Moda Rüzgarı İstanbul'u sardı

Türk modasının önemli isimlerinin yeni koleksiyonlarını, 13 sezondur modaseverlerle ve yabancı basınla bir araya getiren Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul 19 Mart Salı günü başladı.

Moda Rüzgarı İstanbul'u sardı

Hazırlayan: BADE ÇAKAR bade.cakar@sabah.com.tr

Stil danışmanlarından tasarımcılara, modelinden makyaj artistine, fotoğrafçısından yabancı satın almacılara, moda otoritelerine kadar tüm aktörlerini buluşturan Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul (MBFWI), 13. sezonunda da Türk modası sektörünün devamlılığını sağlamayı amaçlıyor. Her sezon Türk modasının tanınmış isimlerinin yanı sıra yeni tasarımcılara da kendilerini tanıtma fırsatının sunulduğu MBFWI'da bu sezon New Gen ile yine birbirinden genç tasarımcı ilk defa koleksiyonlarını geniş kitleye tanıtma heyecanını yaşayacak.

2013 yılında beri Mercedes-Benz'in desteğiyle devam eden Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul, 13. sezon için podyum spotlarını dün açtı. Mehtap Elaidi, DB Berdan, Aslı Filinta, Özlem Süer, Arzu Kaprol, Özlem Kaya, Sudi Etuz, Tuba Ergin, Meltem Özbek ve Şebnem Günay gibi birçok tasarımcı ve markanın sonbahar-kış 2019 koleksiyonlarını sergileyecekleri MBFWI, Zorlu Performans Sanatları Merkezi'nde gerçekleşiyor.

BU SEZON DESTEKLENEN İSİM: ÖZGÜR MASUR
Tasarımın otomobil ve moda dünyasının ortak paydası olduğuna inanan ve köklü geçmişlerinin ve başarılarının en büyük sırrı olarak gören Mercedes- Benz, iki unsuru birleştirerek dünya çapında uzun süredir moda haftalarına isim sponsoru oluyor ve her yıl bir tasarımcı seçerek 'Mercedes-Benz Presents' adı altında defilesini destekliyor. Özgün stil, yaratıcılık ve kaliteli işçilik gibi kriterleri inceleyerek seçtiği tasarımcının defilesini sunan Mercedes- Benz'in bu yıl desteklediği isim ise Özgür Masur...

ŞÜKRÜ BEDİKHAN "HER SEZON İLGİ DAHA DA ARTIYOR"
Mercedes-Benz Türk Otomobil Grubu İcra Kurulu Üyesi Şükrü Bedikhan ile bir araya gelerek, moda haftasının detaylarını konuştuk.

Mercedes-Benz Fashion Week İstanbul, 13. kez gerçekleşiyor. 13 sezondur İstanbul moda haftasının isim sponsoru olmak nasıl bir deneyim?
Mercedes-Benz Türk olarak, her zaman uzun soluklu işbirliklerine inanıyor ve tüm sponsorluklarımızı bu doğrultuda sürdürmeye özen gösteriyoruz. Mart 2013'te başladığımız Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul isim sponsorluğumuzun 6. senesini geride bırakmış olmak bizim için doğru yolda olduğumuzun göstergesi. MBFWI'nin amacı; moda dünyasının yeteneklerine kendilerini geliştirip büyüyebilecekleri bir platform yaratmak ve onların uluslararası alanda buluşmalarına destek sağlamak. Mercedes-Benz olarak İstanbul'da ve Türkiye'de olağanüstü bir potansiyel görüyoruz. Bu yüzden MBFWI'deki varlığımız bizim için çok değerli. MBFWI'nin 13. sezonunda daha da artan uluslararası basın ve satın alma sorumlularının ilgisine tanık olmaktan ötürü çok mutluyuz.

Markanın modayla kendini bir araya getirme kararının altında yatan nedir?
Mercedes-Benz, moda sektörüne verdiği desteğin 24. yılını geride bıraktı ve bugün dünya çapında 60'tan fazla moda platformunun destekçisi konumunda. 2018 yılında Mercedes-Benz 57 ülkede genç ve yetenekli moda tasarımcılarını destekledi. Markamız moda aracılığıyla hem marka kimliğini kendisiyle özdeşleşen bir sektör ile tamamlıyor hem de bu birliktelik sayesinde farklılaşabiliyor. Moda ile işbirliğimiz bize hem halihazırda sahip olduğumuz müşteri kitlemizle daha yakın bir ilişki kurma fırsatı hem de yeni kitlelere markamızı ulaştırma şansı veriyor. Burada ortak paydanın tasarım olduğunu söyleyebiliriz. Tüm otomobillerinde ileri teknolojiyi ve zamansız bir zarafeti yansıtan tasarımlarla buluşturan Mercedes-Benz olarak, otomobilin, bireylerin kişisel tercihlerini ve yaşam tarzlarını ifade ettiğine inanıyoruz. Modanın da bir kendini ifade etme biçimi olduğu düşünüldüğünde Mercedes-Benz ile modanın birbirini kusursuz bir biçimde tamamladığını düşünüyoruz.

Bu sezon Özgür Masur'un sonbahar/kış 2019 koleksiyonu 'Mercedes-Benz Presents' ismiyle sunulacak. Bu yıl Özgür Masur'u seçme nedenleriniz neler oldu?
Mercedes-Benz olarak tüm dünyada sponsorluğunu üstlendiğimiz moda haftalarında destekleyeceğimiz tasarımcıları; özgün stil, yaratıcılıklarını yansıtan yetenek ve kaliteli işçilik gibi kriterleri göz önünde bulundurarak seçiyoruz. Seçtiğimiz isimlerin tasarımdaki başarıları dışında markalarını geliştirme hedefleri, uluslararası bir vizyona sahip olmaları da bizim için oldukça önemli. Bu doğrultuda Özgür Masur uzun yıllardır Türk modasını ve Türk tasarımcısının gücünü yurtdışında başarıyla temsil eden, lüks tasarım dilini koleksiyonlarına başarıyla yansıtan bir isim. Lüks ortak paydasında Özgür Masur ile mükemmel biçimde örtüştüğümüze inanıyoruz ve uzun yıllardır hayranlıkla takip ettiğimiz tasarımcının koleksiyonunu 'Mercedes- Benz Presents Özgür Masur' ismiyle sunmak bizim için de büyük önem taşıyor. Üstelik tasarımcının koleksiyon hikayesinin de bu sezon sunduğumuz "Kendinden daha fazlasın" sloganlı kampanyamızla da uyum içinde olduğunu düşünüyoruz.

Moda haftasında sergileyeceğiniz araba modelleri hangileri?
Zorlu PSM'de yer alan MBFWI alanında zamana meydan okuyan ikonik G-Serisi ve kendinden emin, sportif görünümüyle öne çıkan yeni B-Serisi otomobilleri sergileyecek. 39 yıllık tarihindeki en kapsamlı dönüşümü yaşayan G-Serisi, tasarım ikonu kimliğini koruyarak özgün ve karakteristik görünümünü devam ettiriyor, iç mekanda ise büyük oranda yeni ve modern bir kokpit tasarımına kavuşuyor. Yenilenen B-Serisi'nde ise, önceki nesil ile kıyaslandığında daha dinamik ve sportif bir karakter öne çıkarken, sunduğu kaliteli, kullanışlı ve geni yaşam alanıyla benzersiz bir otomobil deneyimi vadediyor.

Bu sezon modaseverleri ne gibi yenilikler bekliyor? Defile dışı aktiviteler olacak mı?
Mercedes-Benz, lounge alanında bu sezon da özel misafirlerini ağırlayacak. MBFWI'un simgelerinden biri haline gelen Mercedes-Benz Moda Haftası Araçları da yine İstanbul sokaklarında moda haftası ruhunu estirecek. Bu sezon görsel kampanyamızın sloganını da "Kendinden daha fazlasın" olarak belirledik. Moda tutkunlarını kendi renkliliğini keşfetmeye ve diğer renklerle birlikte olmaya davet eden kampanya, cesaret verici bir ilhamın gücüne vurgu yapıyor. Bu kampanya kapsamında Mercedes-Benz moda platformunu temsilen aramızda olacak global bir ekip, özel çekimler gerçekleştirecek ve bizim de özellikle sosyal medyada bazı etkinliklerimiz ve sürprizlerimiz olacak.

2019'UN ETKİLEYİCİ SİLÜETLERİ NELER OLACAK?
Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul'da yer alan ünlü tasarımcılarla bir araya gelerek, yeni koleksiyonlarını konuştuk. 2019 Sonbahar-Kış koleksiyonlarının detaylarını paylaşan ünlü tasarımcılar, ilham kaynaklarını ve hazırlık süreçlerini de anlattı.


MEHTAP ELAİDİ "TASARIMLARIMIZ YARGILARDAN BAĞIMSIZ KADINLARA AİT"
19 senelik bir marka olarak kendimizi yenilemeye önem veriyoruz, bu sezon da bu anlamda ciddi değişiklikler yaptık; Kıyafetlerimizin uzantısı olarak sunacağımız kapsül aksesuar koleksiyonları hazırladık. Bunlardan biri Orman takı markasıyla yaptığımız işbirliği. Bu kapsül takı koleksiyonuna ek olarak sunacağımız 2 çanta modeli ve özel desenlerimiz ile yaptırdığımız eşarp ve fularlar da var. Bir de aklımızda ki kadının dünyanın bir sürü yerine seyahat ettiğini düşünerek, ilk defa çok soğuk kış aylarında giyilebilecek el örgüsü kazaklar, yapay kürkten paltolar yaptık ve diğer kış sezonlarına nazaran koleksiyona daha kalın dokulu kumaşlar da kullandık. Bu sezonki defilemizin ana ilham kaynağı yenilenme, kabuk değiştirme. Koleksiyonu hazırlarken hep aklımızda ki Mehtap Elaidi kadınlarını canlandırdık, nereye gider, o elbiseyi nerede giyer, gömleğinin üstüne hangi takıyı takmak ister gibi sorular sorduk. Mehtap Elaidi kadınına yakıştırdığımız en güzel sıfat "müdanasız"dı. Başkalarının yargılarından bağımsız, kendi için yaşayan bir kadın Mehtap Elaidi kadını. O yüzden volümlü omuz detaylarını iddialı kumaşlarla birleştirdik, drape detaylarını oversize ceketlere taşıdık, bir üründe birbirinden çok farklı renkte ve dokuda kumaşları birleştirdik.

BEGÜM & DENİZ BERDAN / DB BERDAN "90'LI SİLÜETLER DEVAM EDİYOR
Eşitlikçi, farklı cinsel ve cinsiyet kimliğinde olan herkes için bir koleksiyon yarattık. Cinsiyet üzerindeki önyargılar ve olumsuz eleştirilere karşı açılmış bir mücadele. Bu sezon koleksiyon 90'lar silüetlerine devam ederken adeta koruyucu bir zırh sembolüne bürünüyor. Anahtar parçaların arasında kocaman raver pantolonlar, alüminyum folyo görünümlü puf montlar, çizgili denim eşofman altları, ekoseli trençkotlar ve örgüler yer alıyor. Koleksiyonda iki ton denimlerin bir arada kullanılmasının yanında, sökük hissi veren detaylar, bordolar, asker yeşili ve açık kahveler ile neon renklerin dansı mümkün. LGBTİ bireylerinin moda endüstrisi tarafından basmakalıplaştırılarak konu mankeni gibi kullanılmalarına karşı hissettiğimiz hayal kırıklığı. Artık 90'lar sitkomunda yaşamadığımızı insanlara hatırlatmak ve LGBTİ bireyleri nesneleştirmekten bir an önce vazgeçilmesini duyurmak istiyoruz. İki ayımız araştırma ile geçiyor. İki tasarımcı olarak aramızda bulduğumuz konuları tartışıyoruz, karar verip ikincil araştırmamızı yaparak eskizlere başlıyoruz. Özellikle desenlerimizde uzun süre düşünüyoruz çünkü desenlerimiz hikayelerimizi anlatıyor. Kalıplar çıkarıldıktan sonra ilk modelleri dikilmeye başlıyor, sonra gerçek desen ve kumaşa geçiyoruz ve koleksiyon 4 ay gibi bir süreçte çıkmış oluyor.


ÖZLEM SÜER "RENKLERİN TERAPİK ETKİSİNİ TASARIMLARIMIZA YANSITTIK"
Çağın en önemli konusu olan 'Su hassasiyetini' inceleyen tasarımlar oluşturduk. Kullandığımız renkler, hafif ve yenilikçi kalıplarımız, 'Smart styling' ile birleşerek zamanımızın hızına ve çoklu duruşuna da gönderme yapacak. 'h2o' adlı koleksiyonumuz, suyun birleştirici ve bütünleştirici hayatı gücünü mercek altına alırken, styling'ın bütünleştirici gücünde yarattığı natürel etkili parçaları, hızlı, dijital ve yüksek yaşamın 'underground luxury' ilkeleriyle birleştiği koleksiyonumuzda odak noktası olacak. Renklerin insanlar üzerinde iyileştirici etkisini araştırmada akademik bir yanı olan markamızın, yine renklerin terapik etkisi tasarımlarımızda farklı bir arayışın yansıması oldu. Farklı kumaşları bir araya getiren koleksiyonda, şifonlar, ipekler, yepyeni dokumalar ve çağın hızını yakalayan teknolojik kumaşlar çağdaş ve interdisipliner birlikteliği yükseltecek materyaller olarak izleyicinin karşısına çıkacak. Renk paletinde ise terapik etkili mavi, yansıma etkisi oluşturan pudra-yeşiller ve sakınlık veren toprak tonları yer alıyor. Koleksiyonumuz buradan önce Paris Fashion Week'te tanıtıldı ve çok beğenildi. Dünyada 150, Ortadoğu'da ise 38 olan satış noktamızın temsilcileriyle buluştuk. Gelir gelmez İstanbul defilemizdeki performansımıza konsantre olduk.

ŞANSIM ADALI / SUDI ETUZ "HİKAYEM TRAJİK BAŞLAYIP, UMUDA DOĞRU GİDİYOR"
Bilinen ve artık beklenen eğlenceli detaylara ek olarak siyah renkle başlayıp fuşyaya uzanan, swarovski taşlarla detaylandırılan bir koleksiyon hazırladık bu sezon. Yine tül parçalar olacak buna ek olarak kapitone dokular ve yer yer swarovski taşlar var. İlk kez kayak tulumu tasarladım, bu da beni heyecanlandıran bir şey oldu. Aslında hikayem trajik başlayıp, umuda gidiyor. Benim de iki kızım olduğu için çocukların içinde bulunduğu hikayelerden çok etkileniyorum. Bundan seneler evvel küçük bir kız çocuğunun yaşadığı bir hikayede, kız çocuğunun anlatmak istediği konuyla insanların odaklandığı konu o kadar farklıydı ki bu görmezden gelinen konu maalesef bu çiçeklerin solmasına sebep oldu belki de. Ben koleksiyonu hazırlamaya başladığım. İlk dönemde neden sonra bu hikayeyi yeniden hatırladım. Siyah renkte kar tulumlarını vs hazırlarken içimde hep bir karamsarlık vardı. Ama sonra koleksiyon çiçek gibi açmaya başladı ve ben umutlandım. Anneannem bana hep "Çiçeğım" der. Beni o büyüttü ve yanından hiç ayırmadı; hatta Çiçek Pasajı'na gittiği zamanlarda bile! Dolayısıyla benim bu kez kendi serüvenim de, "onlar da çiçektı" ile başlayıp, karamsarlıktan sonra her daim doğan çiçeğe doğru Çiçek Pasajı'na uzanıyor. Koleksiyonu hazırlama süreci oldukça hızlıydı. Bir taraftan tabii hayal ettiğiniz, kağıda döktüğünüz şeyleri elle tutulur olarak karşınızda görmek inanılmaz bir haz ama bir yandan da tahmin edilemeyecek kadar düşünmeniz ve ilgilenmeniz gereken, kimi zaman yanına stresini alıp gelen birçok detay var.

ÖZLEM KAYA "KOLEKSİYON DİNAMİK VE GENÇ BİR TEMAYA SAHİP"
Koleksiyonu hazırlama süreci yoğun geçiyor özellikle defile yapıyorsanız sadece ürünlere konsantre olamıyorsunuz. Bununla beraber model seçimi, fitting, defile müziğinin hazırlanması, fotoğraf çekimi, saç, makyaj provası, aksesuarlar, ayakkabılar, koreografi gibi birçok şey var. Sonuçta işimi çok seviyorum ve bu da bunun bir parçası. Zor olduğu kadar keyifli bir iş. Bu sezon hazırladığım koleksiyonda kullandığım tema 'back to school'. Dinamik ve genç bir tema. Siyah, yeşil, kırmızı, pudra, beyaz kullandığım renkler bunun yanında ekose ve çizgi desenleri var. İpek, yün, koton gibi doğal elyafların ağırlıkta olduğu kumaşların yanı sıra dantel ve şifon gibi hafif ve romantik kumaşlarla koleksiyonda kadınsı çizgi desteklendi.


TUBA ERGİN "EL DEĞMEMİŞ DOĞA VE MODERN DÜNYANIN KARŞITLIĞI BU KOLEKSİYONDA"
Özellikle defileye çok az zaman kaldığı için zaman çok hızlı ve detayları takip etmekle geçiyor. İçimde hep bir heyecan var. Bu heyecanı kaybetmediğim için de çok mutluyum. Bizim ekip olarak aylardır üzerinde çalıştığımız kıyafetlerin, izleyicilerle buluşması için sabırsızlanıyoruz. Koleksiyonumun adı 'Yakın Gelecek'. Teknolojinin gündelik hayatımızın hemen hemen her yönünü değiştirirken, kıyafetle olan ilişkimizin nispeten değişime uğramadan kaldığını fark ettim. İşte bu yüzden yakın gelecek, el değmemiş doğa ve modern dünyanın karşıtlığını sunuyor. Kumaşlar rahat, dayanıklı ve fonksiyonel. Renkler İskandinav pastellerı, Kuzey ışıkları, kış manzaraları, gökyüzü ve modern siyah-beyazdan ilham alan rahatlatıcı renklerden oluşuyor. İsveç'in Kuzeyindeki Norrland Şehri'nden esinlendim. Norrland, geniş ormanları, çetin kış iklimi ve geceleri nefes kesen gökyüzü manzaraları ile insanın içine işliyor ve kişiyi gördükleri karşısında büyülüyor. Bende hazırladığım koleksiyonla insanların stillerine işte böyle sakince ve büyüleyerek yerleşmek istedim.


MELTEM ÖZBEK "FARKLI BİR RENK SEÇKİSİ VAR"
Koleksiyonumu hazırlamak heyecanlı ve keyifli geçti. Tabii süreç boyunca stresli hissettiğimiz anlar oldu ama hepsi tatlı telaş... Pembelerin, sarıların, baskı desenlerinin yoğun olduğu büzgü ve plisoley detaylarının bulunduğu, asimetrik dekoltelerin iddiasının ön planda olduğu bir koleksiyon hazırladım. Bu koleksiyonu renklerin, baskı desenlerinin ve kumaş dokularının enerjisinden ilham alarak koleksiyonu oluşturdum. Yüksek enerji ve neşe kaynağı pembelerden dinginlik ve huzuru yansıtan mavi tonlarına; özgüven sahibi gold ve sarılardan cüretkar kırmızı ve güçlü siyaha kadar farklı bir renk seçkisi ile yeni sezona "merhaba" diyorum.

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.