hikayesini ve 5 yılda bir Türk markası olarak lüks segmentte yakaladıkları özgünlüğü ve başarıyı konuştuk. Boz şu sıralar, yeni koleksiyonlarını oluştururken sürdürülebilirlik üzerine düşünerek ürünlerini tasarladıklarının da altını çiziyor.
Knitss 2015 yılında kuruldu. 5 yılda markanın geldiği noktayı nasıl değerlendiriyorsunuz?
Knitss'in beş yılda geldiği nokta hayallerimin ötesinde... Her sezon, markanın vizyonunu ve tasarım gücünü yansıtan koleksiyonların daha geniş kitlelere ulaşıyor olması bizleri daha iyisini yapmak için motive ediyor. Türkiye'deki mağazalarımızda müşterimizle birebir buluşmak, sezon hikayemizi aktarmak, müşterilerimizin beğeni ve görüşlerini almak bizim için çok değerli.
Moda dünyasında hangi kulvarda yer alıyor? Knitss kadını kimdir?
Markamız moda dünyasında ulaşılabilir lüks segmentinde triko koleksiyonlar sunan bir marka olarak yer alıyor. Kullandığımız materyaller ve iplikler göz önüne alındığında özgün ve kaliteden ödün vermeyen bir markayız. Sadece % 100 İtalyan iplikleri kullanıyoruz. Bu doğrultuda hitap ettiğimiz kitle ne istediğini bilen, kaliteden ödün vermeyen, kendine güvenen stil sahibi kadınlar. Kalite-memnuniyet anlayışımız ve tasarım gücümüz bizi piyasadaki markalardan ayrıştıran ve müşterilerimizle sadakate dayalı ilişki kurmamızı sağlayan en temel özelliklerden.
Knitss yeni sezon koleksiyonundan bahsedelim, öne çıkan renkler, dokular neler ve koleksiyonda neler göreceğiz?
İlkbahar-Yaz ''Summer and the City'' koleksiyonu, metropol şehrin hızını geride bırakıp özgürlüğün ve bohem ruhun tasasız hayat biçiminden ilhamla güçlü stillere ilham veriyor. Özgün desenler, örgü oyunları ve sürpriz renk birlikteliklerini sıkça göreceğimiz konfor ve stil odaklı kombinlerin sunulduğu bir koleksiyon. Günümüzde metropol yaşamın simgesi olan rezidans çatısında İstanbul manzarası eşliğinde modern ve etniğin bir arada sunulduğu dekorla çekimi gerçekleştirdik. Çekimde zıtlıkların uyumunu bir araya getirerek güçlü imaj ve görsel kareler yakaladık. Yaz mevsimini birbirinden ince triko kombinlerle renklendirdiğimiz bu sezon kendine güvenen güçlü kadınların gardroplarını zenginleştiriyoruz.
Knitss'in önümüzdeki planları hedefleri nelerdir?
Beş yılda güzel bir ivme ile marka bilinirliğimizi arttırarak müşteri portföyümüzü genişlettik. Önümüzdeki sezonlarda daha da güçlenerek özel koleksiyonlarla müşterilerimizden aldığımız lovemark geri dönüşlerini sağlamlaştırmayı planlıyoruz. Bununla birlikte ülkemizde ve dünyada koleksiyonlarımızı daha çok kitlelere ulaştırıp tekstil ve moda arenasında daha iyi noktalara taşıyıp uluslararası alanda bir Türk markası olarak adımızdan söz ettirmeyi hedefliyoruz.
Duygu Hanım sizi tanıyalım. Yola çıkış hikayeniz nasıl oldu? Markayı kurmaya ve hayata geçirmeye nasıl karar verdiniz?
Üniversitede sinema-TV bölümünden mezun olduktan sonra bir süre bu alanda çalıştım. Daha sonra aile işi olan tekstilde çalışmaya karar verdim. Moda ve tekstil içinde geçen çocukluk ve buna bağlı olarak gelişen gustomu, eşimle tanışma hikayemizle birlikte gerçeğe aktarmaya karar vererek başladı Knitss'in hikayesi. O gün bugündür tam gaz çalışmaya devam ediyoruz.
Evde kaldığımız bu günlerde markanız adına faaliyetleriniz ne durumda? Sonrasındaki süreç için çalışmalarınızda neler olacak?
Evde olduğumuz bu günlerde hepimiz öncelikle içimize dönüp dünyaya neler olduğu ile ilgili çok daha derin düşünür ve gelecek için kaygılanır olduk. Ben bu sürecin zor geçen bir zaman olduğunu fakat insanlık ve gidişat açsından olumlu sonuçlar doğuracağını düşünüyorum. Biz bu süreçte Knitss olarak etik değerlerimize uygun bir şekilde gelecek ve sürdürülebilirlik açısından koleksiyonlarımıza nasıl değer katıp dünyaya katkıda bulunabilirizi düşünerek uzun vadeli yaklaşım ve projeler geliştiriyoruz. Bu süreçten sonra moda ve tekstil dünyasında kaydadeğer etik bir üretim anlayışının ve dünyaya insana, hayvana, çevreye duyarlı bir yaklaşımın gelmesinin artık bir zorunluluk olması gerektiğini düşünüyorum. Biz de bu vizyonla hareket edip dünyaya zarar vermeyen sürdürülebilir koleksiyonlar yapmayı hedefleyeceğiz.
Knitss'de benim gördüğüm ince işçilikle harmanlanmış kalite ve sınırlı sayıda üretim. Triko çok büyük bir alan olmasına rağmen siz belli bir çizgide ilerliyorsunuz. Bu konuyu sizden dinlemek isterim.
Knitss, dediğiniz gibi ince işçilik ve kalite duygusuyla hareket eden dünyası, özgün marka DNA'sı ve belirgin kimliği ile çizgileri belirli bir marka. Kullan-at kültüründen uzak, özgün tasarım gücüyle hareket ederek hikayesi olan koleksiyonlara sahip. Her zaman özgün ürünlerle stillerine güç katmak isteyen kadınlara koleksiyon tasarladığımızı düşünerek hareket ediyoruz; dolayısıyla devamlılığı olan kalite ve tasarım çizgisinde ilerliyoruz.
Bir Türk markası olarak niş bir marka gibi konumlanmanızı ve başarılı çizginizi nasıl yorumluyorsunuz?
Dünyada triko alanında çok benzeri olmayanı, bir çatı altında güçlü hikayelerle kalite ve özgünlük çerçevesinde sunuyoruz. Başarımızın ise kalite ve tasarım gücümüzden kaynaklandığını düşünüyorum. Satış noktaları, pazarlama stratejileri açısından da belirli kurallarımızın dışında hareket etmiyoruz. Müşterilerimiz her sezon koleksiyonlarımızı merakla bekliyor. En son Nişantaşı Abdi İpekçi Caddesi'nde açılan mağazamızda kişiye özel bir servis alanı oluşturdu..